تاریخ انتشار : یکشنبه 5 تیر 1401 - 10:46
کد خبر : 105935

روابط عمومی و واقعیت هایی که باید بپذیریم

روابط عمومی و واقعیت هایی که باید بپذیریم

آرمان شرق-گروه ارتباطات:برآیند نتایج فعالیت های تحقیقی، اطلاع یابی، شناخت مخاطبان و در مجموع شناخت فضای جامعه با تمام زوایای آن می تواند در فرآیند تصمیم سازی برای مدیران عالی سازمانها بسیار موثر واقع شود و می تواند بسیاری از واقعیت ها را برای آنان شفاف و واضح نشان دهد و قدرت پیش بینی سازمان را چند برابر افزایش دهد و شاید لازم به یادآوری نباشد که این قدرت پیش بینی چه تاثیر بسزایی در موفقیت یک سازمان و فعالیت هایش در آینده خواهد داشت.

آرمان شرق-گروه ارتباطات:برآیند نتایج فعالیت های تحقیقی، اطلاع یابی، شناخت مخاطبان و در مجموع شناخت فضای جامعه با تمام زوایای آن می تواند در فرآیند تصمیم سازی برای مدیران عالی سازمانها بسیار موثر واقع شود و می تواند بسیاری از واقعیت ها را برای آنان شفاف و واضح نشان دهد و قدرت پیش بینی سازمان را چند برابر افزایش دهد و شاید لازم به یادآوری نباشد که این قدرت پیش بینی چه تاثیر بسزایی در موفقیت یک سازمان و فعالیت هایش در آینده خواهد داشت.

روابط عمومی و واقعیت هایی که باید بپذیریم

افشین نوری -مدیرکل رپابط عمومی شرکت بیمه پارسیان

روزنامه آرمان امروز در صفحه هنرهشتم شماره امروز خود نوشت:در این بخش لازم است به موضوع شناخت از محیطی که سازمان در آن فعالیت می کند و شناخت کلی مخاطبان در جامعه و همچنین اطلاع یابی دقیق اشاره کنیم که اینها نیز جزو وظایف مهم روابط عمومی ها هستند.

برآیند نتایج فعالیت های تحقیقی، اطلاع یابی، شناخت مخاطبان و در مجموع شناخت فضای جامعه با تمام زوایای آن می تواند در فرآیند تصمیم سازی برای مدیران عالی سازمانها بسیار موثر واقع شود و می تواند بسیاری از واقعیت ها را برای آنان شفاف و واضح نشان دهد و قدرت پیش بینی سازمان را چند برابر افزایش دهد و شاید لازم به یادآوری نباشد که این قدرت پیش بینی چه تاثیر بسزایی در موفقیت یک سازمان و فعالیت هایش در آینده خواهد داشت.

ذی قیمت بودن اطلاعات که خود باعث شناخت و تسلط بر فضای عملی و ذهنی حاکم بر جامعه و مخاطبان می باشد امروزه و با حرکت جوامع بسوی جوامع اطلاعاتی و مبتنی بر اطلاعات دقیق و لحظه ای همواره می تواند سازمان را به روز، چابک و قدرتمند در تصمیم گیری نگاه داشته و از افتادن در مسیرهایی که بحران آفرین خواهند بود جلوگیری کند و این جزو نقش‌های مهم روابط عمومی‌ها و کارکردهای اصلی آنهاست و واقعیت این است که غیر از روابط عمومی جای دیگری برای تجمیع همه این فعالیت ها وجود ندارد و دید همه جانبه و بدون زاویه ای خاص از سوی روابط عمومی به اطلاعاتی که هر ساعت و لحظه ای منتشر می شوند و می بایستی به داده‌هایی قابل جمع آوری، داده پردازی، ملموس و قابل نتیجه گیری تبدیل شوند صرفاً در یک روابط عمومی به روز، کارآمد و فعال امکانپذیر است اینها گوشه هایی از تاثیرات مهم فعالیت یک روابط عمومی حرفه ای در سازمان است که نشان از واقعیت هایی برای مدیران عالی سازمان دارد که باید آن را پذیرفته و به بهترین نحوی اجرایی نمایند تا سازمان خود را در مسیری صحیح و به سمت موفقیت هدایت‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.