۱- با صعود ولز، تیم ملی فوتبال ایران تجربه رویارویی با یک ستاره سرشناس دیگر از دنیای فوتبال را هم پیدا خواهد کرد و او کسی نیست جز گرت بیل. بیل ۳۲ ساله دوران اسفباری را در رئال مادرید پشت سر گذاشت، اما او در تیم ملی به کلی یک بازیکن دیگر است. بیل نهایت تلاشش را برای موفقیت تیم کشورش انجام می‌دهد و در پایان همین بازی با اوکراین هم قاب‌های زیادی از شادی دیوانه‌وار او به ثبت رسید. او خودش یک بار گفته بود اولویت‌هایش در زندگی از این قرار است: «تیم ملی ولز، بازی گلف و رئال مادرید»؛ جمله‌ای که مادریدی‌ها را حسابی عصبانی کرد! تیم ملی فوتبال ایران تا به حال رودرروی ستارگان مشهوری در جهان فوتبال ایستاده و معمولا هم از آنها گل خورده است. یورگن کلینزمن در جام‌جهانی ۹۸، کریس رونالدو و دکو در جام‌جهانی ۲۰۰۶ در کنار لیونل مسی و ادین ژکو در جام‌جهانی ۲۰۱۴ از جمله بازیکنان سرشناسی بودند که دروازه ایران را باز کردند. حتی زلاتان ابراهیموویچ هم در بازی دوستانه سوئد و ایران به ما گل زد تا کلکسیون‌مان کامل شده باشد! البته امیدواریم در جام‌جهانی پیش‌رو از بیل گل نخوریم.

۲- تردیدهای زیادی وجود داشت در مورد اینکه ولز برای ما حریف بهتری است یا اوکراین. روی کاغذ شاید اوکراین آسان‌تر به نظر می‌رسید، اما شرایط جنگی این کشور، می‌توانست بسیاری از معادلات را به هم بریزد. در حقیقت بازیکنان اوکراین حاضر بودند برای مردم جنگ‌زده کشورشان سنگ تمام بگذارند و با جان و دل مبارزه کنند. آنها در همین بازی هم دست بالا را داشتند و با بدشانسی صعود نکردند. اگر اوکراین به جام‌جهانی می‌رسید عنصر «همدلی جهانی» را هم با خودش داشت که شرایط را برای ما و سایر رقبا سخت می‌کرد.

۳- در مسابقات انتخابی جام‌جهانی، ولز در گروهی متشکل از بلژیک، جمهوری چک، استونی و بلاروس با ۱۵ امتیاز دوم شد. آنها در پلی‌آف اول هم با نتیجه ۲بریک اتریش را شکست دادند که هر دو گل این تیم را بیل به ثمر رساند. در حال حاضر شرایط طوری شده که هر سه تیم هم‌گروه ایران در رنکینگ فیفا بالاتر از ما هستند؛ انگلستان، آمریکا و ولز به ترتیب رده‌های پنجم، پانزدهم و هجدهم فیفا را در اختیار دارند و ایران هم در رتبه ۲۱ قرار گرفته است. به این ترتیب حضور ما در سید سوم که آن همه بابتش خوشحال بودیم بی‌فایده از آب در آمد. هرچند نمی‌توانیم اعتراضی داشته باشیم. به هر حال جام‌جهانی است و بهترین‌های دنیا گرد هم جمع شده‌اند. به امید موفقیت برای تیم ملی کشورمان./دنیای اقتصاد