تاریخ انتشار : دوشنبه 10 دی 1397 - 19:07
کد خبر : 53521

سابقه و زندگینامه امام جمعه تازه و جوان تهران

سابقه و زندگینامه امام جمعه تازه و جوان تهران

آرمان شرق:حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری روز دوشنبه با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد. در ادامه، ۱۰ نکته درباره حاج‌علی‌اکبری می‌خوانید: ۱. او متولد ۱۳۴۳ در شهرستان دماوند است که پس از طی تحصیلات مقدماتی، با رتبه عالی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فقه و حقوق

آرمان شرق:حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری روز دوشنبه با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد.

در ادامه، ۱۰ نکته درباره حاج‌علی‌اکبری می‌خوانید:

۱. او متولد ۱۳۴۳ در شهرستان دماوند است که پس از طی تحصیلات مقدماتی، با رتبه عالی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فقه و حقوق اسلامی از مدرسه عالی شهید مطهری فارغ‌التحصیل شد.

۲. مشهورترین اساتید او آیات امامی کاشانی، خوشوقت، موسوی بجنوردی و مصطفی محقق داماد، در درس خارج حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای و مرحوم آیت‌الله‌العظمی ‌بهجت و در تفسیر، آیت‌الله‌ جوادی آملی بوده‌اند.

۳. حاج‌علی‌اکبری در جبهه‌های دفاع مقدس و در لشگرها و گردان‌های ۲۷ محمد رسول الله (ص)، ۱۰ سیدالشهداء (ع)، ۴۰ صاحب‌الزمان (عج)، ۶ ویژه پاسداران، قمر بنی‌هاشم (ع) و ۱۱۰ خاتم‌الانبیاء (ص) علاوه بر انجام وظیفه تبلیغی، به‌عنوان تخریب‌چی حضور داشته و پس از شرکت در عملیات‌های والفجر مقدماتی، رمضان، والفجر ۱۰ و کربلای ۵، در عملیات مرصاد به مقابله با منافقین پرداخته است.

۴. امام جمعه جدید تهران ۶ سال در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در یکی از دانشگاه‌ها مسئولیت داشته و پس از آیت‌الله امامی کاشانی و آیت‌الله جنتی از سال ۷۹ تاکنون نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است.

۵. او در دولت نهم، معاون محمود احمدی‌نژاد و رئیس سازمان ملی جوانان بود اما در حلقه‌ی دولت دهم وارد نشد.

۶. حاج‌علی‌اکبری که با چهره خندان شناخته می‌شود، عضویت در هیأت مدیره‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضویت در هیأت امنای جامعه تعلیمات اسلامی، عضویت و فعالیت در هیأت امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین، عضویت در هیأت امنای بنیاد نهج‌البلاغه، عضویت در هیأت امنای مسجد جمکران و عضویت در شورای مرکزی هیأت رزمندگان اسلام را در مقاطع زمانی مختلف در سوابق خود دارد.

۷. حاج‌علی‌اکبری ضمن آشنایی با زبان‌های عربی و انگلیسی، تجربه‌ی تدریس در حوزه و دانشگاه و سفرهای تبلیغی متعدد به کشورهای خارجی را دارد.

۸. او دارای تألیفاتی در موضوعات دینی و تربیتی است که از جمله آنها می‌توان به «رساله‌ی فقهی و حقوقی مسئله‌ی بلوغ»، «مبانی و الگوی تعالی دختران»، «اصول تربیت حماسی»، «مدیریت زمان»، مجموعه ۴۰ بخشی «کلیدهای خوشبختی» برای نوجوانان و جوانان، کتاب «سیاحت جمال» با موضوع اخلاق عملی و سیره پیامبر اسلام (ص)، کتاب «عطر سیب» با موضوع شرح زیارت عاشورا و کتاب «مطلع عشق» با موضوع گردآوری و تدوین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به زوج‌های جوان اشاره کرد.

۹. امام‌جمعه جدید تهران در سال ۷۳ و زمانی که ۳۰ سال سن داشت، به‌ امامت جمعه شهرستان دماوند منصوب شد و به‌ فاصله‌ی کوتاهی به عنوان «امام‌جمعه نمونه» مورد تقدیر قرار گرفت. سپس در سال ۷۹ از سوی رهبر معظم انقلاب به‌ عنوان جوان‌ترین عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور منصوب و ۱۶ دی سال ۹۶ نیز رئیس این شورا شد.

۱۰. حاج‌علی‌اکبری از سال ۱۳۹۰ تاکنون، ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران را نیز برعهده دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.