تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1397 - 10:50
کد خبر : 44611

مباحث انسانی باید از تمام حاشیه‌های سیاسی به دور باشد

مباحث انسانی باید از تمام حاشیه‌های سیاسی به دور باشد

آرمان شرق: نماینده ایرانیان زرتشتی روز چهارشنبه در یکصد و سی و نهمین نشست IPU، مجمع جهانی اتحادیه بین المجالس که در ژنو سویس در حال برگزاری است با اشاره به اهمیت امنیت جهانی سلامت و توجه ویژه به انسان‌ها تاکید کرد: مباحث انسانی باید از تمام حاشیه‌های سیاسی به دور باشد. به گزارش آرمان

آرمان شرق: نماینده ایرانیان زرتشتی روز چهارشنبه در یکصد و سی و نهمین نشست IPU، مجمع جهانی اتحادیه بین المجالس که در ژنو سویس در حال برگزاری است با اشاره به اهمیت امنیت جهانی سلامت و توجه ویژه به انسان‌ها تاکید کرد: مباحث انسانی باید از تمام حاشیه‌های سیاسی به دور باشد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از  ایسنا، اسفندیار اختیاری با بیان اینکه بهداشت و سلامت اولین نیازهای یک انسان است و نباید در مباحث گوناگون، به خصوص سیاسی، مورد معامله قرار گیرد، ادامه داد: نمایندگان مجلس و اعضای IPU می‌توانند با تدوین قوانین خاص، بستر اینگونه روابط انسانی را فراهم کنند.

نماینده ایرانیان زرتشتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه، دستیابی به پوشش جهانی بهداشت، نیازمند مشارکت و همکاری همه جانبه کشورها و سازمان های بین‌المللی است، یادآور شد: دیپلماسی سلامت می‌تواند راهگشا باشد، مذاکره نمایندگان کشورها و ‌سایر عوامل تاثیرگذار در بهداشت جهانی برای رسیدن به هدف مشترک تا منافع همگان را در راستای گسترش سلامت تامین شود، همچنین این دیپلماسی کاهش بیماری‌های بشری را دنبال می‌کند و برای کنترل بیماریهای فراگیر تلاش می‌کند.

رییس کمیته پژوهش و فناوری مجلس پیشنهاد داد: سیاست‌ها و مقررات بین‌المللی با هدف ایجاد امنیت سلامت جهانی توسط سازمان جهانی بهداشت تدوین شود و این سیاست‌ها در اقدامی هماهنگ، توسط نمایندگان مجلس هر کدام از کشورها به صورت ملی تصویب شود. بدین ترتیب می‌توان شاهد تاثیر به سزایی در به نتیجه رسیدن بهتر این سیاست‌ها و مقررات بین المللی بود.

اتحادیه بین‌المجالس «Inter-parliamentary Union (IPU)» یک مؤسسه بین پارلمانی است که در سال ۱۸۸۹ تأسیس شده است و در حال حاضر مجالس ملی ۱۷۸ کشور جهان عضو IPU هستند. یکصد و سی و نهمین نشست این اجلاس با شعار رهبری پارلمان‌ها در ارتقاء صلح و توسعه در عصر نوآوری و تغییرات فناوری در ژنو در حال برگزاری است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.