تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 شهریور 1401 - 7:26
کد خبر : 113002

ایران- اروگوئه ؛ چرا پشت درهای بسته؟ / در انتظار شناسایی ترکیب

ایران- اروگوئه ؛ چرا پشت درهای بسته؟ / در انتظار شناسایی ترکیب

آرمان شرق-گروه ورزش:غروب فردا، کارلوس کی‌روش پس از ۳سال و ۷ماه و ۲۴روز بار دیگر روی نیمکت تیم ملی می‌‌نشیند؛ با این هدف که تیم ملی به بهترین شکل ممکن آماده حضور در جام جهانی۲۰۲۲ شود و او سومین جام جهانی متوالی‌‌اش را به‌عنوان سرمربی ایران تجربه کند. جدای از تمامی بحث‌های مطرح‌شده و اینکه اصولا تصمیمات اخیر درست بوده یا خیر، هدف اصلی موفقیت تیم ملی در جام جهانی است و دو بازی دوستانه برابر اروگوئه و سنگال هم بهترین موقعیت برای رسیدن به چنین مهمی است.

ایران- اروگوئه ؛ چرا پشت درهای بسته؟ / در انتظار شناسایی ترکیب

تیم ملی ایران

دیدار تیم ملی ایران و تیم ملی اروگوئه از شبکه سوم سیما به‌طور مستقیم پخش می‌شود. این بازی دوستانه روز جمعه برگزار می شود. خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دیدار تیم ملی ایران و تیم ملی اروگوئه از شبکه سوم سیما به‌طور مستقیم پخش می‌شود.

به گزارش پارس فوتبال، ایران و اروگوئه در شرایطی جمعه شب از ساعت ۲۰:۳۰ طی یک مسابقه تدارکاتی مقابل هم قرار می‌گیرند که درباره پخش زنده این بازی حاشیه های زیادی مطرح بود.

ابتدا گفته شد که شرکت اتریشی اجازه پخش زنده مسابقه را نداده است. در ادامه اینطور مطرح شد که کارلوس کی‌روش قصد دارد تیم خود را از نظرها مخفی نگه دارد و بازی پخش نمی‌شود.

با گذر از این حواشی اما امروز فدراسیون فوتبال خبر داد که مسابقه تیم ملی ایران و اروگوئه به طور زنده از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

در جلسه هماهنگی بازی ایران و اروگوئه که امروز با حضور سرپرستان دو تیم برگزار شد، موضوع پخش زنده مطرح شد و در نهایت تصمیم بر پخش زنده بازی از شبکه سوم سیمای ایران و شبکه رسمی اروگوئه گرفته شد.

چرا پشت درهای بسته؟

  بعد از آنکه اعلام شد دو بازی دوستانه تیم ملی کشورمان برابر اروگوئه و سنگال پشت درهای بسته برگزار خواهد شد، بسیاری از علاقه‌‌مندان به فوتبال از این مساله متعجب شدند. حالا اما «ایسنا» به نقل از چند رسانه خارجی، اتفاقات اخیر کشورمان را دلیل اتخاذ این تصمیم خوانده است. این رسانه از قول خبرگزاری لادیارا اروگوئه نوشت: «این تصمیم توسط مقامات اتریش گرفته شده است. این بازی در پی اتفاقات اخیر ایران پشت درهای بسته برگزار می‌‌شود.» همچنین به گفته آندره‌‌آ لانفرانکو، عضو شورای اجرایی اتحادیه فوتبال اروگوئه، این تصمیم توسط دولت اتریش گرفته شده و فدراسیون اروگوئه دخالتی در این تصمیم نداشته است.

