تاریخ انتشار : شنبه 4 اردیبهشت 1400 - 18:38
کد خبر : 66702

چشم‌انداز «کیش برای همه»با هدف تسهیل شرایط سفر به این منطقه آزاد محقق می شود

چشم‌انداز «کیش برای همه»با  هدف تسهیل شرایط سفر به این منطقه آزاد محقق می شود

ارمان شرق- مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، افزود: با توجه به زیرساخت‌های اساسی باید به متقاضیانی که از این پس برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی و یا گردشگری به کیش می‌آیند پاسخگو باشیم.

حمیدرضا مومنی در آیین اعطای حکم ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: با راهکارهای عملی باید تدابیری اندیشیده شود که بخش خصوص با قدرت و قوت بیشتری در صحنه حضور پیدا کنند و ما هم در دبیرخانه شورای‌عالی و سازمان‌های مناطق آزاد به جایگاه اصلی خودمان برگردیم و وظایف‌مان را به خوبی اجرا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از عملکرد منطقه آزاد کیش در تامین منابع مالی به عنوان یک الگوی موفق باید در توسعه سایر مناطق آزاد کشور بهره برد، ادامه داد: موفقیت‌های این منطقه آزاد با مشارکت قوی فعالان اقتصادی بخش خصوصی که رکن اصلی توسعه اقتصادی هستند، محقق شده است.

مشاور رئیس جمهور در مناطق آزاد گفت: امروز تامین منابع مالی یکی از مسائل کلیدی برای همه مناطق به ویژه فعالان بخش خصوصی است که خوشبختانه منطقه آزاد کیش در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: عملکرد منطقه آزاد کیش در زمینه استفاده از روش‌های نوین تامین منابع مالی می‌تواند الگوی کاربردی مناسبی برای سایر مناطق آزاد کشور باشد و برای رفع مشکلات منابع مالی سرمایه‌گذاران هم باید به سمت بازار سرمایه و بازارهای مالی حرکت کرد.

مومنی همچنین برنامه مداری، پاک دستی و اقتدار را سه مولفه مهم مدیران مناطق آزاد کشور برشمرد و تصریح کرد: هیچ مدیری نمی‌تواند بدون برنامه و با تکیه بر آزمون و خطا کارها را پیش ببرد.

به گفته وی، تعهد پایه و اساس اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای است و برای موفقیت در کارها باید با مدیران و زیرمجموعه‌های که عملکرد شفافی دارند همکاری کرد و با توجه به اینکه سلامت و اقتدا در این مسیر بسیار مهم و حائز اهمیت است، مدیری که اقتدار نداشته باشد نمی‌تواند عملکرد موفقی از خود نشان دهد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با تاکید بر ضرورت توسعه زیر ساخت‌ها در مناطق آزاد کشور و تکریم ارباب رجوع و کاهش بروکراسی‌های اداری، خواستار برطرف شدن مشکل دو زیرساخت مهم آب و برق در کیش و در دوره مدیرعامل جدید این سازمان شد.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام مطالبه مردم کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم در این مراسم به ضرورت اتمام طرح‌های نیمه تمام در این جزیره، گفت: تکمیل این طرح‌ها به عنوان مطالبه ساکنان کیش و اصحاب رسانه به جدیت پیگیری می‌شود.

جعفر آهنگران اظهار داشت: با مساعدت همه جانبه مجموعه سازمان منطقه آزاد و همیاری بخش خصوصی چشم‌انداز «کیش برای همه» را با تسهیل شرایط سفر به این منطقه آزاد برای همه هموطنان محقق خواهیم کرد.

وی ادامه داد: خارج سازی شرکت هواپیمایی کیش از روند خصوصی سازی یکی از مهم‌ترین عوامل رونق صنعت گردشگری و افزایش رضایتمندی هموطنان است که سرمایه‌گذاران هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

ساخت مسکن ملی و ارزان در کیش کلید خورد

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به ساخت مسکن ملی در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: ساخت مسکن ملی و ارزان قیمت در جزیره کیش و بندر آفتاب در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

لزوم بازگشت سهام ۵۱ درصدی سهام آب و برق به سازمان منطقه آزاد کیش، تسریع در ساخت و بهره برداری از پایانه جدید فرودگاه کیش، عدم واگذاری شرکت هواپیمایی کیش به سازمان خصوصی سازی، تعمیم تجارب موفق سازمان منطقه آزاد کیش در استفاده از ابزارهای مالی به بخش خصوصی با تشکیل شورای تامین منابع و سرمایه‌گذاری در سازمان منطقه آزاد کیش، توجه بیشتر به طرح های نیمه تمام، رسیدگی به پرونده‌های به جا مانده از قبل و توسعه و لایروبی بنادر از دیگرمواردی بود که جعفر آهنگران بر آن تاکید کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، افزود: با توجه به زیرساخت‌های اساسی باید به متقاضیانی که از این پس برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی و یا گردشگری به کیش می‌آیند پاسخگو باشیم.

تشکیل کارگروه رفع موانع با همکاری سرمایه‌گذاران و انجمن‌های صنفی

وی با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع، به تشکیل کارگروه رفع موانع در سازمان منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت: با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت مانع زدایی، کارگروه رفع موانع با همکاری نزدیک انجمن‌های صنفی و سرمایه‌گذاران جزیره کیش تشکیل شده است.

به گفته آهنگران، تبدیل شرکت توسعه سرمایه‌گذاری کیش به سهامی عام یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های این سازمان است و قرار گرفتن سهام این شرکت در بورس راه گشای بسیاری از مسائل خواهد بود که آینده فعالیت‌ها را تضمین خواهد کرد.

نقدینگی ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد کیش

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش هم با اشاره به نقدینگی ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد ریالی این سازمان و آمادگی برای اجرای طرح‌های عمرانی در منطقه گفت: تلاش گسترده سازمان برای تامین منابع مالی به روش‌های نوین و سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف تاکنون ۸۵ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده برای سازمان داشته که این دستاورد ارزشمندی در مسیر توسعه این جزیره است.

ناصر آخوندی اظهار داشت: ایجاد مرکز مالی آفشور، اجرای طرح جامع توسعه هندورابی و تاسیس هلدینگ مالی چند رشته‌ای برای اتصال به بازار سرمایه از جمله برنامه‌های محوری سازمان منطقه آزاد کیش در پنج سال آینده است.

وی ادامه داد: با انعقاد قراردادهای بین‌المللی منطبق با منافع ملی می‌توان زمینه ایجاد یک مرکز مالی آفشور در منطقه را با تاسیس و راه اندازی بورس بین‌الملل که موجب تحول بزرگی در عرصه مبادلات تجاری و معاملات ارزی در جزیره کیش خواهد شد را فراهم کرد.

عدالت محوری مهمترین شاخصه کارگزاران نظام است

امام جمعه اهل تسنن کیش هم با اشاره به اینکه عدالت محوری مهم‌ترین مشخص کارگزاران در نظام اسلامی است، تغییر مدیریت‌های متعدد را از مشکلات اصلی در منطقه آزاد کیش برشمرد و تاکید کرد: روند رشد و توسعه این جزیره نباید تحت تاثیر این تغییرات متوقف شود.

شیخ یعقوب شمس با ابراز خرسندی از آشنایی مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش به شرایط منطقه گفت: بی تردید رونق و آبادانی این جزیره زیبا هدف مهم و مشترکی است که همه ما در کنار هم برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم، حمید رضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور با تجلیل از خدمات غلامحسین مظفری، حکم جعفر آهنگران را به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به وی اعطاکرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.