تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1397 - 15:54
کد خبر : 41580

واکنش وزارت خارجه به ادعاهای رئیس جمهور آرژانتین

آرمان شرق:سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان بر آمادگی خود برای همکاری سازنده با مقامات آرژانتین تاکید می‌کند و در این راستا ابتکار تازه‌ای برای ملاقات مقامات قضائی دو کشور مطرح کرده است. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعاهای رئیس جمهور

آرمان شرق:سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان بر آمادگی خود برای همکاری سازنده با مقامات آرژانتین تاکید می‌کند و در این راستا ابتکار تازه‌ای برای ملاقات مقامات قضائی دو کشور مطرح کرده است.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعاهای رئیس جمهور آرژانتین، آن را تحریف واقعیات خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران اعمال تروریستی در هر کجای دنیا و به هر شکل را قویا محکوم می کند. در این راستا تهران از زمان وقوع انفجار آمیا مکررا آن را محکوم کرده و با خانواده قربانیان آن ابراز همدردی نموده است.

قاسمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به منظور اثبات حسن نیت خود به منظور کشف حقیقت و اجرای عدالت واقعی در ارتباط با انفجار مذکور، دعوت به گفتگوی رئیس جمهور آرژانتین از طریق تریبون سازمان ملل در سال ٢٠١٢ را پذیرفت و یک یادداشت تفاهم همکاری نیز در ژانویه ٢٠١٣ امضاء شد؛ لیکن دولت آرژانتین آمادگی اجرای تفاهمی که خود امضا کرده بود را ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان بر آمادگی خود برای همکاری سازنده بامقامات آرژانتین تاکید می کند و در این راستا ابتکار تازه‌ای برای ملاقات مقامات قضائی دو کشور مطرح کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.