تاریخ انتشار : یکشنبه 9 دی 1397 - 11:06
کد خبر : 53434

استیضاح وزیر جهادکشاورزی منتفی است

استیضاح وزیر جهادکشاورزی منتفی است

آرمان‌شرق: رییس مجلس شورای اسلامی گفت که استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که بنا بود امروز انجام شود در پی عزم دولت و نمایندگان برای همکاری دو جانبه منتفی شد. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس گفت: امروز بر حسب دستور هفتگی مجلس

آرمان‌شرق: رییس مجلس شورای اسلامی گفت که استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که بنا بود امروز انجام شود در پی عزم دولت و نمایندگان برای همکاری دو جانبه منتفی شد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس گفت: امروز بر حسب دستور هفتگی مجلس قرار بود طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در برنامه مجلس باشد، اما کمیسیون کشاورزی و استیضاح کنندگان جلسه ای با وزیر جهاد کشاورزی داشتند.
وی ادامه داد: در این جلسه نظرات اصلاحی در مورد قیمت تضمینی گندم و اصلاح برخی رویه ها و توجه خاص به آبخیزداری و اصلاح قنوات، آبیاری نوین، گسترش سیستم های گلخانه ای و نظارت جدی تر بر صادرات و واردات کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت،این عزم در دو طرف وجود داشت که بنا را بر همکاری دو جانبه بگذارند، مخصوصا در فصل تصویب بودجه این موضوع بیشتر مورد توجه قرار دارد.
وی تصریح کرد: قرار شد بودجه بخش کشاورزی در بودجه قوی تر دیده شود و مشکلات کشاورزان با حمایت بیشتری حل شود در این راستا از اقدامات همکاران در این زمینه تشکر می کنم.
طرح استیضاح حجتی، ۲۸ آذرماه با ۴۴ امضا اعلام وصول شد . رعایت نکردن نرخ خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی توسط دولت، ممنوعیت صادرات محصولات مازاد بر نیاز و اجرا نشدن احکام برنامه ششم توسعه در بخش کشاورزی از مهمترین محورهای این استیضاح بود
پیش از این قرار بود، بررسی استیضاح چهارشنبه هفته گذشته انجام شود که به دلیل همزمانی با مراسم خاکسپاری پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و تعطیلی مجلس به جلسه روز یکشنبه مجلس موکول شده بود. 
نهایتا تمامی ۴۴ استیضاح کننده امضای خود را پس گرفتند.

**دستور کار صحن مجلس
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رییسه مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس گفت: ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی، بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده و ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه تشکیل صنایع دریایی نیروهای مسلح نیز در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.
وی گفت: بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص بررسی عملکرد بنگاه های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری،ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در رفع صادرات و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات های مستقیم و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان امور عشایری ایران نیز امروز در مجلس بررسی می شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.