تاریخ انتشار : جمعه 4 آذر 1401 - 8:37
کد خبر : 117596

سفر به ایران کوچک ؛ استان البرز نیازمند توجه ویژه است

سفر به ایران کوچک ؛ استان البرز نیازمند توجه ویژه است

آرمان شرق-گروه جامعه:استان البرز باید از مقاصد مهم گردشگرى کشور باشد، استانى که میراث فرهنگى و تاریخى، گردشگرى و سیاحتى و صنایع دستى و هنرهاى سنتى رادر خود جاى داده است و نیازمند توجه ویژه است.

 سفر به ایران کوچک ؛ استان البرز نیازمند توجه ویژه است

دکتر علی دارابی قایم مقام وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نوشت: یکشنبه ٢٩ آبان ماه سفر استانى یک روزه به البرز داشتم. استانى که اواخر سال ١٣٨٩ تأسیس شد، با ٣ میلیون نفر از اقوام گوناگون از نقاط مختلف ایران عزیزمان. البرز قطب گردشگری، کشاورزى وصنعتى است، اما از نظر زیرساخت و امکانات با شرایط استاندارد بسیار فاصله دارد. باغ شهرکرج، طالقان سرزمین مشاهیر و بزرگانى چون آیت الله سید محمود طالقانى و جلال آل احمد، ساوجبلاغ سرزمین چشمه هاى جوشان، نظرآباد با تپه هاى ازبکى و قدمت ٩ هزار ساله و چارباغ داراى بزرگترین گلخانهها ظرفیت هاى بزرگ گردشگرى و توریسم است.

جاده تاریخى و زیباى چالوس که ۵۶ روستا و تعداد زیادى بناهاى تاریخى را در خود جاى داده است بر امکانات خدادادى این استان افزوده است. بزرگترین پیست اسکى کشور-دیزین دراین استان است. بازدید از پروژه هتل پنج ستاره قصر رز که توسط سرمایهگذار بخش خصوصى در حال اجرا است و داراى ١٠٧ اتاق و تأسیسات و تجهیزات پیشرفته است، حضور در کارگاه مرمت و استحکام بخشی پل شاه عباسى (خاتون) که داراى قدمتى بیش از۵٠٠ سال از عصر صفویه است و بازدید از کاخ مروارید (شمس) و بررسی شرایط ساماندهی مجموعه و جلسه با معاونان و مدیران میراث فرهنگى، گردشگرى و صنایع دستى استان که همراه با گزارش اقدامات و مشکلات فراروى آنهاوتبیین راهبردها وبرنامههاى وزارت متبوع ازسوى من از برنامه هاى مهم سفر یک روزه بود.

درباره مشکلات و مطالبات همکاران تصمیمات واقدامات مناسبى اتخاذ شد کهامیدوارم مسیر خدمت بهتر همکاران پر تلاشم به مردم عزیز را هموارتر کند. درباره کاخ شمس پهلوى نخستین فرزند رضا شاه از همسر دومش گفتنى است که نامبرده چون به بیمارى؛ آسم مبتلا بوده است کاخ مذکور را در مهر شهر براى زندگى خود مىسازد. در بهترین نقطه در مساحتى بیش از١١٠ هکتار با فرودگاه اختصاصى و براى اینکه هواى مطبوع در کاخ استشمام کند باغ سیبى به میزان ٣٠ هکتار در کنار کاخ؟! همه این ساخت و سازهاى مجلل در سال هاى ١٣۴۵-۴٧ که بخش زیادى ازمردم کشورمان از کمترین امکانات چون بهداشت، مدرسه، آب آشامیدنى، برق، جاده آسفالته و… محروم بودند از جیب ملت ایران ساخته شده است؟! شمس پهلوى با همسر دومش مهرداد (هدیه خورشید)  که از سال١٣۴۵-۵٧ وزیر فرهنگ و هنر بود تغیر مذهب دادند و مسیحى شدند که محمد رضا پهلوى تلاش زیادى کرد این موضوع در رسانهها منعکس نشود.

استان البرز باید از مقاصد مهم گردشگرى کشور باشد، استانى که میراث فرهنگى و تاریخى، گردشگرى و سیاحتى و صنایع دستى و هنرهاى سنتى رادر خود جاى داده است و نیازمند توجه ویژه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.