تاریخ انتشار : سه شنبه 11 دی 1397 - 19:55
کد خبر : 53619

یادداشت سفیر ایران در اتحادیه اروپا درباره روابط دوجانبه

یادداشت سفیر ایران در اتحادیه اروپا درباره روابط دوجانبه

آرمان شرق:یادداشت سفیر ایران در بلژیک و اتحادیه اروپا درباره اوضاع ایران و اروپا و برجام در خبرگزاری یورونیوز منتشر شد. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، پیمان سعادت، سفیر ایران در بلژیک و اتحادیه اروپا در بخشی از یادداشت خود نوشت: در پی خروج نامشروع رئیس‌جمهور آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک

آرمان شرق:یادداشت سفیر ایران در بلژیک و اتحادیه اروپا درباره اوضاع ایران و اروپا و برجام در خبرگزاری یورونیوز منتشر شد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، پیمان سعادت، سفیر ایران در بلژیک و اتحادیه اروپا در بخشی از یادداشت خود نوشت: در پی خروج نامشروع رئیس‌جمهور آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک در هشتم می سال ۲۰۱۸، سران اروپایی ایران را قانع کردند که در توافق هسته‌ای باقی بماند. بنا بر این شد که اروپا سازوکار ویژه مالی را ایجاد کند تا امکان دور زدن تحریم‌های آمریکا و تجارت با ایران فراهم شود.

پیمان سعادت در بخشی دیگری از یادداشت خود با اشاره بر انجام تعهدات از سوی ایران اظهار کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه گذشته برای سیزدهمین بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرد.

سفیر ایران در ادامه یادداشت خود، با اشاره به اهمیت برجام برای اروپا نوشت: این توافق برای امنیت اروپا، اهمیتی استراتژیک دارد. برجام تنها راه‌حل دیپلماتیک برای بحران حاد منطقه است.

وی  همچنین اظهار کرد که اروپا برای حفظ این توافق باید اقدام کند و تنها به کلمات بسنده نکند.

وی در پایان یادداشت خود بیان کرد که دست روی دست گذاشتن اروپا برایش هزینه در بر خواهد داشت و اظهار کرد که چنین کاری باعث از بین رفتن شکیبایی و اعتماد ایران خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.