تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1397 - 10:33
کد خبر : 41368

توضیح لاریجانی در مورد لوایح fatf

آرمان شرق:رئیس مجلس گفت: بعد از اینکه این لوایح در مجمع تشخحیص مورد بررسی قرار گرفت، اگر نظر شورای نظارت درست بود، اعمال می‌شود در غیر این صورت همان قانون مجلس اجرا خواهد شد. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا، علی لاریجانی امروز در صحن علنی مجلس تاکید کرد:  دو لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی

آرمان شرق:رئیس مجلس گفت: بعد از اینکه این لوایح در مجمع تشخحیص مورد بررسی قرار گرفت، اگر نظر شورای نظارت درست بود، اعمال می‌شود در غیر این صورت همان قانون مجلس اجرا خواهد شد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا، علی لاریجانی امروز در صحن علنی مجلس تاکید کرد:  دو لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته و پولشویی برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده می‌شود.

وی در این باره افزود: در رابطه با این دو لایحه ملاحظاتی از سوی شورای نظارت مجمع تشخیص وجود داشت که  به مجمع داده شد. ضمن اینکه هم در مورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی و هم مبارزه با پولشویی معمولاً شورای نظارت لایحه را برای بررسی به کمیسیون می فرستد اما این بار به شورای نگهبان داده شد بنابراین کمیسیون این مورد را مدنظر قرار نداد.

رئیس مجلس تصریح کرد: هم اکنون این دو لایحه برای بررسی بیشتر در صحن مجمع تشخیص مصلحت به مجمع فرستاده می‌شود چرا که آن ملاحظات در کمیسیون مد نظر قرار گرفته نشد ضمن اینکه می‌توانستند در نظر نگیرند به این دلیل که در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته است. شورای نگهبان می‌تواند پس از تصویب لایحه در مورد آن به مجمع تشخیص اعلام نظر کند بنابراین این موضوع در جلسه مجمع تشخیص بحث شد اما اعضای مجمع روی این اظهارنظر ایراد داشتند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه این لوایح در مجمع تشخحیص مورد بررسی قرار گرفت، اگر نظر شورای نظارت درست بود، اعمال می‌شود در غیر این صورت همان قانون مجلس اجرا خواهد شد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.