تاریخ انتشار : شنبه 8 دی 1397 - 21:39
کد خبر : 53404

آخرین فعل و انفعالات بازار سرمایه در تالار شیشه ای تهران

آرمان شرق: بورس تهران در ادامه روند مثبت هفته اخیر، اولین روز هفته را نیز در مداری مثبت آغاز کرد. بر همین اساس شاخص کل توانست بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد رشد کند. به گزارش آرمان شرق به نقل از بازار سرمایه، دماسنج بورس تهران در پایان معاملات با افزایش دوهزار و ۳۳۰

آرمان شرق: بورس تهران در ادامه روند مثبت هفته اخیر، اولین روز هفته را نیز در مداری مثبت آغاز کرد. بر همین اساس شاخص کل توانست بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد رشد کند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از بازار سرمایه، دماسنج بورس تهران در پایان معاملات با افزایش دوهزار و ۳۳۰ واحدی به رقم ۱۶۰ هزار و ۷۷۴ واحد رسید. در همین راستا شاخص کل هم ‌وزن با افزایش ۲۲۰ واحدی عدد ۲۷ هزار و ۴۷۴  واحد را به نمایش گذاشت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۲۹ واحدی در سطح یک هزار و ۸۶۵ واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پارس با ۱۹۸ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۱۷۴ واحد و فولاد مبارکه با ۱۴۲ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  بانک صادرات ایران با ۷۳ واحد، بانک تجارت با ۳۰ واحد و مخابرات ابران با ۲۳ واحد  کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

نکته قابل توجه در روند معاملات امروز بورس تهران، لیدر محوری نمادهای بزرگ بازار بود. با توجه به اینکه در دو روز پایانی هفته گذشته بازارهای جهانی به خصوص نفت برنت، توانستند رشد چشمگیری از خود به جای بگذارند، انتظار می رفت نمادهای کامودیتی محور بورسی امروز تقاضای مقبولی از خود به جای بگذارند.

سیگنال مثبت بازارهای جهانی در کنار نوسان در بازار ارز داحلی باعث شد تا بار دیگر شاهد هدایت نقدینگی به سمت بازار سهام باشیم.

از سوی دیگر، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۵۹۸ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد و ۹۸۶ میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۴۶ هزار و ۶۳۵ نوبت داد و ستد بود.

امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۱۰۰ میلیون سهم بانک اقتصاد نوین به ارزش ۲۳ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی منتقل شد.

در سرمایه‌گذاری مس سرچشمه نیز اندکی بیش از ۲۲.۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۹ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد. همین وضعیت در معدنی و صنعتی گل‌گهر با ۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۶.۵ میلیارد تومان دنبال شد. امروز همچنین کمتر از ۱۰ میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش کمتر از سه میلیارد تومان کد به کد شد.

در  روند تغییر مالکیت روزانه نیز حقیقی ها مالکیت بازار را در اختیار داشتند. خالص ارزش مالکیت روزانه امروز به حدود ۴۰ میلیارد تومان رسید. محصولات شیمیایی امروز بیشترین تقاضا را از سوی حقیقی ها به ثبت رساند. در آن سمت حقوقی ها بیشترین حمایت را از نمادهای بانکی داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.