تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 فروردین 1400 - 19:54
کد خبر : 64906

امریکا اموال بلوکه شده ایران را ازاد می کند

امریکا اموال بلوکه شده ایران را ازاد می کند

ارمان شرق- منابع غیررسمی، اعلام کردند دولت امریکا از طریق محافل بین المللی به ایران اطلاع داده است که قصد دارد تحریم اموال بلوکه شده ایران در سایر کشورهای را لغو کند.

برخی منابع غیررسمی اعلام کردند، دولت ایالات متحده از طریق محافل بین المللی به ایران اطلاع داده است که قصد دارد بلوکه ماندن اموال ایران در خارج از کشور را لغو کند.

میدل ایست نیوز: منابع غیررسمی، اعلام کردند دولت امریکا از طریق محافل بین المللی به ایران اطلاع داده است که قصد دارد تحریم اموال بلوکه شده ایران در سایر کشورهای را لغو کند.

بر اساس این گزارش ها، که توسط منابع نزدیک به دولت ایران در شبکه های اجتماعی در ایران منتشر شده است، ایالات متحده در تلاش برای تحریک طرف ایرانی برای ورود به مذاکره با ایالات متحده در مورد احیای توافق هسته ای، مصمم به لغو تحریم اموال بلوکه شده ایران در برخی کشورها از جمله کره جنوبی و عراق و عمان است که به ایران بابت خرید نفت، برق و سوخت بدهکارند.

«آذر منصوری»، فعال اصلاح طلب ایرانی، در توئیتی گفت که اخباری درباره پیام های امریکا به دولت ایران درباره لغو تحریم وجوه ایران شنیده است.

منصوری از دولت ایران خواست که از این تصمیم آمریکا برای گرفتن اقدامات لازم برای لغو همه تحریمها در اسرع وقت پس از حمایت رهبر ایران کمک بگیرد.

یک منبع ارشد در وزارت امور خارجه ایران نیز بدون ارائه جزئیات بیشتر این خبر را به طور کلی تأیید کرد.

ماه گذشته، یک مقام از وزارت خارجه کره جنوبی فاش کرد که سئول و واشنگتن در شرف پایان گفتگو در مورد استفاده از بخشی از وجوه بلوکه شده برای بازپرداخت بدهی های سازمان ملل در اواخر سال هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.