تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آبان 1397 - 12:51
کد خبر : 48401

پیام رئیس مجلس به همایش بین‌المللی مدیریت استراتژیک

آرمان شرق:متن پیام رئیس مجلس به مناسبت برگزاری همایش بین‌المللی مدیریت استراتژیک صبح امروز در این مراسم قرائت شد. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا، متن پیام علی لاریجانی به مناسبت برگزاری همایش بین‌المللی مدیریت استراتژیک صبح امروز در این مراسم قرائت شد. متن پیام رئیس‌مجلس به شرح زیر است: بسم الله الرحمن

آرمان شرق:متن پیام رئیس مجلس به مناسبت برگزاری همایش بین‌المللی مدیریت استراتژیک صبح امروز در این مراسم قرائت شد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا، متن پیام علی لاریجانی به مناسبت برگزاری همایش بین‌المللی مدیریت استراتژیک صبح امروز در این مراسم قرائت شد.

متن پیام رئیس‌مجلس به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با گسترش روزافزون اطلاعات و فناوری شاهد تاثیر فوق العاده آن در فناوری کسب و کار می‌باشیم و کسب و کار امروزی در مقابل کسب و کار سنتی پیشرفت بسزایی کرده است.

به جرات می‌توان گفت که کسب و کار امروزی پیش رو و با فناوری روز دنیا باید همراه باشد تا بتواند با جذب مشتری باعث رونق اقتصادی شود. رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه ششم توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته است و باید در این راستا اقدامات اساسی انجام شود.

خصوصی‌سازی واقعی شرکت‌های دولتی در ارتقای بهره‌وری جایگاه موثری دارد و انجام این مهم می‌تواند به رشد اقتصادی کمک کند باید در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عوامل تقویت رشد اقتصادی کشور را فراهم کرد. در این زمینه باید به موضوع تقویت اقتصاد دانش بنیان توجه شود و موانع فعالیت آنها را رفع کرد و سیستم بانکی هم ضرورت دارد که تسهیلات مناسب را در اختیار این کسب و کار قرار دهد.

بدیهی است که برای دستیابی به رشد اقتصادی مورد نظر در برنامه ششم توسعه علاوه بر سرمایه‌گذاری داخلی شرایط برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی هم فراهم شود در سال‌های اخیر بخشی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور شناسایی شده و باید از این نقاط قوت استفاده بهینه شود.

با لحاظ مدیریت استراتژیک باید نقدینگی‌های کشور به بخش‌های مولد اقتصادی سوق داده شود تا با فعال کردن تولید از ظرفیت نیروی تحصیلکرده استفاده شود چرا که با انجام این مهم در اقتصاد به رونق تولید و اشتغال‌زایی که از اولویت‌های کشور هم محسوب می‌شود انجام شده است.

توجه به تولید سبز یکی از موضوعات مهمی است که باید لحاظ شود چرا که نباید به دلیل پیشرفت و توسعه حفظ منابع کشور فراموش شود ضرورت دارد در این راستا از تکنولوژی‌های جدید که به منابع حیاتی کشور آسیب نمی‌رساند استفاده کرد.

برگزاری دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک با هدف انتخاب و معرفی کسب و کارهای پیش رو با توجه به موضوعات مهم از جمله اقتصاد مقاومتی و اشتغال مولد در واقع فرصت مغتنمی جهت تامین برنامه‌های جدید در راستای توسعه اقتصادی کشور است.

در پایان از تلاش تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این برنامه مهم تقدیر می‌نمایم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.