تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 فروردین 1400 - 11:14
کد خبر : 64856

دلار ۱۰ هزار تومانی یا دلار ۴۰ هزار تومانی؟

دلار ۱۰ هزار تومانی یا دلار ۴۰ هزار تومانی؟

ارمان شرق- برخی اقتصاددان ها مثل دکتر راغفر هشدارهایی درباره رسیدن دلار به قیمت ۴۰ هزار تومان را مطرح کردند و نرخ اسکناس آمریکایی تا ۳۲ هزار تومان هم بالا رفت اما اکنون دکتر راغفر از امکان ۱۰ هزار تومانی شدن دلار سخن می گوید.

وقتی قیمت دلار قیمت حدود ۱۲ تا ۱۴ هزار تومانی داشت برخی اقتصاددان ها مثل دکتر راغفر هشدارهایی درباره رسیدن دلار به قیمت ۴۰ هزار تومان را مطرح کردند و نرخ اسکناس آمریکایی تا ۳۲ هزار تومان هم بالا رفت اما اکنون دکتر راغفر از امکان ۱۰ هزار تومانی شدن دلار سخن می گوید.

به گزارش کاماپرس، دلار در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۰ که بازارها در تعطیلات به سر می بردند در کانال ۲۵ هزار تومانی قرار داشته است. از امروز که بازارها بعد از تعطیلات رسمی ابتدای نوروز دوباره بازگشایی می شوند باید نرخ این ارز مهم را رصد کرد اما آنچه از شواهد و قرائن می توان دریافت این است که روند نرخ اسکناس آمریکایی در نیمه اول فروردین نزولی نخواهد بود و یا دست کم با ریزش و سقوط همراه نیست.

با این حال دکتر حسین راغفر اقتصاددانی که در زمان اوج گیری دلار رسیدن قیمت این ارز تاثیرگذار به مرز ۴۰ هزار تومان را پیش بینی کرده و درباره آن هشدار داده بود، معتقد است امکان نزول نرخ دلار به زیر ۱۰ هزار تومان وجود دارد و دولت بعد باید هم و غم خود را در این زمینه صرف کند.

دلار در دوره دولت فعلی ارزان نمی شود

البته راغفر نیز به صورت تلویحی نزول نرخ دلار در دولت فعلی را میسر نمی داند چرا که وی بر اساس خبری که ایسنا منتشر کرده اظهار کرده است : نخستین کار دولت بعدی باید این باشد که دلار را به ۱۰ هزار تومان برساند و بیش از این میزان هم کاهش دهد.

این اقتصاددان راهکار نزولی شدن دلار و رساندن آن به نرخ ۱۰ هزار تومان را اصلاح نظام بانکی دانسته و تصریح کرده است: اساسی ترین مانع تولید در کشور تامین مالی است. بانک‌ها در این زمینه در خدمت واردکنندگان هستند نه تولیدکنندگان. باید یک عزم جدی باید شکل بگیرد تا نظام بانکی و مالیاتی اصلاح شود. تا زمانی که اصلاحات جدی در نظام مالیاتی و بانکی صورت نگیرد و موانع تولید رفع نشود، با مشکل اشتغال، بیکاری و تورم مواجه هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.