تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 اسفند 1399 - 9:55
کد خبر : 64456

تجسس در امور مردم حرام است/ دوچرخه سواری زنان آزاد است

تجسس در امور مردم حرام است/ دوچرخه سواری زنان آزاد است

حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن نواب با اشاره به مساله حضور اقلیت های دینی در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: از نظر فقهی در یک پایان نامه دکتری اثبات کرده‌ایم که عضویت مسیحیان و زردتشتیان در شوراهای شهر و روستا منع فقهی ندارد. وی اظهار کرد: صحبت‌های برخی ائمه جمعه در رابطه با

حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن نواب با اشاره به مساله حضور اقلیت های دینی در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: از نظر فقهی در یک پایان نامه دکتری اثبات کرده‌ایم که عضویت مسیحیان و زردتشتیان در شوراهای شهر و روستا منع فقهی ندارد.

وی اظهار کرد: صحبت‌های برخی ائمه جمعه در رابطه با دوچرخه سواری زنان از تنگ نظری آنان نشات می‌گیرد و ارتباطی با همه ائمه جمعه ندارد و هیچ ضمانت اجرایی ندارد و دوچرخه سواری زنان عملا در شهرهای مختلف آزاد است و کسی معترض آنها نشده‌است

وی با گریزی به انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا نیز گفت: سیاست کلی آمریکا در قبال ایران تغییر نمی‌کند اما ویژگی‌های شخصیتی افراد با یک دیگر متفاوت است و ما نباید همان نگاهی که بر ترامپ داشتیم بر جوبایدن نیز سرایت دهیم.

نواب یادآور شد: تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران به صورت کامل نعمتی برای خودکفایی و به خودآمدن ایران بود و بسیاری از مشکلات کنونی از تنازعات داخلی به وجود آمده است.

وی درادامه با بیان اینکه اروپا در پیچ و خم های مختلفی آزادی مذهبی را محدود کرده است، افزود: آزادی ادیان در حد معقول در جمهوری اسلامی مانند سایر کشورهای جهان وجود دارد و نمایندگان اقلیت های دینی با همان عقاید خالص خود نماینده مجلس وغیره هستند.

نواب با بیان اینکه تعداد یهودیان کمتر از ۲۰ میلیون نفر هستند اما بسیار در دنیا تاثیرگذار می‌باشند، گفت: ادیانی که پشتوانه دولتی نداشته باشند نمی‌توانند در عرصه بین المللی خود را مطرح کنند.

به باور نواب، پرورش و جذب دانشجوی خارجی یکی از منابع مهم کشورهای دنیا در جذب سرمایه خارجی و بهبود روند توسعه و رشد است اما این مساله در کشور ما مورد غفلت واقع شده‌است.

نواب با اشاره به فلسفه تاسیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: زمانی که این دانشگاه تاسیس شد نه در خارج فردی شناخت درستی از شیعیان داشت و نه اندیشمندان شیعی شناخت کاملی از فرق و ادیان دیگر داشتند. از زمان تاسیس این دانشگاه و تعاملات علمی درک درست از عقاید دیگران به صورت چشمگیری تغییر کرده است.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با انتقاد از آتش زدن کتاب طب جدید توسط یکی از روحانیون مطرح شیعی گفت: وزارت بهداشت کشور ایران مخالف طب سنتی نیست و در این عرصه متخصصان زیادی را تربیت نموده است.

نواب اضافه کرد: طب سنتی کاملا محترم است اما وقتی فردی بخواهد به طب جدید اهانتی بکند باید منتظر هجمه‌های منفی باشد.

به باور وی، از آنجایی که مساله طبابت با مسائل روز به پیش می رود طب اسلامی وجود ندارد اما در همه کشورها مانند هند و غیره طب سنتی وجود داشته و با مرور زمان نیز پیشرفت کرده‌است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب هیچ اقدامی در رابطه با طب سنتی نکرده و نخواهد کرد و ما هیچ رسالتی در رابطه با مساله طب سنتی نداریم اما از اصل سب سنتی دفاع می‌کنیم
وی بیان کرد: ما ادب هم زیستی، تحمل و گفت و گو را نداریم و نمی توانیم همدیگر را تحمل کنیم و در این زمینه هیچ تفاوتی بین جریانات چپ و راست وجود ندارد

تجسس در امور مردم حرام است

وی همچنین اظهار داشت: تجسس در امور اخلاقی مردم حرام است و به جزء مباحث امنیتی هیچ کس حق ندارد در زندگی دیگران دخالت کند. نباید با انجام برخی امور دین را در نظر نسل جدید در برابر هنر، احساس و فرهنگ قرار دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.