تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آبان 1401 - 6:35
کد خبر : 115258

یک رخداد ، دو روایت از رخداد هنرستان دخترانه صدر تهران!

یک رخداد ، دو روایت از رخداد هنرستان دخترانه صدر تهران!

آرمان شرق-گروه سیاست:اساساً چه اتفاقی افتاده است که کار به درگیری و آمبولانس و … کشیده است؟مگر آوردن موبایل به مدرسه توسط دانش آموزان برای اولین بار است که اتفاق می افتد؟آیا هر بار این گونه بلوا می شود و بچه های مردم را روانه اورژانس می کنند؟ آن هم برای به قول مقام آموزش و پرورش به خاطر افت فشار؟این چه مدیر مدرسه ای است که برای پیدا کردن موبایل بچه ها،چنین آشوبی به پا کرده است؟

آرمان شرق-گروه سیاست:اساساً چه اتفاقی افتاده است که کار به درگیری و آمبولانس و … کشیده است؟مگر آوردن موبایل به مدرسه توسط دانش آموزان برای اولین بار است که اتفاق می افتد؟آیا هر بار این گونه بلوا می شود و بچه های مردم را روانه اورژانس می کنند؟ آن هم برای به قول مقام آموزش و پرورش به خاطر افت فشار؟این چه مدیر مدرسه ای است که برای پیدا کردن موبایل بچه ها،چنین آشوبی به پا کرده است؟

یک رخداد ، دو روایت از رخداد هنرستان دخترانه صدر تهران!

پیامد اطلاع‌رسانی هماهنگ نشده / یک رخداد ، دو روایت از رخداد هنرستان دخترانه صدر تهران

عصرایران نوشت : و اساساً چه اتفاقی افتاده است که کار به درگیری و آمبولانس و … کشیده است؟ مگر آوردن موبایل به مدرسه توسط دانش آموزان برای اولین بار است که اتفاق می افتد؟ آیا هر بار این گونه بلوا می شود و بچه های مردم را روانه اورژانس می کنند؟

امروز خبرها و تصاویر نگران کننده ای از هنرستان صدر تهران در فضای مجازی منتشر شد. تصاویر حاکی از تجمع والدین دانش آموزان در مدرسه و هیاهوی بسیار در محوطه است و دانش آموزی که روی دست می برندش و سپس حضور نیروهای پلیس و آمبولانس و … .

وزارت آموزش و پرورش ماجرا را چنین روایت می کند که درگیری تقصیر چند نفر از دانش آموزان است موبایل به همراه داشته اند.
سخنان علی تیرگیر معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش که در گفت وگو با تسنیم مطرح شده است را بخوانید:

امروز به دلیل داشتن موبایل توسط برخی دانش آموزان و تاکید مدیر مدرسه برای بازرسی، درگیری میان تعدادی از دانش آموزان و والدین با مدیر مدرسه اتفاق افتاد. طبق قوانین ورود موبایل به مدرسه ممنوع است و دانش آموزان باید دستورالعمل‌های مدرسه را رعایت کنند. در این حادثه تعدادی از دانش آموزان دچار افت فشار شدند که با حضور نیروهای اورژانس در محل به وضعیت آنها رسیدگی شد. کسی هم فوت نشده و انعکاس خبر فوت دانش آموز در ادامه سناریوی کشته سازی رسانه‌های معاند است‌.

درباره حوادث هنرستان دخترانه صدر تهران: یک ماجرا ، دو روایت !

 

اما پلیس پایتخت روایت دیگری دارد؛ اطلاعیه پلیس را بخوانید:
بعدازظهر امروز و درپی اعلام وقوع یک مورد درگیری در مجاورت یک هنرستان دخترانه در خیابان کارون، عوامل کلانتری و ماموران پلیس در محل حاضر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قراردادند که در جریان آن مشخص شد که درگیری میان تعدادی از اراذل و اوباش رخ داده است. این درگیری که در مجاورت یک هنرستان دخترانه رخ داده بود، منجر به نگرانی تعدادی و والدین و دانش‌آموزان شده بود. عوامل درگیری از سوی ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند. همچنین شایعات منتشر شده در فضای مجازی به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

کاری به خبرهایی که رسانه های داخلی و خارجی در این باره منتشر کرده اند و نیز شایعات پیرامونی نداریم و فقط گزارش دو مرجع رسمی را مقایسه می کنیم: وزارت آموزش و پرورش می گوید به دلیل این که در داخل مدرسه، تعدادی از دانش آموزان موبایل به همراه داشته اند و مدیر مدرسه خواستار بازرسی بود، بین دانش آموزان و والدین و مدیر مدرسه درگیری رخ داده است.

