تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 21:49
کد خبر : 34666

یک سازه مدرن خارق العاده با قدمت ۳ هزار ساله/ تصاویر

یک سازه مدرن خارق العاده با قدمت ۳ هزار ساله/ تصاویر

آرمان شرق: صنعت هوانوردی واقعا هم عجیب است و هم شگفت انگیز و از این رو داستان ها و اتفاقات عجیبی در حول محورش نیز وجود دارد که می تواند برای مدت ها راز بماند و ذهن همگان را درگیر نماید. فرهنگ نازکا یکی از باستانی ترین و قدیمی ترین فرهنگ های جهان است که

آرمان شرق: صنعت هوانوردی واقعا هم عجیب است و هم شگفت انگیز و از این رو داستان ها و اتفاقات عجیبی در حول محورش نیز وجود دارد که می تواند برای مدت ها راز بماند و ذهن همگان را درگیر نماید. فرهنگ نازکا یکی از باستانی ترین و قدیمی ترین فرهنگ های جهان است که عمده ی شهرتش را به وسیله ی اسرار و بازمانده های عجیب و غریبش بر روی زمین به دست آورده است. حال بگویید که آیا می دانستید که در جنوب پرو، فرودگاهی با قدمت ۳ هزار سال وجود دارد؟ این فرودگاه که می گویند که از بازمانده های آثار اینکاهاست، به خطوط نازکا نیز معروف هستند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از الی گشت، می رویم سر اصل مطلب، بر اساس تخمین های کارشناسان این باند فرودگاه باستانی با قدمتی ۳هزارساله در کیلومتر ۳ هزار جنوب کشور پرو که در قاره ی آمریکای شمالی است، قرار گرفته است. در یکی از روایات باستانی اینگونه آمده است که: صدایی شنیده می شود؛ خداوند راه را در دل کویر آماده کرد، خدای ما از میان استپ ها مسیر صافی ساخت. همه ی دره ها باید عریض شوند و تمام کوه ها و تپه ها باید کم ارتفاع و پست شوند، و چه بسا حتی کوه ها باید صاف و یک دست شوند، و آن چه که پر از تپه ماهور بود، هموار شد و چون جلال وجبروت خداوند باید دیده می شد.

چمن خشکیده بود، گل پژمرده بود ، چون نفس خداوند در در آن وادی دمیده شده بود. کارشناسان می گویند که این متن باستانی دقیقا دارد به همین مورد اشاره می کند.

می گویند که این توصیف، توصیف همین باند فرودگاه ۳ هزار ساله است. اما در واقع اینگونه می توان گفت که از مردمی که در ۳ هزار سال پیش زندگی می کرده اند، چگونه می توان انتظار داشت که باند فرودگاهی کاملا مسطح را بسازند؟

در ابتدا و قبل از این که این سوال را جواب دهیم، کمی از خطوط نازکا برایتان می گوییم. خطوط نازکا در واقع مجموعه خطوطی است که در صحرای نازکا که در واقع ۱ دشت بایر است، واقع شده است. این دشت در ۸۰ کیلومتری بین شهرهای نازکا و پالیا در پرو کشیده شده است.

در واقع این خطوط توسط مردم قوم و فرهنگ نازکا در بین ۲۰۰ سال پیش از میلاد تا ۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح خلق شده ‌است. ابن خطوط تنها منحص به این باند فرودگاه نیستند و صد ها شکل منحصر به‌ فرد در این منطقه وجود دارد که ازنظر پیچیدگی از خطوط ساده تا ‌مرغ مگس خوار، عنکبوت، میمون و مارمولک را از فاصله ی هوایی کشیده است.

اغلب گفته می‌ شود که خطوط نازکا به جز از فاصله ی هوایی و هواچپیما حتی از فضا هم دیده می شود که این هنوز ثابت نشده است اما، این شکل ها قابل تشخیص به صورت خطوط منسجم نیستند و از این رو حدس زده می شود که مردم نازکا هرگز نتوانستند کاری را که خلق کرده‌اند را به صورت منسجم ببینند.

این خط‌ ها و شکل‌ ها از فراز تپه‌ ها و کوه‌ های اطراف دیده می ‌شود و کشف آن‌ ها نیز برای اولین بار از بالای یکی از کوه‌ های این محل رخ داد. در این دشت بیش از صد خط ساده و شکل ‌های هندسی و همچنین بیش از ۷۰ شکل حیوان، حشره و انسان وجود دارد.

مساحتی که این خطوط را پوشش می‌ دهد، تقریباً ۵۰۰ کیلومتر مربع بوده است و بزرگ ‌ترین شکل ‌ها در حدود ۲۷۰ متر طول دارد. یکی از رموزی که از این خط ها بقی مانده اند این است که این خطوط به دلیل خشکی بسیار زیاد، باد کم و شرایط آب و هوایی ثابت منطقه همچنان به قوت خود باقی‌ مانده ‌اند.

صحرای نازکا را باید به عنوان یکی از خشک ‌ترین مناطق زمین نامید زیرا دمای آن در تمام سال در حدود ۲۵ درجه ی سانتی گراد است و به همراه آن کمبود باد نیز کمک کرده است که این خطوط تا به اکنون قابل رویت باقی نگه داشته شوند.

در سال ۱۹۸۵ یک باستان ‌شناس به نام جوهان رین هارد، اطلاعات باستان شناسی، قوم ‌شناسی و تاریخی را منتشر کرد که اثبات می ‌کرد که پرستش کوه‌ ها و دیگر منابع آبی نقش مهمی را در اقتصاد و مذهب نازکاها از زمان قدیم تا زمان اخیر بازی می ‌کرده است و حتی آنان دارای باند فرودگاهی نیز بوده اند.

او در واقع این تئوری را ارائه داد که در الهه هایی در ارتباط با فراوانی آب و حاصل خیزی محصول، توجیه می ‌شوند. همچنین ادعا شده که این خطوط به عنوان راه‌ های مقدسی بودند که به سرزمین مقدس آنان منتهی می‌ شده اند.

این سرزمین های مقدس در همین مکان ها اهمیت پیدا می کرده اند. اما این خطوط و باند فرودگاه ۳ هزار ساله چگونه ساخته شده اند؟ اگر از من بپرسید می گویم که، احتمالا بیگانگان مجهز به وسایل تسطیح عوارض و پستی و بلندی ها بوده اند و سفینه های فضایی انرژی ومیدان الکترومغناطیس بسیار قوی را تولید کرده اند که در نهایت موجب انهدام گل و گیاه و کلیه ی موجودات و حتی جامدات سختی مثل سنگ ها شده بوده است و به این صورت توانستند تا این فرودگاه و اشکال را بسازند.

حتی برخی می گویند شاید آن اشکال مثل این باشد که بگویند: به فرودگاه خوش آمدید. اگر از منظر یک کارشناس که به مبحث پرواز علاقه دارد بررسی کنیم باشد بگوییم که نقشه های بزرگی در صحرا برای پروازهای خارجی به طور خط خطی شده رسم گردیده اند و به موجب آن ها که این نقش ها باید از هوا دیده می شده اند و به صورت طولی، می شد آن ها را تشخیص داد.

در برخی از متون باستانی مصریان اینگونه آمده است که ست الهه مصری در مقامی بوده که می توانسته ارتفاع کوه ها را کاهش دهد و راه ها را هموار کند. بر طبق اساطیر مصری، او همچنین یک خلبان خوب بوده است و درست مثل بسیاری از موجوداتی همچون خودش، سواربر کرجی خورشیدی خودش می شده است و در فضا جولان می داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.