تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اسفند 1399 - 21:47
کد خبر : 64411

صلاحیت پزشکیان احراز خواهد شد/شخصیت او قابل تخریب نیست

صلاحیت پزشکیان احراز خواهد شد/شخصیت او قابل تخریب نیست

ارمان شرق- عباس سلیمی‌نمین درباره نامزد نهایی جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: آقای مسعود پزشکیان نامزد اصلاح طلبان می شود. او ضمن آنکه اصلاح طلب است، وزانت سیاسی دارد و در ۸ سال گذشته انتقادهایی را متوجه نوع مدیریت دولت آقای روحانی کرد. به عبارت دیگر خودش را برای دولت فعلی هزینه نکرد.

آقای مسعود پزشکیان نامزد اصلاح‌طلبان می‌شود. او ضمن آنکه اصلاح‌طلب است، وزانت سیاسی دارد و در ۸ سال گذشته انتقادهایی را متوجه نوع مدیریت دولت آقای روحانی کرد.

اصلاح‌طلبان هرچند استراتژی خود را بر پایه حضور با همه چهره‌ها در انتخابات تعریف کردند اما نگاهی منطقی به ترکیب نامزدهای که قرار است از این جریان سیاسی وارد صحنه شوند نشان می دهد که تنها اسحاق جهانگیری، محمدرضا عارف، محمدجواد ظریف و مسعود پزشکیان احتمال تأیید صلاحیت دارند و بقیه تنها قرار است نقش سیاه لشکر را بازی کنند. در این میان محمدجواد ظریف قرص محکم گفته است نامزد نمی شود. عارف هرچند تحرکاتی را نشان می دهد اما جز اطرافیانش بعید است اصلاح طلب دیگری از او حمایت کند. با این اوصاف به نظر می رسد اصلاح طلبان در نهایت بین پزشکیان و جهانگیری یک نفر را به عنوان نامزد خود انتخاب خواهند کرد.

به گزارش نامه نیوز، عباس سلیمی‌نمین درباره نامزد نهایی جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: آقای مسعود پزشکیان نامزد اصلاح طلبان می شود. او ضمن آنکه اصلاح طلب است، وزانت سیاسی دارد و در ۸ سال گذشته انتقادهایی را متوجه نوع مدیریت دولت آقای روحانی کرد. به عبارت دیگر خودش را برای دولت فعلی هزینه نکرد.

وی با اشاره نکات و مولفه‌های مثبت مسعود پزشکیان افزود: البته شاید برخی بگوید محمدجواد ظریف مورد توجه اصلاح طلبان است اما خود او تمایلی به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ندارد. ضمن آنکه شخصیت شکننده‌ای است، یعنی خیلی در فراز و نشیب‌های سیاسی نمی تواند صلابت و استحکام خودش را حفظ کند و به هم می ریزد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: محمدجواد ظریف چندین مرتبه در طول دولت آقای روحانی به خاطر مسائل خیلی جزئی استعفا داد. این نشان می دهد که تحمل لازم را برای مصادر سیاسی پیچیده ندارد. خودش هم به خوبی بر این مسئله واقف است. شاید به همین دلیل پیشنهاد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را رد می کند.
وی درباره این صحبت مسعود پزشکیان که گفته ظریف بهترین گزینه برای کاندیداتوری از جریان اصلاحات است، توضیح داد: شاید این یک تعارف باشد ولی تصور من این است که در نهایت آقای پزشکیان به دلیل عملکرد در این مدت شانس بیشتری دارد که گزینه نهایی اصلاح طلبان باشد.

سلیمی نمین درباره تأییدصلاحیت شدن مسعود پزشکیان اظهار کرد: دلیلی وجود ندارد که این اتفاق نیفتد و معتقدم صلاحیت آقای پزشکیان احراز خواهد شد ضمن آنکه سلامت اقتصادی، تخصص علمی و مدیریتی دارد. او در مجلس دهم نیز به عنوان نائب رئیس خوب توانست جلسات را اداره کند و از این جهت نیز نقدی به کار او نمی توان وارد کرد. در مجموع شخصیت آقای پزشکیان قابل تخریب نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.