تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 آذر 1397 - 18:33
کد خبر : 51546

مراسم درگذشت مولانا با رقص سماء و حضور اردوغان/ تصاویر

مراسم درگذشت مولانا با رقص سماء و حضور اردوغان/ تصاویر

آرمان شرق: همه ساله آیین بزرگداشت مولانا طی ۱۰ روز در شهر قونیه برگزار می شود. جشنواره ” شب وصلت” که ۱۰ روز ادامه دارد و با “شب عروس” در سالگرد درگذشت مولانا خاتمه می یابد. به گزارش آرمان شرق به نقل از عصر ایران، مراسم ویژه هفتصدو چهل و چهارمین سالگرد درگذشت مولانا جلال 

آرمان شرق: همه ساله آیین بزرگداشت مولانا طی ۱۰ روز در شهر قونیه برگزار می شود. جشنواره ” شب وصلت” که ۱۰ روز ادامه دارد و با “شب عروس” در سالگرد درگذشت مولانا خاتمه می یابد.
به گزارش آرمان شرق به نقل از عصر ایران، مراسم ویژه هفتصدو چهل و چهارمین سالگرد درگذشت مولانا جلال  الدین رومی شاعر پرآوازه پارسی گوی ایرانی، دیشب در شهر قونیه ترکیه – مدفن مولانا- با حضور هزاران نفر از علاقه مندان این شاعر بزرگ جهان و شخصیت های سیاسی ترکیه برگزار شد.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور و احمد داوود اوغلو نخست وزیر سابق ترکیه – که خود زاده قونیه است – از جمله حاضران مراسم دیشب بودند.

مراسم سالگرد عروج مولانا که در ترکیه به آن “شب عروس” یا شب وصل با محبوب می خوانند همه ساله با برپایی آیین هایی خاص برگزار می شود.

از ایران نیز هر ساله گروه قابل توجهی از هموطنان مولوی دوست برای شرکت در مراسم سالگرد درگذشت مولانا راهی شهر قونیه می شوند.

مراسم سالگرد درگذشت مولانا همه ساله از روز ۷ دسامبر تحت عنوان “شب وصلت” آغاز شده و با مراسم “شب عروس” – سالروز درگذشت مولانا-  که در ۱۷ دسامبر برگزار می شود خاتمه می یابد.

این مراسم همراه با آیین های رقص سماء و قرائت اشعار مولاناست.

تصاویر زیر از مراسم دیشب “شب عروس” در شهر قونیه است.

 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.