تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401 - 8:47
کد خبر : 116841

اوج گیری بیمه ملت از ۶ مسیر ویژه

اوج گیری بیمه ملت از ۶ مسیر ویژه

آرمان شرق-گروه اقتصاد:شرکت بیمه ملت در آستانه ورود به دهه سوم حیات خود نیاز به یک استراتژی بلندمدت، روشن و متناسب با چشم انداز آینده و البته عبور از حاشیه و گذر از ۶ مسیر ویژه جهت اوج گیری دوباره و این بار مستحکم تر با گام های بلندتر دارد.

اوج گیری بیمه ملت از ۶ مسیر ویژه

اوج گیری بیمه ملت از 6 مسیر ویژه

شرکت بیمه ملت در آستانه ورود به دهه سوم حیات خود نیاز به یک استراتژی بلندمدت، روشن و متناسب با چشم انداز آینده و البته عبور از حاشیه و گذر از ۶ مسیر ویژه جهت اوج گیری دوباره و این بار مستحکم تر با گام های بلندتر دارد.

 چه اینکه شرکتی با بالاترین سرمایه ثبت شده در بین شرکت های بیمه گر خصوصی و البته بالانشینی در کل صنعت از حیث سطح توانگری مالی، می تواند در سطح بالاتر به رقابت در بازار بیمه ورود کند که نفع آن به همه ذی نفعان و اعضای خانواده بیمه ملت خواهد رسید.

شرکت بیمه ملت در آستانه ورود به دهه سوم حیات خود نیاز به یک استراتژی بلندمدت، روشن و متناسب با چشم انداز آینده و البته عبور از حاشیه و گذر از ۶ مسیر ویژه جهت اوج گیری دوباره و این بار مستحکم تر با گام های بلندتر دارد. چه اینکه شرکتی با بالاترین سرمایه ثبت شده در بین شرکت های بیمه گر خصوصی و البته بالانشینی در کل صنعت از حیث سطح توانگری مالی، می تواند در سطح بالاتر به رقابت در بازار بیمه ورود کند که نفع آن به همه ذی نفعان و اعضای خانواده بیمه ملت خواهد رسید.

بدیهی است که جابجایی ها در هیات مدیره شرکت های بیمه، همانند همه بنگاه های بزرگ اقتصادی هم می تواند حاشیه ساز باشد و رخوت و رکود را در فعالیت ایجاد کند، هم ممکن است باعث فرصت سازی و فعال تر شدن ظرفیت ها شده و بنگاه را در مسیر جدید توام با پیشرفت و نوآوری قرار دهد. مهم این است که در درون خود بنگاه سیر تحولات به چه سمتی حرکت می کند. بیمه ملت هم از این قاعده مسثتنی نبوده و البته انتظار می رود با ثبات مدیریتی و انسجام و.همدلی بین سهامداران، مدیران و شبکه فروش، همگام با تلاش جهت جلب رضایت بیمه گذاران و البته سهم بیشتر از بازار با رعایت استانداردهای مدیریت ریسک و تنوع در سبد بیمه گری، جریان سودسازی و ثروت آفرینی در وضعیت مطلوب تر و با چشم انداز روشن تر قرار گیرد.

روی سخن با اعضای خانواده بزرگ بیمه ملت از صدر تا ذیل است و به نظر این ۶ مسیر می تواند شرکت را در وضعیت ممتاز قرار دهد:

ثبات مدیریتی و آینده نگری سهامداران: بدون تردید تغییر در سطح هیات مدیره در کوتاه مدت باعث از دست دادن فرصت ها و بر زمین ماندن برنامه ها و البته شکست طرح ها و تزلزل در اراده ها می شود. از این حیث شرط توفیق و اوج گیری بیمه ملت در ثبات هیات مدیره و آینده نگری سهامداران برای عملیاتی شدن برنامه ها و نمایان شدن نتیجه هاست. ورود به حاشیه ها و دور شدن از متن رقابت چه در عملیات بیمه گری و چه سرمایه گذاری نتیجه اش عقیم شدن انگیزه ها و بر زمین ماندن ایده هاست و البته در این وضعیت آنچه در اولویت قرار می گیرد، فرصت سوز است. حال آنکه سنگ بنای اصلی ثروت آفرینی و سودسازی بیمه ملت، در گروی اراده سهامداران برای ایجاد ثبات مدیریتی دارد.

حرکت بر مدار برنامه با راهبری واحد: یکی از مسیرهای دیگری که بیمه ملت برای اوج‌گیری می‌تواند طی کند، حرکت بر مدار برنامه با راهبری واحد بر اساس سیاست‌های سالانه و البته پنجساله زیر نظر مدیرعامل است و در چنین مسیری، موانع برداشته و فرصت‌ها ساخته می‌شود. این برنامه البته مبتنی بر ظرفیت‌های واقعی شرکت از جمله توان نیروی انسانی، ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و حضور در بازار بیمه اتکایی است که متناسب با نیازهای آینده طرح‌های بیمه‌ای تعریف، معرفی، اجرا و مدیریت خواهد شد.

