تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 21:33
کد خبر : 86514

قیمت بلیت پروازهای خارجی چند است؟

قیمت بلیت پروازهای خارجی چند است؟

آرمان شرق- اگر اظهارات سیدکاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم و توصیه‌اش برای خروج از ایران دلخورتان کرده، قبل هر اقدامی این گزارش درباره قیمت بلیط پرواز‌های خارجی را بخوانید تا خدای نکرده عجولانه تصمیم نگرفته باشید

اگر اظهارات سیدکاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم و توصیه‌اش برای خروج از ایران دلخورتان کرده، قبل هر اقدامی این گزارش درباره قیمت بلیط پرواز‌های خارجی را بخوانید تا خدای نکرده عجولانه تصمیم نگرفته باشید

بله لیر ارزان شده و احتمالا پیش خودتان فکر می‌کنید همگی یک سفر شیرین ترکیه قسمت مان می‌شود اما لابد خبر ندارید رفت و برگشت هوایی به استانبول خودش تنهایی در بهترین حالت برای هر نفر حدود شش میلیون تومان آب می‌خورد. آن‌هایی که بلیت یک‌طرفه می‌خرند و اتفاقا دلشان خوش است که حتما در لحظه آخر دست به جیب شده‌اند هم باید از تهران تا استانبول حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پول بلیط هواپیما بدهند.

در مسیر‌های دیگر هزینه‌ها می‌تواند بیشتر باشد. مثلا کف قیمت بلیط یک‌طرفه هواپیما از تهران تا پاریس شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و تا فرودگاه بین‌المللی پیرسون در تورنتو کانادا حداقل ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. قیمت پرواز تهران- پاریس هم در شرایطی خاص برای هر نفر به پول ما ۸۵ میلیون تومان می‌شود. پس اگر در این روز‌ها که بحث پیرامون میزان عوارض خروج از کشور داغ است یا اگر اظهارات سیدکاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم و توصیه‌اش برای خروج از ایران دلخورتان کرده، قبل هر اقدامی این گزارش درباره قیمت بلیط پرواز‌های خارجی را بخوانید تا خدای نکرده لااقل عجولانه تصمیم نگرفته باشید.

طول مسیر پرواز تهران به استانبول ترکیه حدود سه ساعت است؛ بسته به ایرلاین‌های مختلف امکان دارد این زمان به سه ساعت ۱۵ دقیقه تا سه ساعت و ۳۰ دقیقه افزایش پیدا کند. ایران ایرتور ارزان‌ترین بلیط سفر به استانبول را برای روز پنجشنبه ۲۵ آذر به قیمت دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌فروشد. این پرواز ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه از فرودگاه امام خمینی تهران بلند می‌شود و در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب در فرودگاه استانبول به زمین می‌نشیند. اگر بخواهید قبل از رسیدن شب در استانبول باشید، باید بلیط پرواز ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه صبح را بخرید که ۱۴ و ۴۵ دقیقه ظهر در استانبول می‌نشیند. قیمت بلیط این پرواز ۱۰۰ هزار تومان گران‌تر است. ایران ایرتور ارزان‌ترین بلیط پرواز تهران- استانبول را عرضه می‌کند، اما سقف قیمت آن نهایتا به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

کف قیمت بلیط هواپیما برای پرواز تهران- استانبول در ماهان ایر برای روز پنجشنبه پیش رو، سه میلیون و ۴۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. این پرواز ساعت ۹ و ۳۵ دقیقه صبح از تهران بلند می‌شود. حدود یک ربع ساعت قبل، پرواز ترکیش ایرلاین فرودگاه تهران را به مقصد استانبول ترک می‌کند در حالی که مسافرانش بلیط را با قیمت سه میلیون و ۴۶۵ هزار تومان خریداری کرده‌اند. به هرحال قیمت بلیط هواپیما به مقصد استانبول ترکیه در پرواز‌های ماهان ایر تا سقف چهار میلیون و ۶۹۶ هزار و ۶۰۰ تومان و قیمت بلیط هواپیمای تهران- استانبول در پرواز‌های ترکیش ایرلاین تا سقف هفت میلیون و ۱۹۳ هزار تومان پیش می‌رود.

