تاریخ انتشار : دوشنبه 24 دی 1397 - 17:54
کد خبر : 54724

در کشور توان و استعداد کافی داریم و باید تلاش را بیشتر کنیم/۳۷۴۱ واحد تولیدی در سال فشار تحریم آغاز به کار کرده است

آرمان شرق: رئیس جمهور گفت: در سالی که تحریم‌ها به دنبال فشار آوردن به کشور است، ۳۷۴۱ واحد تولیدی شروع به کار کرده است. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بهره برداری همزمان از چندین طرح صنعتی، عمرانی و زیربنایی در استان گلستان با اعلام این خبر

آرمان شرق: رئیس جمهور گفت: در سالی که تحریم‌ها به دنبال فشار آوردن به کشور است، ۳۷۴۱ واحد تولیدی شروع به کار کرده است.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بهره برداری همزمان از چندین طرح صنعتی، عمرانی و زیربنایی در استان گلستان با اعلام این خبر که تولید دانه‌های کلزا در سال جاری نسبت به سال گذشته شش برابر شده است اظهار کرد: این آمار در سال تحریم و فشار به کشور نشان دهنده این است که ما در کشور توان و استعداد کافی داریم و باید تلاش خود را بیشتر کنیم.

وی همچنین ادامه داد: در سال جاری ۳۷۴۱ واحد تولیدی شروع به کار کرده‌اند. یعنی در سطح ملی ۲.۱ درصد و در سطح استان گلستان ۱۵.۵ درصد واحدهای تولیدی افزایش یافتند که این خبر خوشحال کننده است.

روحانی همچنین با اشاره به افتتاح طرح‌های وزارت ارتباطات بیان کرد: اتصال روستاها به شبکه اینترنت برای اشتغال، زندگی و مردم اهمیت زیادی دارد.

وی پس از توضیحات وزیر نیرو درباره طرح‌های افتتاح شده در این حوزه خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید برق در کشور در آغاز انقلاب ۷۰۰۰ مگاوات بود و امروز بیش از ۸۰ هزار مگاوات است. ما جزء ۱۴ کشور دنیا در تولید برق هستیم. در زمینه آب رسانی به روستاها نیز در اول انقلاب به ۴۰۰ روستا آب رسانی شده بود که این آمار امروز ۵۷ هزار روستاست.

روحانی درباره اختلاف آماری در خصوص زمین‌های زهکشی شده گفت: در کانال‌های آب رسانی و زهکشی درجه یک و دو بر عهده وزارت نیرو و درجه سه و چهار بر عهده وزارت کشاورزی است و هر وزارتخانه آمار مخصوص به خود را اعلام می‌کند و استانداری‌ها هم مجموع آمار را اعلام می‌کنند بنابراین این سوال پیش می‌آید که چرا این آمار با هم تطابق ندارد. ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های زهکشی شده امروز افتتاح می‌شود و زهکشی شش هزار هکتار دیگر هم در این سفر آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، پس از توضیحات اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مورد طرح‌های افتتاح شده در این حوزه رئیس جمهور بیان کرد: ۵۲ تقاطع ناامن در این استان باید اصلاح شود. ۲۲ طرح آغاز شده و قول دادم که منابع لازم برای سی تقاطع دیگر فراهم شود. فرودگاه استان هم باید تکمیل شود. تامین اعتبار برقی کردن راه آهن اینچه برون – گرمسار تامین شده و کار اجرایی آن شروع می‌شود. وزارت راه هم قول داده است ۵۰ کیلومتر باقیمانده بزرگراه گرگان – بجنورد تا پایان ۹۸ تکمیل شود. همچنین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن و بافت فرسوده نیز باید دنبال شود.

روحانی پس از توضیحات رئیس سازمان گردشگری درباره طرح‌های حوزه گردشگری در استان گلستان گفت: ۱۹۸۶ پروژه در این زمینه با اعتبار ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید آماده شده است. البته بخش خصوصی در این زمینه فعال بوده و دولت هم به آنها کمک کرده است. در این سفر ۹ هتل در استان گلستان افتتاح می‌شود که به توسعه گردشگری کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، با دستور رئیس جمهور ده‌ها  پروژه‌ در زمینه کشاورزی، صنعتی، ارتباطات، آب، برق، راه و شهرسازی و گردشگری در استان گلستان افتتاح شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.