تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مهر 1401 - 5:27
کد خبر : 114610

کودتای شبانه آبی‌ها، «شوالیه» جانشین «سردار» شد!

کودتای شبانه آبی‌ها، «شوالیه» جانشین «سردار» شد!

سرمربی تیم فوتبال استقلال از برکناری مصطفی آجورلو از ریاست این باشگاه ابراز تعجب کرد. ریکاردو ساپینتو درباره این اتفاق گفت: من کاملا از این وضعیت شوکه شدم. مطلقاً هیچ کس انتظار چنین تصمیمی را نداشت. آقای آجورلو همیشه رئیسی بوده است که تمام تلاش خود را کرده است تا همه شرایط را برای ما

سرمربی تیم فوتبال استقلال از برکناری مصطفی آجورلو از ریاست این باشگاه ابراز تعجب کرد. ریکاردو ساپینتو درباره این اتفاق گفت: من کاملا از این وضعیت شوکه شدم. مطلقاً هیچ کس انتظار چنین تصمیمی را نداشت. آقای آجورلو همیشه رئیسی بوده است که تمام تلاش خود را کرده است تا همه شرایط را برای ما فراهم کند تا به موفقیت هایی که داریم برسیم و مهمتر از همه برای قهرمانی تلاش کنیم. من شوکه شدم و سعی خواهم کرد بفهمم چه اتفاقی برای رئیس افتاده است.

کودتای شبانه آبی‌ها، «شوالیه» جانشین «سردار» شد!

واکنش فتح ا…زاده به شایعه اختلاس آجرلو: این وصله‌ها به سردار نمی‌چسبد امیر قلعه نوعی باز می گردد؟ آرمان امروز : پرسابقه‌ترین مدیرعامل استقلال بعد از انقلاب، بار دیگر روی صندلی مدیریت این باشگاه خواهد نشست. در حالی که از چندی قبل زمزمه‌هایی مبنی بر تغییرات در راس مدیریت باشگاه استقلال به گوش می‌رسید، سرانجام شب گذشته این اتفاق به صورت رسمی رخ داد و مصطفی آجورلو از سمتش به عنوان مدیرعامل باشگاه برکنار شد. جایگزین آجورلو اما چهره‌ای نام‌آشنا برای هواداران فوتبال ایران است: علی فتح‌اله‌زاده!
مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال، از اواخر دهه‌ هفتاد تا اوایل دهه هشتاد به صورت مرتب در باشگاه استقلال در رفت‌وآمد بود و هواداران استقلال از او خاطرات خوش زیادی دارند. قهرمانی‌های پرتعداد در لیگ و جام حذفی در کنار بستن تیم‌های پرستاره، مهم‌ترین مواردی هستند که آبی‌پوشان از این مدیر باسابقه به خاطر می‌آورند.
مدیرعامل استقلال که همواره با وعده حضور سرمربیان محبوب هواداران از جمله ناصر حجازی و امیر قلعه‌نویی در موارد بحرانی استقلال به این باشگاه آمده،  سه عنوان قهرمانی در سطح اول فوتبال ایران شامل دو لیگ آزادگان و یک لیگ برتر را در کارنامه دارد و چهار بار هم با سرمربیان مختلف، قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرده است.
فتح‌اله‌زاده که همیشه در مصاحبه‌هایش از ستاره سوم قهرمانی استقلال در آسیا به عنوان یکی از حسرت‌هایش نام می‌برد، دوبار تا نزدیکی فتح این جام هم پیش رفته و نایب‌قهرمانی آسیا با حجازی و رسیدن به نیمه‌نهایی آسیا با قلعه‌نویی را پشت سر گذاشته است. وی به واسطه جذب شاه‌ماهی‌های بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران در مقاطع مختلف به مرد اول نقل و انتقالات کشور در دوران حضورش معروف بود و اصطلاح بمب‌ترکاندن از عباراتی بود که پس از جذب مهدی هاشمی‌نسب، احمد مومن‌زاده و حتی جواد نکونام با او وارد ادبیات فوتبال ایران شد. اما این مدیر باسابقه حوزه استقلال و فوتبال ایران که به تازگی به عنوان نایب‌رئیس پیشنهادی عزیزاله محمدی در انتخابات فدراسیون فوتبال هم حاضر شده بود، معمولا بعد از دوران مدیریتی خودش بدهی‌هایی هم برای مدیران بعدی به جا گذاشته که خودش با افتخار در مورد آن‌ها می‌گوید: «شما هم قهرمانی بیاورید، بدهی اشکالی ندارد» به هرحال استقلال در شرایطی که از نظر تیمی و جدولی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد، تغییر در راس مدیریت را تجربه می‌کند و علی فتح‌اله‌زاده در بحبوحه مشکلات مالی باشگاه و در حالی که به نظر می‌رسد پروژه تبلیغات محیطی آبی‌ها آن‌طور که باید پیش نرفته، سکان مدیریت را از مصطفی آجورلو به دست می‌گیرد. باید دید آیا او می‌تواند استقلال را به ساحل آرامش رسانده و توقعات اعضای هیئت مدیره و وزارت را برآورده کند یا خیر؟
او شرافتمند بود
علی فتح‌الله زاده پس از انتخاب به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه استقلال اظهار کرد: آنقدر که این جا به جایی ضرب و العجلی شد که من هم مثل شما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. ابتدا می‌خواهم از آقای آجورلو تشکر کنم که در این مدت زحمت کشید. امروز هم در برخی رسانه‌ها اسم اختلاس و چنین مسائلی را آوردند. این دلایل نادرست گناه است. آقای آجورلو شرافتمند و دست پاک بود و این وصله‌ها به او نمی‌چسبد. شاید از نظر مدیریتی با هم هم سلیقه نبودند و نتوانستند کار کنند. همان‌طور که قبلا هم به من گفتند تو را نمی‌خواهیم و من هم از باشگاه رفتم. هیچ‌کس نمی‌تواند بگویم چه مدت مدیرعامل می‌ماند و برای من هم به همین شکل خواهد بود. هر وقت به من گفتند بیا آمدم و هر وقت گفتند برو رفتم. از همین امروز که آمدم شایعات زیادی شکل گرفته و رقم‌های مختلفی درباره بدهی مطرح می‌شود. شرایط سخت است اما تاکید می‌کنم که این حرف‌هایی که در رابطه با آجرلو زدند گناه است. او زحمت کشیده و انسان شرافتندی است. مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان این‌که با شرایطی که وجود دارد شرایط سخت است، گفت: احتمالا شاهد تغییرات در هیات مدیره باشیم و به جای اشخاصی که استعفا می‌دهند، باید جایگزین انتخاب شود. مهم ترین کارم این است که از مربی و تیمم حمایت کنم و دغدغه آن‌ها را کم کنم. باید پول‌شان را بدهیم و هواداران‌مان به ما کمک کنند تا بتوانیم تیم را قهرمان کنیم. از کسانی که همیشه به من کمک می‌کردند و از افرادی با ایده‌های جدید استفاده می‌کنم. شرایط تغییر کرده است و احتمالا در معاونت هم تغییراتی داشته باشیم. در پایان لازم به ذکر است این شایعه همچنان حول باشگاه استقلال دست به دست می شود که با توجه به علاقه فتح الله زاده به امیر قلعه نوعی  او می تواند آلترناتیو ساپینتو در صورت عدم نتیجه گیری باشد باشد

