• امروز : چهارشنبه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۱

تولد یک ستاره + عکس

• کد خبر : 47937
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
تولد یک ستاره + عکس

آرمان شرق:آژانس فضایی آمریکا (ناسا) عکسی از یک توده گرد و غبار کهکشانی منتشر کرده است که عامل ایجاد ستاره است و توسط تلسکوپ فضایی “جیمز وب” شکار شده است. به گزارش آرمان شرق و به نقل از ایسنا ، چگونه یک ستاره مانند خورشید ما شکل می‌گیرد؟ بیایید با اصول اولیه شروع کنیم: شکل‌گیری یک […]

به گزارش آرمان شرق و به نقل از ایسنا ، چگونه یک ستاره مانند خورشید ما شکل می‌گیرد؟ بیایید با اصول اولیه شروع کنیم: شکل‌گیری یک ستاره در کهکشان، یک فرآیند شلوغ زیر حجاب توده گرد و غبار است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب به این حجاب گرد و غبار نفوذ کرده است و با نگاهی عمیق، فواره‌های مافوق صوتی را دیده است که در فاصله سالیان نوری سفر می‌کنند و مثل آتش‌سوزی کیهانی به نظر می‌آیند.

در اثر حرکت این فواره‌ها، امواج شوک‌دهنده‌ای ایجاد می‌شود که توده‌های گازی و گرد و غبار بین ستاره‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آنها را به هم می‌ریزد.

در این تصویر مادون قرمز نیز یک جفت فواره وجود دارد که قبلا توسط تلسکوپ رصدخانه جنوبی اروپا موسوم به “بسیار بزرگ”(VLT) رصد شده بود، اما وضوح بالا و حساسیت تلسکوپ فضایی جیمز وب به ستاره‌شناسان اجازه می‌دهد که اجرامی مانند این را دقیق‌تر از هر زمان دیگری بررسی کنند.

لینک کوتاه : https://armanshargh.ir/?p=47937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.