تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 اسفند 1400 - 23:22
کد خبر : 96378

فوری/تکمیل پیش‌نویس متن نهایی توافق هسته‌ای

فوری/تکمیل پیش‌نویس متن نهایی توافق هسته‌ای

آرمان شرق-گروه بین الملل:کریستوفر برگر سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت:کار بر روی تهیه پیش نویس متن نهایی توافق هسته ای ایران تکمیل شده و ما امیدواریم این مذاکرات به سرعت کامل شده و به نتیجه برسد.

آرمان شرق- گروه بین الملل:کریستوفر برگر سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت: کار بر روی تهیه پیش نویس متن نهایی توافق هسته ای ایران تکمیل شده و ما امیدواریم این مذاکرات به سرعت کامل شده و به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دیپلمات آلمانی گفت اکنون لازم است که تصمیم گیری های سیاسی در پایتخت کشورهای طرف مذاکره اتخاذ شود.

آسوشیتدپرس در گزارشی تحت عنوان «دیپلمات ها می گویند به توافق هسته ای نزدیک شده ایم» نوشت: ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه گفت ما به توافق احتمالی نزدیک هستیم اما هنوز به این مقطع نرسیده ایم.

این گزارش افزود: با ادامه یافتن جنگ در اوکراین، دیپلمات‌هایی که تلاش می‌کنند توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران را نجات دهند، علی‌رغم این که توجهات به درگیری اوکراین جلب شده است به مذاکرات ادامه داده‌اند. اکنون به نظر می رسد که آنها در آستانه توافق هستند.

بر اساس این گزارش ، پس از ۱۱ ماه گفتگوهای متوالی در وین، مقام های آمریکایی و دیگران می گویند که تنها تعداد بسیار کمی از مسائل باقی مانده است که باید حل شود. در همین حال، به نظر می‌رسد روسیه از تهدیدی مبنی بر شکستن توافق بر سر تحریم‌های مرتبط با اوکراین که چشم‌انداز یک توافق سریع را ضعیف کرده بود، عقب‌نشینی کرده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.