تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مهر 1401 - 23:55
کد خبر : 114668

اتفاق‌های هفته‌های اخیر را باید جدی گرفت

اتفاق‌های هفته‌های اخیر را باید جدی گرفت

آرمان شرق-گروه حامعه:ساختار سیاسی باید به این تشخیص برسد که در همه موضوع ها قانون نیاز به بازبینی و حتی تجدیدنظر در برخی از قوانین ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. توجه به این مهم می‌تواند از بیشتر شدن فاصله افکار عمومی با حاکمیت جلوگیری کند. در واقع افزایش فاصله مردم با سیستم به معنی ترویج بی‌اعتمادی و

آرمان شرق-گروه حامعه:ساختار سیاسی باید به این تشخیص برسد که در همه موضوع ها قانون نیاز به بازبینی و حتی تجدیدنظر در برخی از قوانین ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. توجه به این مهم می‌تواند از بیشتر شدن فاصله افکار عمومی با حاکمیت جلوگیری کند. در واقع افزایش فاصله مردم با سیستم به معنی ترویج بی‌اعتمادی و پررنگ‌شدن ناامیدی است که این حالت‌ها مانعی بلند در راستای پیشرفت و توسعه قلمدا می‌شوند.

اتفاق‌های هفته‌های اخیر را باید جدی گرفت

حسین کاشفی
آرمان امروز نوشت:اتفاق‌های هفته‌های اخیر را باید جدی گرفت. اساسا  هر صدایی که از جامعه شنیده می‌شود، باید مورد توجه ساختار سیاسی و نظام اداری قرار بگیرد تا از این طریق «رضایت‌عمومی» شکل بگیرد. در واقع اگر حاکمیت نتواند جامعه را راضی کند، کشور به استقبال تنگناهایی می‌رود که می‌تواند همه برنامه‌ها را تحت‌‌تاًثیر قرار داده و خسارت‌هایی گزاف به‌بار بیاورد.
مشخصا درباره بحث حجاب که این روزها مطالبه می‌‌شود، نکته‌ای که لازم است جدی گرفته شود، چیزی جز این نیست که قشری صدای‌شان را بلند کرده‌اند که ساختار ذهنی‌شان با آنچه پیش از این قانون شده است، متناقض است. با این توضیح که این تناقض را نمی‌توان پدیده‌ای توجیه‌ناپذیر دانست. بر همین اساس نهادهای تقنینی و نظارتی با درنظر گرفتن مختصات ذهنی قشر امروز و همچنین نوع نگاهی که به مسایل مختلف دارند، در قانون و البته روش و مشی‌ها تجدیدنظر داشته باشند. اساساً تصور تغییر ذهنیت قشری که این روزها در مقام معترض ابراز اندام کرده‌اند و همچنین اینکه اصرار به قانع‌شدن‌شان داشته باشیم، به‌قائده رویکردی هزینه‌ساز است که قطعاً به نتیجه منجر نخواهد شد.
شرح این شرایط نشان می‌دهد، ساختار سیاسی باید به این تشخیص برسد که در همه موضوع ها قانون نیاز به بازبینی و حتی تجدیدنظر در برخی از قوانین ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. توجه به این مهم می‌تواند از بیشتر شدن فاصله افکار عمومی با حاکمیت جلوگیری کند. در واقع افزایش فاصله مردم با سیستم به معنی ترویج بی‌اعتمادی و پررنگ‌شدن ناامیدی است که این حالت‌ها مانعی بلند در راستای پیشرفت و توسعه قلمدا می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.