او در پاسخ به این‌که که دیشب (شنبه) اخباری اعلام شد که برخی از کارمندان باید بروند و قرارداد امضا کنند، گفت: من هم شنیدم و باید ببینیم چرا این مساله مطرح شده است. به هر حال باید بررسی کنیم. فتح‌الله‌زاده در رابطه با مساله بازنشستی‌اش بیان کرد: چندین مدیر در لیگ ما هم بازنشسته هستند. من بازنشسته نیستم و دارم بیمه پرداخت می‌کنم. من مطبوعاتی بودم و سختی کار داشتیم و می‌توانستم زودتر از موعد بازنشسته شوم اما نمی‌خواهم بازنشسته شوم. می‌خواهم ادامه دهم. مطمئن باشید بازنشسته نیستم. من جانبازی و ایثارگری هم دارم و چند جانبه می‌توانم کار کنم. او اضافه کرد: آقای دکتر به من گفتند که حمایت می‌کنند و من هم آمدم چون سرباز استقلال هستم. ۹۵ درصد تیم‌های ایران به من پیشنهاد داده بودند اما من نرفتم. استقلالی‌ هستم و فقط می‌خواهم در این تیم کار کنم. مگر این‌که بخش خصوصی آنقدر پیشرفت کند که خودم یک تیم داشته باشم و در تیم خودم مدیریت کنم. ‌با استقلال آمدم و با استقلال می‌روم چون تار و پودم این تیم است. مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که استقلال با شما به جام دست پیدا می‌کند؟ عنوان کرد: به فرصت بستگی دارد. من نمی‌توانم دو سال جام نگیرم و باید جام بگیرم. من یک چاشنی دارم و هر موقع کبریت می‌کشم منفجر می‌شود.
حاشیه بزرگی که دامن مدیرعامل استقلال را گرفت
بر اساس پیگیری‌ها در موضوع برکناری مدیرعامل باشگاه استقلال مسائل مختلفی مطرح بوده است، اما گفته می‌شود مهمترین دلیل، تقابل و چالش‌های پررنگ آجرلو با صداوسیما برای گرفتن حق پخش تلویزیونی است. آجورلو اخیرا با سازمان صدا و سیما و مشخصا رییس این سازمان بر سر حق پخش، مجادلات زیادی داشت و حتی صدا و سیما در مقطعی در بازی‌های استقلال، تبلیغات محیطی این باشگاه را نمایش نمی‌داد. اخیرا نیز دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مقطعی دوربین‌های صدا و سیما را تحریم کردند و در نامه‌ای خواستار رعایت حقوق این دو باشگاه شدند. همچنین بر اساس شنیده‌ها، حاشیه‌های اخیر اردوی تیم استقلال و چالش ایجاد شده بین مدیرعامل و برخی از بازیکنان و محرومیت آنها از همراهی تیم نیز در این روند بی‌تاثیر نبوده است.
ساپینتو: شوکه شدهام!
سرمربی تیم فوتبال استقلال از برکناری مصطفی آجورلو از ریاست این باشگاه ابراز تعجب کرد. ریکاردو ساپینتو درباره این اتفاق گفت: من کاملا از این وضعیت شوکه شدم. مطلقاً هیچ کس انتظار چنین تصمیمی را نداشت. آقای آجورلو همیشه رئیسی بوده است که تمام تلاش خود را کرده است تا همه شرایط را برای ما فراهم کند تا به موفقیت هایی که داریم برسیم و مهمتر از همه برای قهرمانی تلاش کنیم. من شوکه شدم و سعی خواهم کرد بفهمم چه اتفاقی برای رئیس افتاده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.