تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 فروردین 1400 - 12:14
کد خبر : 64780

آمریکا و اروپا، منتظر “پیشنهاد سازنده و جامع” ایران

آمریکا و اروپا، منتظر “پیشنهاد سازنده و جامع” ایران

ارمان شرق- بلینکن و همتایانش در این نشست تاکید کردند که منتظر دریافت پیشنهاد طرف ایرانی هستند. بر این اساس، هرگاه این پیشنهاد مطرح شود، آمریکا و کشورهای اروپایی درباره پاسخ به آن هماهنگی خواهند کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده که برای شرکت در نشست ناتو به بروکسل سفر کرده است، سه شنبه در نشستی با همتایان آلمانی، فرانسوی و بریتانیایی خود درباره ایران گفت و گو کرد. به گفته یک دیپلمات آمریکایی که نامش فاش نشد، بلینکن و همتایانش در این نشست تاکید کردند که منتظر دریافت پیشنهاد طرف ایرانی هستند. بر این اساس، هرگاه این پیشنهاد مطرح شود، آمریکا و کشورهای اروپایی درباره پاسخ به آن هماهنگی خواهند کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده که برای شرکت در نشست ناتو به بروکسل سفر کرده است، سه شنبه در نشستی با همتایان آلمانی، فرانسوی و بریتانیایی خود درباره ایران گفت و گو کرد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از بی بی سی، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت آقای بلینکن در این دیدار بار دیگر بر آمادگی ایالات متحده برای شرکت در مذاکرات با ایران به میزبانی اتحادیه اروپا تاکید کرد.

به گفته این دیپلمات آمریکایی که نامش فاش نشد، بلینکن و همتایانش در این نشست تاکید کردند که منتظر دریافت پیشنهاد طرف ایرانی هستند.

بر این اساس، هرگاه این پیشنهاد مطرح شود، آمریکا و کشورهای اروپایی درباره پاسخ به آن هماهنگی خواهند کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اوایل مارس در توییتر نوشت که ایران به زودی “پیشنهاد سازنده و جامع” خود را برای از سرگیری گفت و گوها اعلام خواهد کرد.

ایران پیش از این با پیشنهاد ماه گذشته اتحادیه اروپا درباره میزبانی دیدار غیررسمی با حضور ایران و آمریکا مخالفت کرده بود و شرط مذاکره با دولت جدید آمریکا را لغو تحریم ها دانسته بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.