تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 خرداد 1401 - 19:14
کد خبر : 104901

حمله رسانه دولتی به علی مطهری!

حمله رسانه دولتی به علی مطهری!

آرمان شرق-گروه سیاست:خبرگزاری ایرنا به درخواست علی مطهری مبنی بر کوتاه آمدن دولت ایران از لغو تحریم‌های سپاه در مقابل آمریکا واکنش نشان داد.

آرمان شرق-گروه سیاست:خبرگزاری ایرنا به درخواست علی مطهری مبنی بر کوتاه آمدن دولت ایران از لغو تحریم‌های سپاه در مقابل آمریکا واکنش نشان داد.

حمله رسانه دولتی به علی مطهری!

 علی مطهری در نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی خواستار کوتاه آمدن دولت ایران از لغو تحریم‌های سپاه در مقابل آمریکا شده است.

مطهری یکی از دلایلی که برای ضرورت لغو تحریم‌ها مطرح کرده، عقب‌ماندگی در توسعه میادین نفتی مشترک با کشورهای همسایه است و میدان نفتی آزادگان و آرش را مثال زده و نوشته است:‌به عنوان نمونه اکنون میدان مشترک نفتی ایران و عراق به نام آزادگان سال‌هاست که توسط عراق با سرمایه‌گذاری خارجی در حال استخراج است و حق ملت ایران به خاطر تحریم‌ها در حال ضایع شدن است. همین‌طور است میدان نفتی آرش در دریای خزر که میان ایران و آذربایجان مشترک است. ایران فرصت‌های زیادی را خصوصا در حوزه نفت و گاز از دست داده است و همسایه‌ها نهایت استفاده را برده‌اند.

این سخن علی مطهری در حالی است که ایران میدان نفتی به نام آرش در دریای خزر ندارد. بلکه ایران یک میدان گازی به نام آرش دارد که در خلیج فارس بین ایران و کویت و عربستان مشترک است. بنابراین اطلاعات مطهری نادرست است.

ایران در دریای خزر یک میدان نفتی به نام سردار جنگل دارد که میدان مشترک با سایر کشورها هم نیست. کشور آدربایجان هم از هیچ میدان مشترکی در خزر برداشت نمی‌کند. بقیه موارد هم بلوک های اکتشافی است مثل چالوس که میدان نفتی مستقل ایران است. یک بلوک مشترک نفتی میان ایران و آذربایجان هم وجود دارد که فقط لرزه نگاری شده و به اکتشاف کامل هم نرسیده است.

در زمینه  میدان مشترک نفتی ایران و عراق به نام آزادگان هم که علی مطهری از عدم توسعه آن توسط ایران سخن گفته، اطلاعات وی نادرست است. ایران سال‌ها است که از میدان نفتی آزادگان در حال برداشت نفت است./قتصادنیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.