معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: کیفیت هوای قصرشیرین در وضعیت بحرانی است. این شاخص در زمان مشابه عدد ۲۴۶ را برای شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و گیلانغرب نشان می‌دهد که نشانگر وضعیت بسیار ناسالم هوا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: شاخص ساعتی کیفیت هوا عدد ۱۵۳ برای شهرستان پاوه است که نشانگر وضعیت ناسالم و عدد ۸۵ برای کرمانشاه را نشان می‌دهد که بیانگر وضعیت استاندارد است.

شکیبا با بیان اینکه شاخص زیر ۱۰۰ نشانگر وضعیت استاندارد هوا است، گفت: این شاخص در شهرستان‌های کنگاور و اسلام آبادغرب به ترتیب اعداد ۸۵ و ۷۳ در وضعیت استاندارد را نمایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان توصیه می‌شود تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند و در زمان آلودگی شیشه‌های خودرو را بالا نگهدارند و اگر بیماری زمینه‌ای تنفسی دارند و نشانه‌های از تنگی تنفس و سرفه بر طرف نشد با پزشک خود مشورت کنند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: همان گونه که روز چهارشنبه اعلام شد، از اواسط وقت امروز (جمعه) توده گرد و خاک در مناطق شمال غربی عراق تشکیل و در حال گسترش است. وی افزود: بخشی از این گرد و خاک در حال ورود به استان‌های غربی کشور مانند کرمانشاه است، ولی با توجه به جهت وزش باد در لایه‌های مختلف در ساعات آینده بخشی از این توده به سمت جنوب حرکت می‌کند
ایسنا: مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز ورود توده جدید گرد و خاک به کشور خبر داد.

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: همان گونه که روز چهارشنبه اعلام شد، از اواسط وقت امروز (جمعه) توده گرد و خاک در مناطق شمال غربی عراق تشکیل و در حال گسترش است.

وی افزود: بخشی از این گرد و خاک در حال ورود به استان‌های غربی کشور مانند کرمانشاه است ولی با توجه به جهت وزش باد در لایه‌های مختلف در ساعات آینده بخشی از این توده به سمت جنوب حرکت می‌کند و تا فردا کشورهای کویت و شمال عربستان را در بر خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: قسمتی از این توده احتمالا بخش‌هایی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب و بخشی از مرکز استان خوزستان را در اواسط روز شنبه (فردا) تحت تاثیر خود قرار خواهد داد که با توجه به وزش بادهای متوسط و شدید به احتمال زیاد با گرد و خاک‌های محلی ترکیب خواهد شد.