معراج ایر در روز پنجشنبه ۲۵ آذر در ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه صبح، پروازی به مقصد استانبول خواهد داشت که قیمت بلیط آن چهار میلیون و ۳۴۲ هزار تومان خواهد بود. یک ربع بعد، هواپیمای قشم ایر تهران را به مقصد استانبول ترک خواهد کرد در حالی که بعضی مسافرانش بلیط آن را با قیمت پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خریداری کرده‌اند. تقریبا یک میلیون تومان گران‌تر.
قیمت بلیط هواپیما در مسیر تهران- دوبی

پرواز تهران به دوبی تقریبا دو ساعت زمان می‌برد. با انجام تشریفات مخصوص پرواز می‌شود حدود دو ساعت و ۳۰ دقیقه. یعنی اگر ساعت هشت صبح روز پنجشنبه تهران را ترک کنید، ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح در فرودگاه دوبی به زمین می‌نشینید. قشم ایر در حال حاضر فروشنده یکی از ارزان‌ترین بلیط پرواز تهران- دوبی است که در چنین ساعتی از روز برای هر نفر رقم دو میلیون و ۱۵ هزار تومان را دریافت می‌کند. البته این رقم برای مسافران خوش‌شانس است، چون در همان پرواز مسافرانی هستند که بلیط خود را با قیمت دو میلیون و ۵۶۸ هزار تومان و حتی سه میلیون و ۶۷۷ هزار تومان خریداری کرده‌اند. مسافران بیزینس کلاس همین پرواز احتمالا چهار میلیون و ۶۸۰ هزار تومان هزینه بلیط پرداخت می‌کنند.

هواپیمای ماهان ایر دقیقا در همین ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۲۵ آذر تهران را به مقصد دوبی ترک می‌کند. سرنشینان آن بلیط خود را در طول هفته با قیمتی بین سه میلیون و ۱۱۳ هزار تومان تا چهار میلیون و ۶۸۰ هزار تومان خریده‌اند در حالی که مثلا می‌توانستند روز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه، با سه میلیون و ۱۷۵ هزار تومان بلیط پرواز فلای دوبی بخرند. پرواز‌های فلای دوبی در مسیر تهران به دوبی معمولا در دو بازه زمانی ۵۰ دقیقه بامداد و ۱۵ و ۱۰ دقیقه فرودگاه امام‌خمینی را ترک می‌کنند. برای افرادی که صبح را زمان مناسب‌تری می‌دانند هواپیمایی امارات با کف قیمت پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در هفته منتهی به ۲۵ آذر بلیط فروخته است. بلیط پرواز تهران- دوبی در ترکیش ایر حدود هشت میلیون تومان است. قطر ایرویز گران‌ترین بلیط را در مسیر تهران به دوبی می‌فروشد که سقف قیمت آن ممکن است به ۲۴ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان برسد.
قیمت بلیط هواپیما در مسیر تهران- نجف

ارزان‌ترین بلیط پرواز تهران به نجف سه میلیون و ۶۶۷ هزار تومان قیمت دارد. با توجه به اینکه مسیر شرکت‌های هواپیمایی متفاوت خواهد بود، این پرواز ممکن است بین یک تا دو ساعت طول بکشد. اگر بخواهید مدت کمتری در هواپیما به‌ سر ببرید باید پرواز‌هایی را جستجو کنید که کف قیمت آن‌ها سه میلیون و ۹۵۶ هزار تومان است. فلای دوبی اولین پرواز را در مسیر تهران- نجف انجام می‌دهد. هواپیما‌های این شرکت ساعت ۵۰ دقیقه بامداد تهران را ترک می‌کنند و بدون توقف مسافر را در ساعت سه و ۳۵ دقیقه صبح در نجف پیاده می‌کنند. برای خرید بلیط این هواپیما باید ۹ میلیون و ۳۷۷ هزار تومان پول بدهید. در عوض ارزان‌ترین بلیط مسیر تهران – نجف متعلق به هواپیمایی وارش است که ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از تهران خارج می‌شود. مسافران این پرواز سه میلیون و ۶۶۷ هزار تومان برای خرید بلیط هزینه کرده‌اند. قیمت بلیط هواپیمای قشم ایر برای پرواز ساعت ۱۹ دقیقا همین مقدار است، اما مثلا کسی که بخواهد عصر به نجف برسد باید حداقل سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان برای خرید بلیط هواپیمایی زاگرش در روز پنجشنبه ۲۵ آذر کنار بگذارد.

هواپیمایی تابان بلیط پرواز ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه را حدود سه میلیون و ۸۶۰ هزار تومان می‌فروشد. برای انجام پرواز در ساعات صبح یکی از انتخاب‌ها پرواز ۹ و ۵۰ دقیقه کاسپین و پرواز کیش ایر در ساعت ۹ صبج انجام خواهد بود. برای هر دوی آن‌ها باید چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پول خرج کنید.
قیمت بلیط هواپیما در مسیر تهران- تورنتو

