تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آبان 1397 - 13:28
کد خبر : 45553

صحبت های وزیر بهداشت در اجلاس آلماتی

آرمان شرق:وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشورمان که برای شرکت در اجلاس چهلمین سالگرد بیانیه آلماتی، به منظور تلاش برای تحقق پوشش همگانی سلامت به پایتخت قزاقستان سفر کرده است صبح امروز در اولین پنل عمومی این اجلاس سخنرانی کرد. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا،  دکتر هاشمی  در سخنان خود به

آرمان شرق:وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشورمان که برای شرکت در اجلاس چهلمین سالگرد بیانیه آلماتی، به منظور تلاش برای تحقق پوشش همگانی سلامت به پایتخت قزاقستان سفر کرده است صبح امروز در اولین پنل عمومی این اجلاس سخنرانی کرد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا،  دکتر هاشمی  در سخنان خود به بیان موضوعات مختلف مورد علاقه اجلاس و به ویژه تجربیات کشورمان در زمینه استقرار نظام مراقبت های اولیه سلامت که از ۴۵ سال پیش شروع شده است، پرداخت.
وی اظهار کرد: نظام مراقبت‌های اولیه سلامت به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و از سال ۱۳۶۴ در کل کشور استقرار یافته و در زمان جنگ تحمیلی نیز گسترش پیدا کرد.
وزیر بهداشت کشورمان همچنین به طرح تحول سلامت در نخستین سال ریاست جمهوری روحانی اشاره کرد و آن را تلاش دولت جهت پوشش همگانی نظام سلامت در کشورمان توصیف کرد.
وزرای بهداشت روسیه، قزاقستان و آرژانتین از دیگر سخنرانان صبح امروز این اجلاس بودند.
همچنین در حاشیه این اجلاس وزیر بهداشت کشورمان قرار است با وزرای بهداشت قزاقستان، اندونزی و روسیه دیدار و تفاهم نامه‌هایی را به امضاء برسانند.
اجلاس چهلمین سالگرد بیانیه آلماتی طی امروز و فردا و با حضور وزرای بهداشت ۱۹۴کشور جهان در شهر آستانه پایتخت قزاقستان در حال برگزاری است.
بیانیه آلماتی در سال ۱۹۷۷  میلادی  در سی‌امین مجمع جهانی بهداشت در اتحاد جماهیر شوروی سابق در آلماتی قزاقستان با  شعار سلامتی برای همه تا سال ۲۰۰۰ میلادی (HFA ۲۰۰۰) صادر و به بیانیه آلماتی معروف شد.
هدف بیانیه آلماتی تاکید بر دستیابی همه مردم جهان به سطحی از سلامتی جسمی، روانی و اجتماعی در سال ۲۰۰۰ میلادی  بود و این بیانیه درصدد است تا برای همه مردم امکان برخورداری از یک زندگی موثر و مولد را فراهم کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.