تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 شهریور 1397 - 16:20
کد خبر : 39654

تو حق نداری تصورات ذهنی خودت را به من تحمیل کنی

آرمان شرق:در جلسه وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره میان ابراهیم جعفری و احمد قطان، وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای آفریقایی درگیری لفظی شکل گرفت. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، در جلسه وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره میان ابراهیم جعفری و احمد قطان، وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای آفریقایی

آرمان شرق:در جلسه وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره میان ابراهیم جعفری و احمد قطان، وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای آفریقایی درگیری لفظی شکل گرفت.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، در جلسه وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره میان ابراهیم جعفری و احمد قطان، وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای آفریقایی درگیری لفظی شکل گرفت.

این درگیری لفظی زمانی آغاز شد که جعفری درباره شرایط یمن صحبت می‌کرد.

وزیر خارجه عراق با اشاره به این سخن بلقیس، ملکه سرزمین سبا که گفت، “پادشاهان زمانی که وارد روستایی شوند، آن را تخریب می‌کنند”، ابراز امیدواری کرد که یمن به وضعیت قبل بازگردد.

در مقابل قطان مدعی شد: پادشان عربستان نقش‌های بزرگی را در برابر جهان عرب و اسلام ایفا کردند، عربستان به جنگ در یمن دامن نزده بلکه “حوثی‌ها” (نیروهای وابسته به انصارالله) و ایران در این راستا تلاش می‌کنند.

در ادامه ابراهیم جعفری تاکید کرد، زمانی که به آیه قرآن اشاره کرده منظورش هیچ یک از پادشاهان عربستان نبوده است.

این مسؤول عراقی در ادامه قطان را متهم کرد که سخن او را تفسیر کرده و آنچه منظورش نبوده را از آن برداشت کرده است.

وی تاکید کرد که شجاعت آن را دارد که منظورش را بدون پیچیدگی بیان کند.

جعفری خطاب به این مسؤول عربستانی گفت: تو حق نداری تصورات ذهنی خودت را به من تحمیل کنی، تو نمی‌توانی حقی را به من تحمیل کنی که منظورم نبوده است.

ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در صد و پنجاهمین نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در شهر قاهره تأکید کرد: عراق اجازه تجاوز به خاک خود و یا تهدید حاکمیتش از سوی کشورهای همسایه را نمی‌دهد.

جعفری در ادامه تأکید کرد: عراق به دنبال برقراری بهترین روابط با کشورهای منطقه است و اتحادیه عرب در نشست قبلی خود درباره محکومیت ورود نیروهای ترکیه‌ای به خاک عراق به اتفاق نظر رسید.

این مسؤول دولت عراق در ادامه از کشورهای عربی خواست بار دیگر در موضوع لزوم خروج نیروهای ترکیه از شهر بعشیقه عراق حمایت کند.

نیروهای ارتش ترکیه در سال ۲۰۱۵ وارد این شهر شدند. آنکارا مدعی است ورود سربازانش به بعشیقه با هماهنگی مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق و با درخواست اثیل النجیفی، استاندار سابق موصل برای آموزش نیروهای ملی انجام شده است.

عراق بارها از ترکیه درخواست کرده نیروهایش را از خاک این کشور خارج کند اما رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پیشتر گفته بود، اینکه ترکیه بیرون از عملیات موصل باقی بماند، ممکن نیست.

حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ سرباز ترکیه‌ای به همراه ۲۰ تا ۲۵ دستگاه تانک و توپخانه ارتش این کشور در خاک عراق حضور دارند و بغداد این مساله را نقض حاکمیت ملی خود می‌داند.

این مسؤول وزارت خارجه عراق در ادامه حل سیاسی بحران یمن و آغاز گفت‌وگو در این کشور برای پایان دادن به جنگ را خواستار شد.

وی تاکید کرد، باید با حل بحران نظامی و سیاسی سوریه از این کشور حمایت شود، همچنین باید در گفت‌وگوی سیاسی با یمن که هزینه اختلافات سیاسی و منطقه‌ای را می‌پردازد، مشارکت شود.

جعفری با اشاره به اینکه عراق پنجره اعراب به جهان است، از وزرای خارجه اتحادیه عرب خواست در نبرد علیه تروریسم و بازسازی‌ها در کنار عراق باشند.

وی افزود: عراق با بازگشت وحدت میان کشورهای عربی و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافق است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.