تاریخ انتشار : دوشنبه 24 دی 1397 - 15:58
کد خبر : 54697

دیدار عادل عبد المهدی با وزیر خارجه فرانسه

دیدار عادل عبد المهدی با وزیر خارجه فرانسه

به گزارش آرمان شرق به نقل از سومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق پس از استقبال از ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرانسه دوست عراق است و برقراری روابط با این کشور به خاطر جایگاه و نقش قوی و برجسته‌اش بسیار حائز اهمیت است. امیدواریم ضمن استمرار موضع حمایتی

به گزارش آرمان شرق به نقل از سومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق پس از استقبال از ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرانسه دوست عراق است و برقراری روابط با این کشور به خاطر جایگاه و نقش قوی و برجسته‌اش بسیار حائز اهمیت است. امیدواریم ضمن استمرار موضع حمایتی فرانسه از عراق در مبارزه با داعش دو طرف همکاری گسترده‌ای در زمینه‌های اقتصادی، خدمات‌رسانی، فرهنگی و آموزشی و حمایت از امنیت و ثبات منطقه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تجریه دموکراتیک در عراق قوت گرفته و پیشرفتی را در راستای منافع همه عراقی‌ها محقق می‌کند، تصریح کرد، داعش ساخته دست عراق نیست بلکه ماحصل تفکر عقب‌مانده و رادیکالی است.  

عبدالمهدی خواستار برقراری تعادل در راستای حمایت از میانه‌روی و ارزش‌های مدنی شد و تاکید کرد، به دنبال توسعه روابط مشترک با فرانسه در زمینه مبارزه با تروریسم و پروژه‌های ساخت‌وساز و آبادانی است و برای رفع همه موانع  آمادگی کامل دارد.

نخست وزیر عراق از موضع فرانسه درباره لغو بدهی‌های عراق از طریق باشگاه پاریس قدردانی کرده و پیشنهاد داد گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر خارجه فرانسه نیز از این پیشنهاد استقبال کرده و وعده داد آن را بررسی می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد، هدفش از حضور در عراق اعلام حمایت کامل از این کشور و دولتش و درخواست گسترش روابط با عراق است. عراق به بازیگری اصلی در برقراری ثبات بدل شده و سیاست خویشتنداری، حفظ حاکمیت ارضی و تصمیم‌گیری ملی را در پیش گرفته است و فرانسه روابط مشترک و همکاری با عراق را توسعه خواهد داد.

لودریان از سفر احتمالی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به بغداد برای تاکید بر حمایت و توسعه روابط و همکاری موجود میان دو کشور خبر داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.