تاریخ انتشار : دوشنبه 2 فروردین 1400 - 10:59
کد خبر : 64669

بدون تصویب FATF حتی نمی‌توان شعارهای معیشتی در مناظره ها داد

بدون تصویب FATF حتی نمی‌توان شعارهای معیشتی در مناظره ها داد

ارمان شرق- با تصویب لوایح FATF آغاز کنیم، خاطرنشان کرد: تصویب این لوایح در آغاز سال ۱۴۰۰ می‌تواند الگو و رویه جدیدی در تنش‌زدایی باشد چرا که این تصمیم برای کاهش فشار معیشتی مردم در شرایط اقتصادی الزامی است. اتخاذ این تصمیم می‌تواند علاوه بر گام برداشتن در مسیر صحیحی از مراودات خارجی و حرکت در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، تصویری از اتحاد و همبستگی را نیز نشان دهد. اصولگرایان بدون تصویب FATF حتی نمی‌توانند شعارهای معیشتی در مناظره‌ها بدهند.

سید مصطفی هاشمی‌طبا گفت: سال ۱۴۰۰ باید سال تسلط منطق بر تصمیمات باشد و از این حیث لازم است حداقل با تصویب FATF اصولگرایان کمترین مسیر برای طرح شعارهای معیشتی در مناظره‌های ۱۴۰۰ را برای خود باز کنند.

هاشمی‌طبا، با اشاره به تضعیف وحدت ملی و تخریب دولت در سال ۱۳۹۹ گفت: دولت روحانی در سال ۹۹ از دو جبهه تحت فشار و هجمه بوده، یکی از جانب نیروهای خارجی که مشخصا به خاطر ضدیت با نظام دولت را می‌کوبند و دیگری از جانب جریان سیاسی داخلی علیه دولت .

وی در تشریح این جبهه داخلی افزود: بسیاری از کسانی که در داخل کشور بوده و از جریان‌ها و چهره های مورد تایید و وابسته به نظام هستند با این حال تبلیغات شدیدی علیه دولت و با عنوان ناکارآمدی دولت مطرح کردند تا جایی که خیانت دولت و اعدام رییس‌جمهور ادبیات غالب این جریان بود که البته از حمایت‌های مشخصی نیز برخوردارند.

هاشمی‌طبا با بیان این که در عرصه سیاست داخلی همه تصمیمات جناحی و سیاسی اتخاذ می شود، گفت: سوال اصلی من از منتقدان آقای روحانی و دولت ایشان این است که خودشان چه آجری از روی آجرها برداشته‌اند که مکرر می‌گویند دولت ناکارامد است و از اساس قرار است دولت در این وضعیت بسته چه کاری انجام دهد.

رئیس سازمان تربیت بدنی دولت اصلاحات با بیان این که مردم در میانه تنش‌های سیاسی بی‌اعتنا به این مسائل رغبتی برای شرکت در انتخابات ندارند، گفت: در شرایطی که مکررا دولت باید با کشورهای خارجی در ارتباط با مسائل مختلف در ارتباط باشد، آنچه مجلس یازدهم در قبال دولت انجام داد، در اصل مطلب تضعیف چهره خارجی کشور بود.

وی با انتقاد از رفتارهای ایران در یک دهه گذشه در عرصه بین‌المللی و سیاست‌های منطقه‌ای گفت: ما باید بر اساس یارگیری و رفع ایران‌هراسی گام برداریم اما درست عکس این مطلب را دنبال کردیم.

هاشمی‌طبا با بیان این که در سیاست خارجی باید بر اساس پیش‌بینی واکنش‌ها رفتار کرد، گفت: در عرصه سیاست خارجی به دلیل این که در طول سال‌های مختلف روش‌های مناسبی را برای تعامل با دنیا انتخاب نکردیم و تصور کردیم اعمال ما عکس‌العمل‌های بین‌المللی و جهانی را به دنبال ندارد، دچار ضعف و تضعیف جایگاه و تقلیل روابط بر اساس منافع ملی شدیم.

هاشمی‌طبا با تاکید بر این که در سال ۱۴۰۰ رویه جدید را با تصویب لوایح FATF آغاز کنیم، خاطرنشان کرد: تصویب این لوایح در آغاز سال ۱۴۰۰ می‌تواند الگو و رویه جدیدی در تنش‌زدایی باشد چرا که این تصمیم برای کاهش فشار معیشتی مردم در شرایط اقتصادی الزامی است. اتخاذ این تصمیم می‌تواند علاوه بر گام برداشتن در مسیر صحیحی از مراودات خارجی و حرکت در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، تصویری از اتحاد و همبستگی را نیز نشان دهد. اصولگرایان بدون تصویب FATF حتی نمی‌توانند شعارهای معیشتی در مناظره‌ها بدهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.