تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 شهریور 1401 - 9:05
کد خبر : 113043

تجمعات اعتراضی دیروز درتهران / محدودیت دسترسی به اینستاگرام و واتس اپ

تجمعات اعتراضی دیروز درتهران / محدودیت دسترسی به اینستاگرام و واتس اپ

آرمان شرق-گروه سیاست:جمعیت تقریبا پراکنده شده. هر از گاهی چند نفری به خیابان های اصلی وارد می شوند و شعار می دهند. عبور و مرور خودرها بهتر شده و اوضاع در کنترل پلیس است. نیروهای انتظامی به افرادی که در خیابان در حال عبور یا نظاره گر تجمعات بودند کمک می کنند که از فضای تجمع خارج شوند. در فضا گاز اشک آور منتشر شده، پلیس به افرادی عبوری که دچار تنگی نفس یا سوزش چشم شده اند نیز کمک می کند.

برپایی چند تجمع اعتراضی محدود در پایتخت/دستگیری لیدرهای آشوبگر 

چند تجمع اعتراضی به فوت مهسا امینی با جمعیت‌های محدود ۱۰ – ۱۲ نفری چهارشنبه شب در شهر تهران برگزار شد.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار ایرنا از سطح شهر تهران، هسته‌ های اولیه تجمعات از ساعت ۱۷ عصر چهارشنبه در دسته‌های ۱۰ – ۱۲ در محدوده خیابان ولیعصر(عج)،‌ بلوار کشاورز، میدان انقلاب، پارک لاله، میدان ولیعصر(عج) و کوچه ها و خیابان‌های منتهی به این معابر شکل گرفت.

در هیچ یک از تجمعات امشب تهران، جمعیت در یک نقطه به ۵۰ نفر نمی رسید و مجموع تجمع کنندگان نیز از یکهزار نفر تجاوز نمی‌کرد.

با این وجود، تعدادی از تجمع‌کنندگان اقدام به سنگ پرانی‌ بی‌هدف کردند که این اقدام باعث شکستن شیشه خودروهای پارک شده در خیابان های فرعی منتهی به میدان ولیعصر(عج) شد که با اقدام به موقع نیروی انتظامی، تعدادی از این افراد بازداشت شدند.

تعدادی از تجمع کنندگان نیز پس از حضور در بلوار کشاورز و خیابان های منتهی به خیابان انقلاب وارد پارک لاله شدند.

برخی لیدرهای آشوبگر این تجمعات امشب توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند و از این افراد سلاح گرم،‌ شوکر،‌ باتوم و … کشف و ضبط شد.

همچنین برخی تجمع کنندگان در حوالی میدان فردوسی اقدام به کندن نرده‌های خط ویژه اتوبوس های «بی آر تی» کردند که این اقدام برای دقایقی سبب اخلال در عبور و مرور شد.

گزارش خبرنگاران ایرنا از سطح شهر حکایت از این دارد که از ساعتی پیش تجمعات پراکنده ای نیز در مناطق شرقی تهران نظیر تهرانپارس، خیابان پیروزی و چهارراه کوکاکولا شکل گرفت که با حضور به موقع نیروهای انتظامی وضعیت به حالت عادی بازگشت.

همچنین تجمعاتی در میدان تجریش و قدس شهر تهران شکل گرفت که پیش از ساعت ۲۲ پایان یافت و اوضاع در این مناطق کاملا عادی است.

تجمعات کوچک و پراکنده‌ای نیز در جنت‌آباد ایجاد شد که برخی افراد با پرتاب سنگ و سردادن شعار نظم عمومی را برهم زدند./ایرنا

دسترسی به اینستاگرام و واتساپ در سطح شهر فعلاً محدود شده و به نظر می‌رسد این موضوع به صورت موقت و برای جلوگیری از ارتباطات امنیتی معترضان و عناصر پشت پرده و ساماندهی‌شده صحنه‌گردان آشوب‌ها رخ داده است.

تسنیم نوشت: وضعیت در اطراف میدان ولی عصر، بلوار کشاورز، خیابان حجاب و اطراف آن هم‌اینک آرام است و اتفاق قابل توجهی گزارش نمی‌شود.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این گزارش آمده است: در میدان جهاد و اطراف آن نیز رفت و آمد عادی در جریان است و تجمعی را شاهد نیستیم.

این وضعیت برای میدان هفت تیر تهران نیز برقرار است و رفت و آمد عادی در این میدان بزرگ تهران جریان دارد.

در میدان فردوسی، در ضلع جنوبی میدان، جمعیت حدود ۱۰۰ نفره‌ای ساعتی پیش در دسته‌های کوچک ۵-۶ نفره حاضر بودند که شعارهای پراکنده‌ای را سر می‌دادند؛ این افراد با مداخله نیروی انتظامی پراکنده شدند.

در چهارراه پارک‌وی، ترافیک سنگینی گزارش شد؛ حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر به صورت پراکنده حضور دارند؛ یک بیلبورد تبلیغاتی روی پل آتش زده شده بود و جمعیتی نیز در ضلع شمالی ایستاده و مشغول فیلم‌برداری و مشاهده هستند.

در خیابان طالقانی محدوده خیابان حافظ، چند نفر بسیار محدود، کاغذها و مقواهایی را آتش زده بودند که دود محدودی ایجاد شده بود و این افراد نیز هم‌اکنون پراکنده شده‌اند.

دسترسی به اینستاگرام و واتساپ در سطح شهر فعلاً محدود شده و به نظر می‌رسد این موضوع به صورت موقت و برای جلوگیری از ارتباطات امنیتی معترضان و عناصر پشت پرده و ساماندهی‌شده صحنه‌گردان آشوب‌ها رخ داده است.

ورود یگان‌های ویژه پلیس زن در مواجهه با معترضان

فرمانده یگان زنان یگان‌های ویژه فراجا توضیحاتی در مورد ورود یگان زنان برای اولین بار در ناآرامی‌ها ارائه کرد و گفت: شب گذشته ۸ لیدر زن دستگیر شد.

همشهری آنلاین نوشت: فرمانده یگان زنان یگان‌های ویژه فراجا توضیحاتی در مورد ورود یگان زنان برای اولین بار در ناآرامی‌ها ارائه کرد و گفت: شب گذشته ۸ لیدر زن دستگیر شد.

ورود یگان‌های ویژه پلیس زن در مواجهه با معترضان

سرهنگ حیدری گفت: برای نخستین بار یگان زنان یگان‌های ویژه برای کنترل ناآرامی‌ها وارد میدان شدند و این مأموریت را می‌توان به عنوان اولین مأموریت رسمی این خانم‌ها دانست.

وی افزود: در بین جمعیت بر هم زننده نظم و امنیت برای نخستین بار شاهد حضور زنان بودیم، برخی از این خانم‌ها به عنوان لیدر بودند که علاوه بر تبلیغات شعارهای هنجار شکن می‌دادند.

 

فرمانده یگان زنان یگان‌های ویژه فراجا تصریح کرد: بنا شد تا دستگیری خانم‌هایی که برهم زننده نظم و امنیت بودند توسط یگان زنان انجام شود.

سرهنگ حیدری گفت: تا کنون بیش از ۸ مورد دستگیری لیدر زنان و ۱۰ مورد پراکندگی افرادی که تصمیم داشتند افراد دیگر را به تجمع دعوت کنند داشتیم و توانستیم با صحبت کردن آنها را متقاعد به ترک صحنه کنیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.