تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 دی 1401 - 16:02
کد خبر : 120313

چشمک استقلال به صدر جدول؛ صیانت پرسپولیس از صدر

چشمک استقلال به صدر جدول؛ صیانت پرسپولیس از صدر

آرمان شرق-گروه ورزش:پیش از بازی‌های این هفته، استقلال با پرسپولیس هر دو با ۲۶ امتیاز صدرنشین هستند ولی از آنجا که تفاضل سرخ‌پوشان تهرانی یکی بهتر از استقلال است، شاگردان ریکاردو سا پینتو در جدول، در جایگاه دوم قرار گرفته‌اند. از آنجا که پرسپولیس روز شنبه به مصاف رقیب می‌رود، استقلال در صورتی که بازنده بازی با مس رفسنجان نباشد می‌تواند دست‌کم برای یک روز، صدر جدول را در اختیار داشته باشد.

چشمک استقلال به صدر جدول؛ صیانت پرسپولیس از صدر

هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از فردا (جمعه) آغاز می‌شود که در حساس‌ترین بازی، تیم استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان مس‌ رفسنجان است. این دیدار با توجه به جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی اهمیت زیادی دارد و چه بسا استقلال برای اولین‌بار در این فصل فرصت صدرنشینی آن هم به صورت تنهایی را به دست بیاورد.

هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از فردا (جمعه) آغاز می‌شود که در حساس‌ترین بازی، تیم استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان مس‌ رفسنجان است. این دیدار با توجه به جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی اهمیت زیادی دارد و چه بسا استقلال برای اولین‌بار در این فصل فرصت صدرنشینی آن هم به صورت تنهایی را به دست بیاورد. پیش از بازی‌های این هفته، استقلال با پرسپولیس هر دو با ۲۶ امتیاز صدرنشین هستند ولی از آنجا که تفاضل سرخ‌پوشان تهرانی یکی بهتر از استقلال است، شاگردان ریکاردو سا پینتو در جدول، در جایگاه دوم قرار گرفته‌اند. از آنجا که پرسپولیس روز شنبه به مصاف رقیب می‌رود، استقلال در صورتی که بازنده بازی با مس رفسنجان نباشد می‌تواند دست‌کم برای یک روز، صدر جدول را در اختیار داشته باشد. البته امتیازگرفتن از مس رفسنجان و شاید بردن این تیم کار ساده‌ای نباشد. مسی‌ها فعلا با ۱۸ امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند و با کسب ۹ تساوی، از این حیث رکورددار هستند. از طرفی، این تیم با خوردن تنها چهار گل، بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد. این مورد نشان می‌دهد که اگر قرار به حفظ همین رویه باشد، مسی‌ها امیدوار به ثبت یک تساوی بدون گل دیگر، کاری که در آن تخصص دارند، هستند. اگرچه میزبانی استقلال می‌تواند برای این تیم برگ برنده‌ای تلقی شود ولی غیبت بی‌شمار بازیکنان این تیم می‌تواند تا حدودی کار سا پینتو را برای بازی با رقیب کرمانی دشوار کند. سعید مهری، محمد محبی و صالح حردانی سه بازیکنی هستند که به دلیل محرومیت

 

در این بازی غایب خواهند بود. آرش رضاوند مصدوم است و عارف غلامی و ابوالفضل جلالی نیز به همین دلیل حضورشان در ترکیب در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به این لیست از غایبان که حتی شاید مهدی قایدی را -که در دقایق پایانی بازی با صنعت نفت مصدوم شد- هم بتوان به آن اضافه کرد تا مشخص شود کار برای انتخاب ترکیب اصلی چندان ساده هم نخواهد بود. اگرچه انتظار می‌رود جعفر سلمانی، پیمان بابایی، سجاد شهباززاده و زیبر نیک‌نفس بعد از مدت‌ها به ترکیب اضافه شوند. اتفاق خوب برای استقلال در همین زمینه ولی بازگشت عارف غلامی به تمرینات  است که شاید مربی پرتغالی استقلال فرصت حضور مجدد را به این بازیکن بدهد. عارف یکی از مهره‌های کلیدی تیم استقلال در یکی، دو فصل اخیر محسوب می‌شود و زوج او در کنار رافائل سیلوا دستاورد زیادی برای آبی‌پوشان تهرانی داشت. خط دفاعی استقلال در این فصل هم چندان بد نبوده است. آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم با هدایت ریکاردو سا پینتو، تا پایان هفته سیزدهم هشت گل خورده‌اند. البته سبک بازی آبی‌ها نسبت به فصل گذشته تغییر کرده و تغییر و تحولات انجام‌شده در کادر فنی هم بدون‌شک تأثیر ویژه‌ای در عملکرد فنی آبی‌ها داشته است اما با‌ وجود این به نظر می‌رسد در هفته‌های پیش‌رو، ریکاردو سا پینتو چالشی به مراتب دشوارتر از فرهاد مجیدی در خط دفاعی داشته باشد، چون آماده‌شدن سیاوش یزدانی می‌تواند به ترافیک بالای این خط در ادامه مسیر منجر شود. سیاوش یزدانی سورپرایز ریکاردو سا پینتو بعد از اتمام مسابقه دربی بود. آبی‌پوشان پایتخت در رویارویی با پرسپولیس، نمایش خوبی در خط دفاعی نداشتند و همین مسئله باعث شد با عملکرد ضعیف در نبردهای هوایی و البته اشتباهات فاحش حسین حسینی، پرسپولیس با درخشش گیورگی گولسیانی به دو گل دست پیدا کند و دریافت دو گل مشابه در مسابقه دربی، سرمربی استقلال را وادار به انجام تغییرات فنی در ترکیب تیمش کرد. سا پینتو برای دیدار با صنعت‌ نفت آبادان، رافائل سیلوا را که نمایش دور از انتظاری در مسابقه دربی داشت، نیمکت‌نشین کرد و به جای او به سیاوش یزدانی میدان داد تا مدافع بلندقامت استقلال بعد از نزدیک به یک‌ سال دوباره در ترکیب تیمش قرار بگیرد. یزدانی که شماره ۷ را برای حضور در لیگ بیست‌ودوم انتخاب کرده، بازگشتی فوق‌العاده به ترکیب استقلال داشت و توانست آمادگی فنی بالایی از خود نشان بدهد و پاسخ مناسبی به اعتماد سرمربی پرتغالی آبی‌ها داد. حالا هم که عارف غلامی با گذراندن دوره مصدومیت، آماده بازگشت به ترکیب استقلال است و می‌تواند از هفته چهاردهم آبی‌پوشان پایتخت را همراهی کند. در کنار غلامی که آماده بازگشت به ترکیب استقلال است، زوج محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی هم عملکرد بی‌نقصی در آبادان مقابل صنعت‌ نفت داشتند و باید نام رافائل سیلوا را هم به عنوان یکی از گزینه‌های حضور در پازل خط دفاعی استقلال مطرح کرد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.