او می‌‌گوید: «این بازی توسط اتحادیه فوتبال اروگوئه برگزار نمی‌‌شود و ما مسوول آن نیستیم. این تصمیم فدراسیون فوتبال اروگوئه یا برگزارکنندگان بازی نیست؛ اما به اروگوئه‌‌ای‌‌هایی که به وین می‌‌آیند بلیت داده می‌‌شود. این تصمیم به خاطر ایران گرفته شد. زمانی که ما اینجا [اتریش] بودیم متوجه موضوع شدیم. فکر کنم با بلیت‌‌هایی که قرار است به ما بدهند، بتوانیم با همه هواداران اروگوئه‌‌ای که می‌‌خواهند به ورزشگاه بروند بلیت بدهیم.» برگزاری بازی پشت درهای بسته همچنین باعث شده شبهاتی درباره پخش زنده مسابقه وجود داشته باشد که دست‌‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب خبر روشنی در این مورد مخابره نشده، اما خبرگزاری فارس مدعی است کارلوس کی‌‌روش، سرمربی تیم ملی کشورمان مخالفتی با پخش زنده بازی ندارد: «در شرایطی که قرار است این مسابقه پشت درهای بسته ورزشگاه آره‌‌نا سنت‌‌پولتن برگزار شود و در شرایطی که مسائلی درخصوص مخالفت کارلوس کی‌‌روش با پخش زنده بازی مطرح شده اما این مربی که این روزها مشغول آماده‌‌سازی شاگردانش برای حضور در جام‌‌جهانی است و به صورت مداوم همراه با دستیاران خود به آنالیز عملکرد بازیکنان تیم ملی و حریفان می‌‌پردازد، چنین موضوعی را اعلام نکرده است.»

فردا؛ اولین دیدار تیم ملی پس از بازگشت کی روش

در انتظار شناسایی ترکیب

تیم ملی فوتبال ایران فردا و از ساعت ۱۹:۰۰به وقت تهران، ‌‌در استادیوم تیم دسته دومی سنت پولین اتریش که ۸۰۰۰نفر گنجایش دارد به مصاف اروگوئه می‌‌رود. دیداری که میرشاد ماجدی هماهنگی‌‌های آن را انجام و دراگان اسکوچیچ برایش لیست داد و آن را تایید کرد؛ اما هیچ‌کدام از این دو نفر اکنون در جایگاه سابقشان حضور ندارند.

غروب فردا، کارلوس کی‌روش پس از ۳سال و ۷ماه و ۲۴روز بار دیگر روی نیمکت تیم ملی می‌‌نشیند؛ با این هدف که تیم ملی به بهترین شکل ممکن آماده حضور در جام جهانی۲۰۲۲ شود و او سومین جام جهانی متوالی‌‌اش را به‌عنوان سرمربی ایران تجربه کند. جدای از تمامی بحث‌های مطرح‌شده و اینکه اصولا تصمیمات اخیر درست بوده یا خیر، هدف اصلی موفقیت تیم ملی در جام جهانی است و دو بازی دوستانه برابر اروگوئه و سنگال هم بهترین موقعیت برای رسیدن به چنین مهمی است.

تیم ملی فیفادی‌های گذشته را به دلایل مختلفی از دست داد تا در فاصله دو ماه تا جام جهانی، دیدار برابر الجزایر تنها مسابقه دوستانه ما در راه رسیدن به قطر باشد. حال باید دید کی روش در اولین محک خود پس از بازگشت، چه خواهد کرد. هرچند که توقع بی‌جایی است اگر انتظار شناخت کامل کی روش از تیم آنهم کمتر از دو هفته را داشته باشیم؛ حتی با وجود اینکه بسیاری از این نفرات را شاگردان سابق خود سرمربی پرتغالی تشکیل می‌‌دهند. به هرصورت تیم ملی این روزها با ۲۷بازیکن شامل ۱۶لژیونر و ۱۱بازیکن از لیگ برتر ایران در اتریش مشغول تمرین کردن است.

