تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 16:18
کد خبر : 104569

جدل علی لاریجانی و سعید جلیلی!

جدل علی لاریجانی و سعید جلیلی!

آرمان شرق -گروه سیاست: : انتشار غیررسمی برخی روایت‌ها از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام که با محوریت بررسی وضعیت برنامه هسته‌ای کشورمان برگزار شد، برخی از اهالی رسانه و همچنین افکار عمومی را با چند شبهه مواجه کرده است.

یکی از مهمترین اخباری که درباره‌ی این جلسه منتشر شده، سخنرانی سعید جلیلی برای تاکید بر لزوم خروج ایران از معاهده‌ی NPT است که دستاویز بسیاری از رسانه‌ها نیز قرار گرفته است؛ تا جایی که روزنامه‌ی سازندگی در شماره‌ی امروز خود از درگیری و جدل علی لاریجانی با سعید جلیلی بر سر این مساله خبر داده است.

با این حال، یک منبع آگاه اعلام کرد که اساسا چنین مطلبی از سوی سعید جلیلی در این جلسه مطرح نشده و اساسا سعید جلیلی به خروج از NPT اعتقاد ندارد و حتی چند سال پیش و زمانی که محمدجواد ظریف به صورت رسانه‌ای، طرف غربی را تهدید به خروج از این معاهده کرد، نظر کارشناسی خود را مخالف این اقدام عنوان کرد.

این منبع آگاه تاکید کرد که خبر سخنرانی جلیلی برای خروج از NPT کاملا دروغ و غیرواقعی است و اساسا چنین مساله‌ای از سوی وی، نه در این جلسه و نه در هیچ جلسه‌ی دیگری بیان نشده است.

وی همچنین تاکید کرده که در حال حاضر، حتی خروج دفعی از برجام هم – به دلیل ساختار بسیار دقیق حقوقی و ضدایرانی این توافق –  منافع ملی ایران را تامین نمی‌کند و باید رویکردی هوشمندانه نسبت به آن داشت.

خبر «درگیری لفظی جلیلی و لاریجانی» در جلسه مجمع تشخیص کذب است

رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با رد خبر جنجال در جلسه «فوق العاده» مجمع تشخیص بر سر برجام و «درگیری لفظی جلیلی و لاریجانی» این خبر را تکذیب کرد.

خبر «درگیری لفظی جلیلی و لاریجانی» در جلسه مجمع تشخیص کذب است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حسن رحیمی رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جلسه فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز شنبه ۲۱ خرداد مثل سایر جلسات در فضایی آرام و بدون هرگونه تنش برگزار شد، دستور این جلسه را «بررسی و تعیین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه» اعلام کرد و گفت: در این جلسه، دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، گزارشی کلی از مسائل جاری منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام پس از صدور قطعنامه شورای حکام و گام‌های متقابل ایران در اجرای مصوبه مجلس ارائه کردند که اعضای مجمع نیز صرفا شنونده بودند و هیچ گفت‌وگویی بین اعضا با یکدیگر در این‌باره شکل نگرفت.

وی افزود: اساساً موضوعاتی مثل خروج ایران از NPT نیز از سوی هیچیک از اعضای محترم مجمع در این جلسه مطرح نشد.

رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام از رسانه‌ها خواست با رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای و موازین حقوقی و پرهیز از پرداختن به شایعات و مطالب نامعتبر، پیش از انتشار گمانه‌ها، موضوعات را از مرکز رسانه مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری کنند تا موجبات تشویش اذهان عمومی فراهم نشود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.