مسافران ایرانی برای رفتن به تورنتو باید از ایرلاین‌های خارجی بلیط خریداری کنند. هواپیما‌ها معمولا آن‌ها را در تهران سوار می‌کنند، به دوبی می‌برند و پس از تعویض هواپیما روانه تورنتو می‌کنند. ممکن است تعداد دفعاتی که مجبور به تعویض هواپیما شوید، در این سفر به سه مرتبه برسد. به همین دلیل پرواز تهران به کانادا چیزی حدود ۲۵ ساعت زمان می‌برد. اگر روی ارزان‌ترین بلیط دست بگذارید پس از پرداخت ۱۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و ۲۶ ساعت نشستن در هواپیما به تورنتو می‌رسید. سریع‌ترین زمان رسیدن هواپیما از تهران به تورنتو ۱۷ ساعت است و در این حالت قیمت بلیط هواپیما به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. آن‌هایی که اول وقت حرکت می‌کنند این شانس را دارند که بلیط پرواز را به قیمت ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بخرند، اما هرچقدر به پایان روز نزدیک شویم، بلیط پرواز‌های تهران – تورنتو افزایش پیدا می‌کند و تا متوسط ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان پیش می‌رود.

اولین پرواز تهران، در ساعت ۵۰ دقیقه بامداد تهران را ترک می‌کند. ساعت سه و ۳۰ دقیقه در دوبی فرود می‌آید. هشت و نیم صبح از دوبی بلند می‌شود تا ۱۳ و ۵۵ دقیقه در فرودگاه بین‌المللی نیویورک یعنی جان اف کندی به زمین بنشیند. از آنجا شما را سوار هواپیما‌های کانادایی می‌کنند و حدود ۱۷ و ۳۰ دقیقه در تورنتو پیاده می‌شوید. خرید بلیط این پرواز از هواپیمایی امارات در تهران حداقل ۱۹ میلیون و ۵۴۶ هزار تومان هزینه دارد. مسیر دیگر رسیدن به کانادا از وین می‌گذرد. در این برنامه، ساعت سه و ۴۵ دقیقه صبح از فرودگاه امام خمینی سوار هواپیما‌های خطوط هوایی آسترین می‌شوید و ساعت شش در وین فرود می‌آیید. بعد از یک ساعت و ۱۵ دقیقه توقف، هفت و ۱۵ دقیقه وین را به مقصد فرانکفورت ترک می‌کنید. هواپیما هشت و ۴۵ دقیقه در آلمان می‌نشیند و بعد یک ساعت، روانه فرودگاه پیرسون تورنتو می‌شود. اینطوری در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه و پس از حدود ۱۷ ساعت پرواز به کانادا می‌رسید. خرید بلیط این سفر ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد. پرواز‌هایی که در ساعات پایانی شب مسافران تورنتو را از فرودگاه امام خمینی خارج می‌کنند، معمولا حدود ۲۲ و ۵۰ دقیقه بلند می‌شوند و پس از سه نوبت توقف در طول مسیر، ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه به وقت ایران آن‌ها را در تورنتو پیاده می‌کنند.

مسافران پرواز تهران- پاریس در حال حاضر می‌توانند بلیط خود را از پنج شرکت خارجی شامل پگاسوس، ترکیش ایر، قطر ایرویز، ایرفلوت و هواپیمایی امارات خریداری کنند. ارزان‌ترین بلیط به پرواز ساعت چهار صبح پگاسوس تعلق دارد که حدود سه ساعت بعد در فرودگاه صبیحا گوکچن ترکیه می‌نشیند و پس از یک ساعت ۴۰ دقیقه توقف، دوباره بلند می‌شود و مسافران خود را راس ۱۰ و ۳۵ دقیقه صبح در پاریس پیاده می‌کند. خرید بلیط این پرواز حداقل قیمت شش میلیون و ۲۵۲ هزار تومان است.

برنامه پرواز ارزان قیمت ترکیش ایرلاین کمی طولانی‌تر است. هواپیما سه و ۵۰ دقیقه صبح فرودگاه امام خمینی را ترک می‌کند. حدود هفت صبح به‌وقت ایران وارد فرودگاه ازمیر می‌شود، ۹ و ۱۵ دقیقه به سمت فرودگاه صبیحا گوکچن تیک‌آف می‌کند و در ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه به سمت فرودگاه شارل‌دوگل بلند می‌شود. اگر همه‌چیز طبق برنامه باشد، مسافران بعد حدود ۱۰ ساعت و نیم پرواز وارد فرانسه خواهند شد. قیمت بلیط این پرواز برای آن‌ها شش میلیون و ۹۶۵ هزار تومان است. گران‌ترین بلیط سفر به فرانسه هم توسط آسترین انجام می‌شود. پرواز ساعت سه و ۴۵ دقیقه صبح تهران را ترک می‌کند و پس از دو نوبت توقف در فرودگاه‌های وین، زوریخ، در ساعت ۱۱ و ۵۵ دقیقه به‌وقت ایران در شارل دوگل می‌نشیند. قیمت این سفر برای هر نفر به پول ما می‌شود ۸۵ میلیون تومان ناقابل!/فرارو

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.