پلیس اما می گوید که “در مجاورت مدرسه” و “بین اراذل و اوباش” درگیری رخ داده و باعث نگرانی والدین و دانش آموزان شده است.

حال باید پرسید که بالاخره درگیری داخل مدرسه بوده یا در مجاورت مدرسه؟ بین اراذل و اوباش بوده یا بین دانش آموزان و والدین و مدیر مدرسه؟!

و اساساً چه اتفاقی افتاده است که کار به درگیری و آمبولانس و … کشیده است؟ مگر آوردن موبایل به مدرسه توسط دانش آموزان برای اولین بار است که اتفاق می افتد؟ آیا هر بار این گونه بلوا می شود و بچه های مردم را روانه اورژانس می کنند؟ آن هم برای به قول مقام آموزش و پرورش به خاطر افت فشار؟ این چه مدیر مدرسه ای است که برای پیدا کردن موبایل بچه ها، چنین آشوبی به پا کرده است؟ اساساً وزارت آموزش و پرورش با چه منطق و استانداری این قبیل افراد را به عنوان مدیر مدرسه منصوب و بر بچه های مردم مسلط می کند؟!

نمی شود که هر روز خبر ناگواری از مدرسه ای برسد و هر روز تکذیب کنند و هر روز گزارش های متناقض منتشر کنند.

 

 

ماجرای تجمع و مرگ یک دانش‌آموز در هنرستان صدر در خیابان سلسبیل چه بود؟

به گزارش تازه‌نیوز، مهر نوشت: دقایقی پیش خبری مبنی بر کشته شدن یک دانش‌آموز دخترانه در هنرستان صدر واقع در خیابان سلسبیل تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در این خبر آمده بود که پلیس به این مدرسه ورود کرده و یکی از دانش آموزان در درگیری کشته شده است.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که دقایقی قبل تجمعی در جلوی یکی از مدارس دخترانه در محله سلسبیل تهران شکل می‌گیرد و افراد اقدام به شعار دادن می‌کنند؛ کمی بعد مأموران پلیس با هدف ایجاد نظم و امنیت به این نقطه اعزام می‌شوند و با گفت‌وگو تجمع کنندگان را متفرق می‌کنند.

گفتنی است که مأموران یگان ویژه به این مدرسه وارد نشدند و تنها برخی از مأموران برای صحبت با والدین به داخل مدرسه رفتند و هیچ دانش آموزی کشته نشده است و مطالبی که در این مورد در فضای مجازی منتشر می‌شود کذب است.

بر اساس این خبر هم اکنون این محله در آرامش است و هیچ مشکل ترافیکی و یا امنیتی ندارد.

تسنیم: وزارت آموزش و پرورش، فوت دانش‌آموز دختر در ماجرای امروز هنرستان صدر تهران را تکذیب کرد.

علی تیرگیر معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش  درباره اتفاق امروز هنرستان دخترانه صدر تهران اظهار کرد: امروز به دلیل داشتن موبایل توسط برخی دانش آموزان و تاکید مدیر مدرسه برای بازرسی، درگیری میان تعدادی از دانش آموزان و والدین با مدیر مدرسه اتفاق افتاد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دانش آموزی در این ماجرا فوت نکرده است، گفت: انعکاس خبر فوت دانش آموز در ادامه سناریوی کشته سازی رسانه‌های معاند است‌.

معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: طبق قوانین ورود موبایل به مدرسه ممنوع است و دانش آموزان باید دستورالعمل‌های مدرسه را رعایت کنند.

وی درباره انتقال تعدادی از دانش آموزان به بیمارستان پس از این حادثه مطرح کرد: تعدادی از دانش آموزان دچار افت فشار شدند که با حضور نیروهای اورژانس در محل به وضعیت آنها رسیدگی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.