تاریخ انتشار : جمعه 3 تیر 1401 - 8:41
کد خبر : 105754

مهم/ بورل امشب پیام آمریکا را به تهران می آورد/چراغ سبز به احیای برجام

مهم/ بورل امشب پیام آمریکا را به تهران می آورد/چراغ سبز به احیای برجام

آرمان شرق-گروه بین الملل:روزنامه العربی الجدید شامگاه پنج‌شنبه به نقل از مقامات مطلع ایرانی گزارش داد که جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «به احتمال بسیار زیاد» اوایل هفته آینده برای گفتگو درباره مسائل هسته‌ای ایران و از سرگیری مذاکرات احیای برجام به تهران سفر می‌کند.

آرمان شرق-گروه بین الملل:روزنامه العربی الجدید شامگاه پنج‌شنبه به نقل از مقامات مطلع ایرانی گزارش داد که جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «به احتمال بسیار زیاد» اوایل هفته آینده برای گفتگو درباره مسائل هسته‌ای ایران و از سرگیری مذاکرات احیای برجام به تهران سفر می‌کند.

مهم/ بورل پیام آمریکا را به تهران می آورد/چراغ سبز به احیای برجام

 

  روزنامه العربی الجدید شامگاه پنج‌شنبه به نقل از مقامات مطلع ایرانی گزارش داد که جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «به احتمال بسیار زیاد» اوایل هفته آینده برای گفت‌وگو درباره مسائل هسته‌ای ایران و از سرگیری مذاکرات احیای برجام به تهران سفر می‌کند.

به گزارش «انتخاب»؛ این گزارش بدون اشاره به هویت منابع خود می‌گوید طی روزهای اخیر رایزنی‌هایی میان تهران و کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای این سفر انجام گرفته بود و اگر تحول ناگهانی خاصی رخ ندهد، آقای بورل به زودی عازم ایران خواهد شد.

العربی الجدید در ادامه گزارش خود به نقل از این منابع مطلع می‌نویسد: «از آنجا که جوزپ بورل و معاون او، انریکه مورا به‌ویژه طی ماه‌های اخیر پیام‌هایی را میان تهران و واشنگتن رد و بدل کرده‌اند، این‌بار نیز احتمالا حامل پیام آمریکایی‌ها خواهند بود.»

ساعتی پیش از این گزارش آقای مورا در توییتر تصویری از خود به همراه آقای بورل و راب مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، منتشر کرده و نوشته بود که با این مقام آمریکایی گفت‌وگویی درباره برجام داشته است.

انریکه مورا در ادامه این توییت افزوده که آقای مالی بر تعهد ایالات متحده نسبت به بازگشت به برجام تاکید کرده است.

خطیب زاده: بورل امشب به تهران می‌آید

خطیب زاده گفت: در سفر بورل به ایران در خصوص مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر امشب جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به تهران به منظور دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور‌ خارجه و برخی‌ دیگر از مقامات جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

این نخستین سفر بورل به تهران در دولت سیزدهم است. انریکه مورا معاون بورل پیش از این به تهران سفر کرده بود.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز پنجشنبه در نشست خبری با لاوروف ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین در آینده نزدیک از سر گرفته شود و افزود:برنامه‌ریزی‌هایی در دستورکار وزارت خارجه است و امیدواریم با واقع بینی طرف آمریکایی بتوانیم در آینده نزدیک به نقطه نهایی توافق برسیم.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی درباره سفرش به تهران، دیپلماسی را تنها راه بازگشت به اجرای کامل برجام و معکوس کردن تنش‌های فعلی خواند.

فارس: «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی درباره سفرش به تهران، دیپلماسی را تنها راه بازگشت به اجرای کامل برجام و معکوس کردن تنش‌های فعلی خواند.

او در این توییت نوشت: به عنوان هماهنگ‌کننده برجام برای دیدار با حسین امیرعبداللهیان همتای خود و دیگر مقامات ذیربط ایرانی به تهران سفر می‌کنم. دیپلماسی تنها راه بازگشت به اجرای کامل توافق و معکوس کردن تنش‌های فعلی است.

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا هم در بیانیه‌ای در خصوص سفر بورل اعلام کرد: جوزپ بورل به عنوان بخشی از تلاش‌های جاری برای بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به اجرای کامل، در تاریخ ۲۴ تا ۲۵ ژوئن (امروز و فردا) به ایران سفر خواهد کرد. نماینده عالی دولت به عنوان هماهنگ‌کننده برجام با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر همتایان ذیربط ایرانی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

«انریکه مورا»، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه پنجشنبه از رایزنی با «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران درباره برجام خبر داد. وی در توییتی نوشت: شام در بروکسل با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رابرت مالی. گفت‌وگوی عمیقی درباره برجام و چشم‌اندازهای منطقه‌ای در خاورمیانه در سطح وسیع‌تر داشتیم. مالی بر عزم راسخ آمریکا برای بازگشت به توافق تأکید کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش‌تر از سفر امشب جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به تهران به منظور دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور‌ خارجه و برخی‌ دیگر از مقامات جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.