تاریخ انتشار : شنبه 31 اردیبهشت 1401 - 8:23
کد خبر : 102002

روابط‌ عمومی ؛ خالق و پدید آورنده معرفت های جدید

روابط‌ عمومی ؛ خالق و پدید آورنده معرفت های جدید

آرمان شرق- گروه ارتباطات:روابط‌ عمومی دکان کسب و کار نیست که هر روز براساس منافع بازار رنگ عوض نماید . اگر بنا باشد روابط عمومی در چارچوب مسئولیت اجتماعی خود به انجام وظایف حرفه ایی بپردازد،چاره ای نیست جز اینکه برای تحقق منافع آتی سازمان و جامعه پوست اندازی کندو فراتر از شعارها و انتظارات رسمی بیندیشید و بجای اینکه دنباله رو صرف جریان های و انتظارات مدیریتی باشند خود خالق و پدید آورنده معرفت های جدید در زندگی روزمره باشند ،هدایتگر جریان های اجتماعی باشند

آرمان شرق- گروه ارتباطات:روابط‌ عمومی دکان کسب و کار نیست که هر روز براساس منافع بازار رنگ عوض نماید . اگر بنا باشد روابط عمومی در چارچوب مسئولیت اجتماعی خود به انجام وظایف حرفه ایی بپردازد،چاره ای نیست جز اینکه برای تحقق منافع آتی سازمان و جامعه پوست اندازی کندو فراتر از شعارها و انتظارات رسمی بیندیشید و بجای اینکه دنباله رو صرف جریان های و انتظارات مدیریتی باشند خود خالق و پدید آورنده معرفت های جدید در زندگی روزمره باشند ،هدایتگر جریان های اجتماعی باشند

 

روابط‌ عمومی ؛ خالق و پدید آورنده معرفت های جدید

 

روابط‌ عمومی دکان کسب و کار نیست که هر روز براساس منافع بازار رنگ عوض نماید . اگر بنا باشد روابط عمومی در چارچوب مسئولیت اجتماعی خود به انجام وظایف حرفه ایی بپردازد،چاره ای نیست جز اینکه برای تحقق منافع آتی سازمان و جامعه پوست اندازی کندو فراتر از شعارها و انتظارات رسمی بیندیشید و بجای اینکه دنباله رو صرف جریان های و انتظارات مدیریتی باشند خود خالق و پدید آورنده معرفت های جدید در زندگی روزمره باشند ،هدایتگر جریان های اجتماعی باشند . اینجاست که روابط‌عمومی مستقل زاده می شود که هم پاسخگویی نظام مدیریتی سازمان است و هم با حفظ کرامت خود به وظایف حرفه اش می پردازد و به سرمایه اجتماعی می افزاید .امیرمظاهری
مهمترین ارکان هر فعالیت ارتباطی برصداقت،خوشنامی ،سرعت ، اعتماد وبهره گیری سنجیده از ابزارهای ارتباطی متکی است . بدیهی است اثربخشی ابزارهای ارتباطی تابعی از یکی این‌ عو امل است .البته از میان عو امل فوق، صداقت نسبت به عوامل دیگر سهم بیشتری دارد است .
صداقت یکی از بنیان های ارتباط موفق و ماندگار است که براساس‌ گشودگی در ارتباط،برابری در ارتباطی، مثبت نگری،همدلی و حمایتگری می توانند موجب ایجاد و تقویت احساس تعلق به سازمان و جامعه شوند .
اگر اصحاب ارتباط و روابط عمومی، به این خواست و مصلحت عمومی بی اعتنا باشند و بدنبال موج سواری بر افکار عمومی برای منافع مادی و کسب شهرت باشند، از رسالت حرفه ای خود فاصله گرفته اند.
بعبارتی روابط‌عمومی دکان کسب و کار نیست که هر روز براساس منافع بازار و یا توصیه های مدیران رنگ عوض نماید . اگر بنا باشدروابط عمومی در چارچوب مسئولیت اجتماعی خود به انجام وظایف حرفه ایی بپردازد،چاره ای نیست جز اینکه برای تحقق منافع آتی سازمان و جامعه پوست اندازی کندوفراتر از شعارها و انتظارات رسمی بیندیشیدو بجای اینکه دنباله رو صرف جریان های و انتظارات مدیریتی باشند خود خالق و پدید آورنده معرفت های جدید در زندگی روزمره باشند ،هدایتگر جریان های اجتماعی باشند .
اینجاست که روابط‌عمومی مستقل زاده می شود که هم پاسخگویی نظام مدیریتی سازمان است و هم با حفظ کرامت خود به وظایف حرفه اش می پردازد و به سرمایه اجتماعی در داخل و خارج سازمان می افزاید و این انتظار بویژه در زمانی که سازمان و جامعه با بحران مواجه است،اهمیت بیشتری می کند. مدیران آتی نگر از این سرمایه انسانی، دانشی- مهارتی بیشتر می تواند برای تحقق اهداف آینده سازمانی و تولید محتوای لازم استفاده کنند تا مدیران و کارشناسی که بدور از خلاقیت و نوافزایی فقط به سراغ شعارها و موضوعات کلیشه ای و تکراری می روند./دکتر امیر مسعود امیر مظاهری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.