تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 - 9:04
کد خبر : 117098

موشک هایی که بوی جنگ می‌دهند

موشک هایی که بوی جنگ می‌دهند

آرمان شرق-گروه بین الملل:این تحولات سبب شده تا بسیاری اقدامات کره شمالی را تحریک آمیز دانسته و بر این باور باشند که موشک های کره شمالی این روزها بوی جنگ می دهد. جنگی که می تواند تمامی خاوردور و حتی مناطق دیگر را نیز درگیر کند.

آرمان امروز|سرویس بین الملل: ارتش کره شمالی جمعه یک موشک بالستیک قاره پیمای دیگر شلیک کرد که در ۲۰۰ کیلومتری سرزمین های ژاپن فرود آمد و برد کافی برای رسیدن به سرزمین اصلی ایالات متحده را هم داشت. این پرتاب که توسط مقام‌های کره جنوبی و ژاپنی گزارش شد،
یک روز پس از پرتاب موشکی کوچکتر توسط کره شمالی و هشدار آن در مورد پاسخ نظامی شدیدتر به ایالات متحده برای تقویت حضور امنیتی‌ اش در منطقه انجام گرفته است. پس از آن که پیونگ یانگ آزمایش موشک‌های بالستیک قاره ‌پیمای خود را برای نخستین بار از سال ۲۰۱۷ از سر گرفت و پرتاب‌های دوربرد خود را مجدد به جریان انداخت، امسال به یک رکوردشکنی برای برنامه موشکی خود دست یافته است. بر این اساس برد موشک آزمایش شده توسط کره شمالی ۱۵ هزار کیلومتر است در حالی که این موشک تا ارتفاع حدود هفت هزار کیلومتری پرواز کرد، پیش از آن که در دریا در حدود ۲۰۰ کیلومتری غرب هوکایدو فرود آید. فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن نیز گفته که گزارشی از بروز خسارات احتمالی در دسترس نیست و شلیک‌های مکرر موشکی از سوی کره شمالی دیگر قابل تحمل نیستند. شلیک روز جمعه در حالی صورت گرفته که معاون رئیس جمهوری آمریکا به تایلند سفر کرده است. در این میان، کاخ سفید نیز اعلام کرد، آزمایش موشکی امروز کره شمالی بی جهت باعث افزایش تنش‌ها می‌شود و می‌ تواند به بی ثباتی امنیتی منطقه منجر شود. مشخصا این آزمایش موشکی از سوی کره شمالی باعث افزایش تنش‌ها شده و خطر بی ثباتی امنیتی در منطقه را تشدید می‌ کند. این اقدامات نشان می‌دهند که کره شمالی همچنان به دنبال گسترش تسلیحات کشتار جمعی و برنامه ‌های مربوط به موشک‌ های بالستیک است. در همین راستا دولت آمریکا به تمامی کشورها تاکید کرد تا این نقض قوانین و هنجارهای بین ‌الملل را محکوم کرده و از کره شمالی بخواهند تا برای انجام مذاکرات جدی گام بردارد. رئیس جمهوری آمریکا نیز درباره این آزمایش موشکی جدید از سوی کره شمالی مطلع شده و تیم امنیت ملی آمریکا قرار است با متحدان و شرکا رایزنی کند که شامل گفت‌ و گو با فومیو کیشیدا و رئیس جمهوری کره جنوبی می ‌شود. کاخ سفید در ادامه بیانیه خود همچنین آورده است، راه برای دیپلماسی بسته نشده اما پیونگ یانگ باید سریعا از اقدامات بی ثبات کننده خود دست برداشته و بجای آن توافق دیپلماتیک را انتخاب کند. آمریکا اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود، کره جنوبی و ژاپن انجام خواهد داد. این تحولات سبب شده تا بسیاری اقدامات کره شمالی را تحریک آمیز دانسته و بر این باور باشند که موشک های کره شمالی این روزها بوی جنگ می دهد. جنگی که می تواند تمامی خاوردور و حتی مناطق دیگر را نیز درگیر کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.