اما اروگوئه با هدایت دیگو آلونسو تیم خوبی نشان داده؛ مربی‌‌ای که سال گذشته جانشین اسکار تابارز نامدار شد و توانست تیم ملی کشورش را به جام جهانی برساند. البته آلونسو سابقه فعالیت در اروپا را ندارد؛ ولی تیم منسجمی را ساخته است؛ تیمی که با وجود پا به سن گذاشتن دیگو گودین، ادینسون کاوانی و لوییس سوارز همچنان در آمریکای جنوبی مدعی است. از طرفی دو نفر اول به‌دلیل مصدومیت، اروگوئه را در بازی با ایران همراهی نمی‌‌کنند؛ اما سوارز هست. مهاجمی که پس از یک دهه درخشش مطلق در فوتبال اروپا، امسال به کشورش بازگشته اما قطعا رویارویی یک سوارز پیر هم با خط دفاعی تیم ملی بسیار جذاب خواهد بود. فراموش نکنید که اروگوئه همچنین داروین نونیز گران‌قیمت‌ترین خرید تاریخ لیورپول را هم در اختیار دارد؛ مهاجمی که فصل قبل آقای گلی لیگ پرتغال را از مهدی طارمی ربود.

فدریکو والورده هافبک آماده رئال، رودریگو بنتانکور هافبک تاتنهام و آرائوخو مدافع بارسلونا از دیگر ستاره‌هایی هستند که جمعه برابر تیم ملی قرار می‌‌گیرند. همه فوتبالی را که کی روش قرار است در جام جهانی ارائه دهد، می‌‌شناسند و احتمالا باید منتظر بمانیم تا یک تیم ملی دفاعی را در این بازی ببینیم تا برای جام جهانی آماده شویم. البته اگر موسیوی پرتغالی ترک عادت کند که فوق‌العاده می‌‌شود! با این وجود شاید ترکیب اولیه این دیدار مشخص کند که مربی پرتغالی برای جام جهانی چه نفراتی را مدنظر دارد. برای خط حمله و تاحدودی خط میانی که تکلیف تقریبا مشخص است؛ اما ابهامات فعلی، ‌‌مربوط می‌‌شوند به خط دفاعی و دروازه تیم ملی. اینکه علیرضا بیرانوند فیکس خواهد بود یا امیر عابدزاده، البته قلب خط دفاعی را چه کسانی تشکیل خواهند داد و مدافعان چپ و راست تیم ملی کدام گزینه‌ها هستند./دنیای‌اقتصاد 

تیم ملی ایران با لباس قرمز مقابل ‌اروگوئه

تیم ملی ایران با لباس قرمز مقابل ‌اروگوئه

در نشست هماهنگی بازی دوستانه تیم ملی ایران مقرر شد که شاگردان کارلوس کی روش با لباس قرمز به مصاف اروگوئه خواهند رفت.

تیم ملی فوتبال ایران با پیراهن قرمز رودرروی اروگوئه قرار خواهد گرفت.

به نقل از ‌سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نشست هماهنگی دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و اروگوئه پیش از ظهر امروز برگزار شد و مهدی محمد نبی در این جلسه حضور داشت. در این نشست نکات مختلفی که طبق قوانین و مقررات فیفا ملاک عمل خواهد بود، مطرح شد.

در این جلسه شرایط برگزاری مسابقه دوستانه دو تیم ایران و اروگوئه در روز جمعه اول مهرماه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این دیدار بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

ملی‌پوشان ایران با پیراهن یکدست قرمز برابر آبی‌پوشان اروگوئه به میدان می‌روند. دیدار دو تیم از شبکه سه سیما به صورت مستقیم پخش می‌شود.

پس از پایان این نشست نمایندگان دو تیم لوح یادبود فدراسیون فوتبال ایران و اروگوئه را به یکدیگر اهدا کردند.

شاگردان کارلوس کی روش در تیم ملی در اولین بازی خود از ساعت ۱۸ به وقت محلی (۲۰:۳۰ به وقت تهران) در ورزشگاه NV Arena روز جمعه به مصاف اروگوئه خواهند رفت.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.