مشارکت حداکثری؛ لازمه اوج‌گیری بیمه ملت: خانواده بیمه ملت قدرت این را دارد تا بر بستر مشارکت حداکثری حرکت کند و این مشارکت سطوح مختلف را در بر می‌گیرد؛ از جمله حمایت سهامداران و هیات مدیره از هیات عامل با راهبری مدیریت شرکت تا نقش‌آفرینی شبکه فروش شامل نمایندگان و کارگزاران با حمایت ستاد و شعب بر مبنای حاکمیت شرکتی. انسجام و اراده درون خانواده بیمه ملت یک ضرورت برای رسیدن به اهداف کمی و کیفی در سطح بازار و عرصه رقابت خواهد بود.

معرفی خدمات بیمه ملت به جامعه: سبد محصولات بیمه‌ای شرکت متنوع و دارای پتانسیل جذب مشتریان بالقوه بیشتری است و افزون بر جامعه هدف مبتنی بر شاکله اصلی سهامداران شامل بازنشستگان کشوری و خانواده ایشان می‌توان خدمات را با اطلاع‌رسانی بهینه و مدیریت شده تحت راهبری مدیریت‌های بازاریابی و روابط عمومی و البته نقش‌‌آفرینی شبکه فروش در سطح کشور معرفی کرد. تاکید علیرضا یزدان ‌دوست در دیدارهای ماه‌های نخست مسئولیت با شبکه نمایندگان و تاکید بر ضرورت افزایش سهم بیمه غیرمستقیم و پاسخ به مطالبات و رفع چالش‌های احتمالی نشان می‌دهد که نقش اصلی و موثر در بازار را شبکه نمایندگان و کارگزاران بر عهده خواهند داشت. از این جهت معرفی خدمات در قالب ابزارهای و بسترهای نوین ارتباطی با نیازسنجی و مشارکت شبکه فروش می‌تواند مسیر دیگری برای اوج‌گیری بیمه ملت باشد.

توانگری عالی با ریسک‌پذیری عاقلانه: بدون شک قرار گرفتن بیمه ملت در سطح بالای توانگری مالی، یک مزیت بالقوه است اما خالی نگه داشتن این ظرفیت و محافظه‌کاری به معنای از دست دادن فرصت‌ در بازار رقابتی بیمه است. از این جهت بیمه ملت به دلیل پرتفوی مناسب و بهینه بیمه‌گری با سرمایه برتر در بین دیگر بازیگران خصوصی صنعت بیمه، می‌تواند از مسیر بازار بیمه اتکایی با تکیه بر سطح توانگری بالا و سرمایه شرکت، به سمت اهداف بلندمدت و در اختیار گرفتن سهم بیشتر از بازار با مبنا قرار دادن سودسازی مستحکم و ثروت‌آفرینی گام بردارد. البته مشروط به اینکه در استفاده از ظرفیت مجاز نگهداری ریسک، الزامات مدیریت ریسک به صورت دقیق رعایت شده و منافع شرکت در نتیجه رویکردهای هیجانی و رشد‌های موسمی میزان فروش دچار مخاطره نشود.

واقع‌بینی و  آینده‌نگری در خانواده بیمه ملت: شاخص‌های بیمه ملت عیان است و نشان از پتانسیل بالا برای اوج‌گیری و بالاتر نشینی دارد و علاوه بر مسیرهای ۵ گانه، بیمه ملت نباید از مسیر آینده‌نگری و واقع‌بینی خارج شود. چه اینکه سرمایه ۳۰ هزار و ۶۵۷ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال این شرکت، انتخاب به عنوان توانگرترین شرکت بیمه‌ای کشور با نسبت ۴۰۹ از سوی بیمه مرکزی و البته طیف وسیعی از محصولات بیمه‌ای به وضوح بیانگر این واقعیت است که این شرکت می‌تواند جایگاه خود را به عنوان کم‌ریسک‌ترین و البته پویاترین شرکت بیمه‌ای در ایفای تعهدات تثبیت و تقویت کند. مهم این است که همه در بیمه ملت خود را عضو یک خانواده بدانند و برای ارائه خدمات به خانواده ایرانی همگام و همدل تلاش کنند.

سخن آخر اینکه بیمه ملت برای در اختیار گرفتن سهم دستکم ۵ درصدی بازار، پتانسیل و ظرفیت لازم را دارد، ضریب خسارت پایین، اعتماد و وفاداری مشتریان به برند بیمه ملت، زیرساخت‌های فناوری در بیمه‌گری آنلاین، پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری و البته ثبات مدیریتی و یکدلی در درون خانواده این شرکت بیمه‌ای، چشم‌انداز مثبتی را ترسیم می‌کند. اکنون وقت برخاستن و حرکت است. یکصدایی و هم‌افزایشی در بیمه ملت یک شرط لازم است و بازیگران اصلی در خط نخست رقابت شبکه فروش خواهند بود تا از حاشیه عبور کرده و به متن رقابت وارد شوند. بی‌تردید علیرضا یزدان‌دوست ماموریت دشواری را بر عهده دارد و مسئولیت سختی را پذیرفته اما او و تیم همراه‌اش می‌توانند بیمه ملت را به سمت هدف‌های بالاتر حرکت دهند، بی توجه به حاشیه‌ها، تا زمان ایفای مسئولیت باید تمام وقت کار کنند تا بیمه ملت دوباره اوج گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.