تاریخ انتشار : جمعه 28 دی 1397 - 14:00
کد خبر : 55395

دیده بان حقوق بشر از فرانسه برای تجهیز عربستان به سلاح انتقاد کرد

دیده بان حقوق بشر از فرانسه برای تجهیز عربستان به سلاح انتقاد کرد

آرمان شرق: مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر در سخنانی از رویکرد رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر اصرار برای تجهیز عربستان به سلاح انتقاد کرد. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، کنت روث، مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه ضمن انتقاد از رویکرد امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در قبال

آرمان شرق: مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر در سخنانی از رویکرد رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر اصرار برای تجهیز عربستان به سلاح انتقاد کرد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، کنت روث، مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه ضمن انتقاد از رویکرد امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در قبال فروش سلاح به عربستان اظهار کرد: ماکرون که حدود یک سال پیش به طور مفصل درباره ضرورت حفاظت از اصول دموکراسی صحبت کرده بود در عملی کردن سخنانش موفق نبوده است.

وی تصمیم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مورد تعلیق فروش اسلحه به عربستان را ستود.

مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر در ادامه تصریح کرد: به دنبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، علاوه بر آلمان کشورهای اروپایی دیگری از جمله دانمارک و فنلاند نیز ریاض را تحت فشار قرار دادند اما در مقابل فرانسه که پس از آمریکا دومین کشور صادر کننده تسلیحات به عربستان به شمار می‌رود، تصمیم به ادامه فروش سلاح به این کشور گرفت.

روث همچنین از سیاست مهاجرتی دولت فرانسه انتقاد و تاکید کرد: هر چند ماکرون در حرف مرتبا از حقوق بشر دفاع می‌کند اما زمانی که پای منافع فرانسه در میان است سکوت می‌کند.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.