تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1400 - 15:55
کد خبر : 92069

مرگ و میر کرونا مجددا سه رقمی شد/محدودیت های جدید کرونایی

مرگ و میر کرونا مجددا سه رقمی شد/محدودیت های جدید کرونایی

آرمان شرق- به دنبال شیوع سویه اُمیکرون کرونا در کشور و روند تصاعدی مبتلایان آن، فوتی‌های ناشی از کرونا که پس از فروکش موج پنجم، مدتی در کانال دو رقمی قرار داشت، در ۲۴ ساعت گذشته و پس از حدود ۶۰ روز، مجددا سه رقمی شد. در جلسه اخیر ستاد کرونا چند مصوبه داشتیم؛ مصوبه اول این است که برخی محدودیت‌ها که در جلسات قبلی ستادکرونا اعلام شده بود به مدت دو هفته تمدید شود بنابراین تصمیم گرفته شد که جلسات اداری در اماکن سربسته با حداکثر ۳۰ نفر و به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شود

به دنبال شیوع سویه اُمیکرون کرونا در کشور و روند تصاعدی مبتلایان آن، فوتی‌های ناشی از کرونا که پس از فروکش موج پنجم، مدتی در کانال دو رقمی قرار داشت، در ۲۴ ساعت گذشته و پس از حدود ۶۰ روز، مجددا سه رقمی شد.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۰۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۹۳۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۱۷۱ هزار و ۵۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

دو هزار و ۶۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۵ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۸۳۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

مصوبات ستاد کرونا برای مدت دو هفته: جلسات اداری در فضاهای سربسته با حداکثر ۳۰ نفر و به مدت ۹۰ دقیقه باشد / تجمعات مذهبی، اجتماعی و آیینی در فضاهای سربسته با حداکثر ۲۰ درصد ظرفیت انجام گیرد / استفاده از ماسک در محیط‌های سربسته اجباری است / پروازهای داخلی با حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت انجام شود
عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین مصوبات ستاد اظهار داشت: در جلسه اخیر ستاد کرونا چند مصوبه داشتیم؛ مصوبه اول این است که برخی محدودیت‌ها که در جلسات قبلی ستادکرونا اعلام شده بود به مدت دو هفته تمدید شود بنابراین تصمیم گرفته شد که جلسات اداری در اماکن سربسته با حداکثر ۳۰ نفر و به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبات جدید این ستاد را تشریح کرد.

عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین مصوبات ستاد اظهار داشت: در جلسه اخیر ستاد کرونا چند مصوبه داشتیم؛ مصوبه اول این است که برخی محدودیت‌ها که در جلسات قبلی ستادکرونا اعلام شده بود به مدت دو هفته تمدید شود بنابراین تصمیم گرفته شد که جلسات اداری در اماکن سربسته با حداکثر ۳۰ نفر و به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شود؛ تجمعات فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و آیینی در اماکن مسقف تا ۲۰ درصد ظرفیت فضا و به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شود، استفاده از ماسک در محیط‌های سربسته الزامی باشد و پرواز‌ها با ظرفیت ۶۰ درصد انجام شود. مقرر شد که این مصوبات دو هفته دیگر ادامه پیدا کند.

وی افزود: همچنین تصویب شد که صداوسیما و وزارت بهداشت برای همراهی مردم با تکمیل واکسیناسیون کرونا، فعالیت‌های اقناعی و فرهنگسازی را انجام دهند. به خصوص بر همراهی والدین برای واکسیناسیون کودکان تأکید شد.

وی با اشاره به ایام زیارتی ماه رجب و مشرف شدن مردم به حرم مظهر امام رضا (ع) تصریح کرد: در این ایام تأکید شده که باید مقررات بهداشتی توسط زائرین رعایت شود. مراسم اعتکاف باید صرفا در شهر‌های زرد، نارنجی و آبی با ۲۰ درصد ظرفیت مساجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انجام کامل واکسیناسیون و استفاده از ماسک برگزار شود.

شیراوژن گفت: درمورد ورودی مرز‌های هوایی، زمینی و دریایی تأکید شد که سلامتی مسافران تأمین شود. درمورد حمل و نقل عمومی نگرانی‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه مقررات و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود؛ در جلسه ستاد کرونا تأکید شد که دستگاه‌های مربوطه بر رعایت جدی‌تر مقررات بهداشتی در مترو و اتوبوس نظارت بیشتری داشته باشند.

وی درباره مصوبه ستاد کرونا دربمورد راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان کرد: وزارت کشور و وزارت بهداشت ملزم شدند که شکل جدیدی از برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن را طراحی کنند و پیشنهاد بدهند که با توجه به رنگ بندی شهر‌ها طراحی جدیدی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها کمبود اقلام دارویی موردنیاز مردم یا افزایش قیمت آن بود؛ خاطرنشان کرد: قرار شد قیمت دارو به قیمت سابق بازگردد و داروی موردنیاز مردم تأمین شود.

به گفته وی با توجه به انجام واکسیناسیون گسترده در کشور، مصوب شد که الزاماتی که بر رنگ بندی شهرهاست بازبینی شود که این امر با همکاری وزارت بهداشت انجام خواهد شد./تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.