تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 شهریور 1397 - 13:49
کد خبر : 39781

معاون رئیس جمهور سد تنگ ارم را افتتاح کرد

آرمان شرق:سد تنگ ارم از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر روز پنجشنبه با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری استاندار بوشهر ، نماینده مردم دشتستان و شماری از مسوولان محلی افتتاح شد. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا، معاون پارلمانی رئیس جمهوری در این آیین گفت: توسعه متوازن و متناسب درمناطق روستایی و عشایری

آرمان شرق:سد تنگ ارم از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر روز پنجشنبه با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری استاندار بوشهر ، نماینده مردم دشتستان و شماری از مسوولان محلی افتتاح شد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا، معاون پارلمانی رئیس جمهوری در این آیین گفت: توسعه متوازن و متناسب درمناطق روستایی و عشایری در کل کشور مد نظر دولت است.
حسینعلی امیری افزود: در همین راستا سال گذشته با لایحه دولت و دستور رهبر معظم انقلاب ۱.۵میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی و عشایری اختصاص یافت که نقش مهمی در رونق روستاها دارد.
وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه کم آبی از مشکلات شهرستان دشتستان است در همین راستا سد تنگ ارم با همت دولت تدبیر و امید در این مدت ساخته شده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری یادآورشد: سد تنگ ارم تا ۲۰ سال آینده پاسخگوی نیاز آبی منطقه ارم است .
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان بوشهر نیز در این آئین گفت: بخش ارم یکی از مناطق خوش آب و هوا با قابلیت دامداری است.
شاپور رجایی افزود: باتوجه به برداشت های بی رویه و کاهش شدید ذخایر آب های زیر زمینی و مشکل کمبود آب آشامیدنی معیشت مردم با مشکل روبه رو شده بود.
وی یادآورشد: شرکت آب منطقه ای استان بوشهر در راستای احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی و استفاده از روان آبهای فصلی مطالعه ساخت سد تنگ ارم با هدف تامین آب آشامیدنی اضطراری بخش ارم را در دستور کار قرار داد.
رجایی یادآورشد: در همین راستا طرح احداث سد تنگ ارم به منظور تامین آب شرب مورد نیاز ۲۱ هزار نفر با میزان تخصیص ۲ میلیون متر مکعب در سال برای افق سال ۱۴۱۰ اجرا شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر افزود: احداث این سد نقش مهمی در کنترل سیلاب های فصلی که باعث تخریب زمین های کشاورزی و راههای ارتباطی در پایین دست می شود، دارد.
وی یادآور شد: سد تنگ ارم با اعتباری معادل ۱۹۰ میلیارد ریال از محل اعتباراتی استانی و از نوع سنگ و سیمانی با پوشش بتن است.
رجایی گفت: حجم مخزن این سد چهار میلیون مترمکعب، ارتفاع آن ۳۱ متر و طول تاج این سد ۱۹۹ متر و عرض تاج آن چهار متر است.
سد مخزنی تنگ ارم در بخش ارم شهرستان دشتستان و در فاصله ۱۰ کیلومتری شرق شهر تنگ ارم واقع شده است.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.