تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 - 15:48
کد خبر : 54891

کره جنوبی چهار ماه متوالی از ایران نفت خریداری نکرده است

کره جنوبی چهار ماه متوالی از ایران نفت خریداری نکرده است

آرمان شرق: اس اند پی گلوبال گزارش داد که سئول به مدت چهار ماه به دلیل اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه تهران، نفتی از تهران خریداری و وارد نکرده است. به گزارش آرمان شرق به نقل از اس اند پی گلوبال، براساس اطلاعاتی که توسط گمرک کره جنوبی منتشر شده است، سئول به مدت چهار

آرمان شرق: اس اند پی گلوبال گزارش داد که سئول به مدت چهار ماه به دلیل اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه تهران، نفتی از تهران خریداری و وارد نکرده است.

به گزارش آرمان شرق به نقل از اس اند پی گلوبال، براساس اطلاعاتی که توسط گمرک کره جنوبی منتشر شده است، سئول به مدت چهار ماه به دلیل اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه تهران، نفتی از تهران خریداری و وارد نکرده است.

این کشور شمال شرقی آسیا از سپتامبر ۲۰۱۸ به طور کامل واردات نفت خام ایران را متوقف کرده است، این اتفاق  برای اولین بار پس از سپتامبر ۲۰۱۲ رخ داده است.

از ماه می سال ۲۰۱۸، کره جنوبی واردات نفت خام ایران را به شدت کاهش داده است.

در سال ۲۰۱۸، واردات نفت ایران به میزان ۶۰.۱٪ کاهش و به ۵۸.۲ میلیون بشکه رسید، این میزان در مقایسه با ۱۴۷.۸۷ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۷، مقدار قابل توجهی کاهش را نشان می‌دهد.

این کشور در سال ۲۰۱۷ به طور متوسط ۱۲.۳۲ میلیون بشکه در ماه نفت خام و میعانات گازی ایران را وارد کرد. این در حالی است که اکنون پالایش‌گران کره جنوبی به دنبال واردات نفت از ایران هستند که تا کنون به دلیل مشکلات صنعت بیمه این موضوع به تاخیر افتاده است.

به منظور جبران خلاء ناشی از نفت ایران ، واردات نفت خام کره جنوبی از ایالات متحده در ماه دسامبر بیش از شش برابر شد و به ۱.۸۱ میلیون تن یا ۱۳.۲۷ میلیون بشکه رسید، که در مقایسه با ۲.۰۷ میلیون بشکه در سال گذشته رقم قابل توجهی است.

این افزایش ناگهانی در خرید نفت آمریکا توسط کره جنوبی به دلیل جبران کاهش نفت پارس جنوبی بود.

واردات نفت خام از عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تامین‌کننده کره‌جنوبی هم ۱۷.۹ درصد کاهش یافت و از مقدار ۲۹.۵۴ بشکه سال قبل به ۲۴.۲۶ رسید.

کره جنوبی در دسامبر مجموعا ۱۲.۳۸ میلیون تن نفت خام وارد کرد که ۶.۶ درصد در مقایسه با ۱۳.۲۵ میلیون تن در دسامبر سال ۲۰۱۷ کاهش داشته است.

این کشور در سال ۲۰۱۸ مجموعا ۱۴۸.۶۰ میلیون تن نفت وارد کرد که ۰.۱ درصد نسبت به ۱۴۸.۶۸ میلیون تن در سال ۲۰۱۷ کاهش را تجریه کرده است.

آمار نهایی واردات توسط شرکت ملی نفت کره در ماه میلادی جاری منتشر خواهد شد.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.