تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 بهمن 1399 - 12:04
کد خبر : 61755

سلامت مسئله اول جامعه است

سلامت مسئله اول جامعه است

ارمان شرق- رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سلامت مسئله اول ما در جامعه است، گفت: امیدوارم بیمارستان‌هایی که در حال تکمیل است، تا پایان امسال یا اوایل سال آینده افتتاح شود.

 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در پنجاهمین برنامه افتتاح جهش و تولید در آیین بهره برداری از پروژه‌های بیمارستانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: کار وزارت بهداشت و درمان کار بسیار ارزشمندی است چرا که سلامت مساله اول در جامعه است. خوشحالم که امروز موفق می‌شویم طرح‌هایی را در زمینه بهداشت و درمان به ویژه بیمارستان‌هایی که حایز اهمیت است، به افتتاح برسانیم.

رئیس جمهور گفت: من از همه کادر بهداشت و درمان که در طول یک سال اخیر متحمل سختی زیادی شدند و افتخارات بزرگی را در زمینه درمان به وجود آوردند تشکر می‌کنم.

روحانی در ادامه با اشاره به تلاش‌های وزیر بهداشت برای تامین اکسیژن و حل مشکلات آن گفت: امروز بخش اعظم تجهیزات پزشکی ما در زمینه بیمارستانی، تولید ماسک N۹۰، سی تی اسکن، ونتیلاتور توسط شرکت‌های دانش بنیان، دانشمندان و تولیدگران داخلی تامین می‌شود. مردم دیدند در یک زمان بسیار کوتاه و بسرعت ماسک به اندازه کافی و با قیمت مناسب به آن‌ها عرضه شد.

وی گفت: امروز در برخی تجهیزات پزشکی در حد صادرات هستیم و نیاز‌های داخلی را تامین کردیم و بخش کادر بهداشت و درمان ما در کنار شرکت‌های دانش بنیان مشکلات مردم را حل کردند.

روحانی با اشاره به فداکاری کادر بهداشت و درمان کشور در یک سال اخیر گفت: در این یکسال کادر سلامت و درمان فداکاری‌های زیادی انجام دادند، همه جا شبانه روز در صحنه بودند و حتی به خاطر سلامت فرزندانشان به خانه‌های خود نرفتند.

وی با اشاره به شروع واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: از روز سه شنبه برای کادر درمان واکسیناسیون را شروع کردیم. از وزارت بهداشت، بانک مرکزی، وزارت امورخارجه و همه کسانی که تلاش کردند واکسن به کشور برسد تشکر می‌کنم.

روحانی افزود: امیدواریم تا پایان سال کسانی که بیشتر در معرض خطر هستند از این واکسن برخوردار شوند و بعد از آن برای سال بعد با واکسیناسیون عمومی‌تر و فعال‌تر و گستره‌تر بتوانیم مردم را از این نظر ایمن کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: اگر در کشور ۷۵ درصد مردم واکسینه شوند، زنجیره این بیماری قطع خواهد شد. البته عده زیادی هم این بیماری را گرفتند و گذرانده‌اند در واقع به طور طبیعی واکسینه شدند؛ اما در عین حال هرچه نیاز این کشور باشد و وزارت بهداشت و درمان بگوید ما در کنار این وزارتخانه خواهیم بود.

رئیس جمهوری با یادآوری شرایط سخت مالی و ارزی برای تامین واکسن گفت: البته با همه مشکلاتی که داشتیم توانستیم ارز را تامین کنیم. جنایتکاری در کاخ سفید بر سر کار بود که نمی‌گذاشت پول در بانک‌ها گردش کند و هفته‌ها ما گرفتار این بودیم که پولی را از بانکی به بانک دیگر انتقال دهیم، البته هنوز هم در این دولت جدید آثار جدید و حسن نیتی ندیدیم، شاید کلامشان تغییر کرده است، اما آنچه مهم است عمل است بنابراین باید در مقام عمل ببینیم که چه کاری انجام می‌دهند و چگونه این جنایت را جبران کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.