تاریخ انتشار : شنبه 8 دی 1397 - 10:10
کد خبر : 53348

صادرات کالا از کرمانشاه ۴۷ درصد افزایش یافت

صادرات کالا از کرمانشاه ۴۷ درصد افزایش یافت

آرمان‌شرق: خلیل حیدری روز شنبه افزود: در این مدت ۲ میلیارد و ۱۰۶ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۲۰ دلار کالا به وزن چهار میلیون و ۲۴۶ هزار و ۸۴۱ تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا، به گفته او،

آرمان‌شرق: خلیل حیدری روز شنبه افزود: در این مدت ۲ میلیارد و ۱۰۶ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۲۰ دلار کالا به وزن چهار میلیون و ۲۴۶ هزار و ۸۴۱ تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.
به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا، به گفته او، این میزان کالای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۷ درصد افزایش و از حیث وزن ۳۳ درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در ادامه گفت: یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۳۸۲ دلار با وزن ۲ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۵۹۴ تن از کالاهای صادر شده در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۷۵ درصد و از حیث وزن ۵۳ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۹۳۱ میلیون و ۷۰۶ هزارو ۶۳۸ دلار کالا را با وزن یک میلیون و ۴۳۰ هزارو ۲۴۷ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۲ درصد افزایش و از حیث وزن نیز ۶ درصد رشد داشته است.
حیدری عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی ، نایلون پلاستیکی رولی ، سیب زمینی محفوظ شده ، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده ، انواع کاشی دیواری، کیسه نایلونی ، رول نایلونی، کولرهای آبی و گرانول پلی اتیلن اعلام کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر شده است.
او مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در ۹ ماه گذشته از گمرکات کرمانشاه را ۶۸۹ نوع کالا دانست و گفت: در این مدت در مجموع از گمرکات استان به ۳۶ کشور صادرات قطعی انجام شده است.
استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.