تاریخ انتشار : جمعه 4 آذر 1401 - 22:04
کد خبر : 117644

در زاهدان بخشی از هم‌وطنان بی‌گناه کشته شدند

در زاهدان بخشی از هم‌وطنان بی‌گناه کشته شدند

آرمان شرق-گروه سیاست:امام جمعه تهران گفت: باتوجه به حوادثی که در زاهدان رخ داده بود، بخشی از هم‌وطنان ما بی‌گناه کشته و مجروح شدند. این اتفاق برای امام عزیزمان رنج‌آور بود. نتایج محسوسی در ارتقای امنیت، آرامش و وحدت در سیستان به دست آمد.

امام جمعه تهران گفت: باتوجه به حوادثی که در زاهدان رخ داده بود، بخشی از هم‌وطنان ما بی‌گناه کشته و مجروح شدند. این اتفاق برای امام عزیزمان رنج‌آور بود. نتایج محسوسی در ارتقای امنیت، آرامش و وحدت در سیستان به دست آمد.

خطیب نماز جمعه امروز تهران گفت: بسیج امید کشور برای پیشرفت است و هم تفکر بسیجی و هم نهاد بسیج، امید ما برای رسیدن به آرزو‌های ملت ایران است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: ما در آستانه یکی از روز‌های خدایی انقلاب یعنی روز ۵ آذرماه سالروز تاسیس بسیج مستضعفین هستیم. بسیجیان سرافراز سپاه محمد رسول الله (ص) مجموعه خوش نامی در تهران هستند.

وی افزود: معجزه و تفکر بسیج را در چله اول انقلاب مشاهد کردیم و در چله دوم نیز به این شجره انقلاب در پیشبرد آرمان‌های اسلامی امید داریم. هر چه درباره بسیج بگوییم کم است.

حاج علی اکبری در خطبه‌های دوم نماز جمعه گفت: شما در هفته گذشته تحلیل ژرف و حکیمانه‌ای را از رهبر انقلاب درباره شرایط کشور دریافت کردید. جان کلام در سخن ایشان این بود که مساله بین ما و استکبار جهانی مساله پیشرفت است و نمیخواهند جمهوری اسلامی پیشرفت کند. ایشان فرمودند وظیفه همه این است که برای پیشرفت ایران کار کنند لذا بسیج امید کشور برای پیشرفت است. هم تفکر بسیجی و هم نهاد بسیج، امید ما برای رسیدن به آرزو‌های ملت ایران است.

وی افزود: اکنون نوبت اعجاز بسیجی هست و در گام دوم انقلاب باید بسیج قهرمان در همه زمینه‌ها بدرخشد. اول در ساخت انسان طراز انقلاب اسلامی که مهمترین هنر مکتب بسیج است و باید قوی‌تر از گذشته ادامه یابد. در جهاد پیش رو و تمدن سازی و در پیشرفت باز چشم امید به بسیج است. در ترویج معنویت و اخلاق مداری و مبارزه با فقر و تبعیض … چشم امام و امت به شما دل‌های پاک و اراده پولادین شماست.

حاج علی اکبری ادامه داد: امیدواریم عزیزان ما در نهاد بسیج به بسیج دانش آموزی و معلمان و فرهنگیان اولویت دهند. اصلی‌ترین جایی که ما باید برای بسیج سرمایه گذاری کنیم این حوزه است. به مسجد و پایگاه‌های بسیجی باید پیش از گذشته اهمیت دهیم و باید این پایگاه‌ها تقویت شوند. این فهرست شوق انگیزی که بسیج داشته باید منتشر شود و این‌ها مسیر‌های پیش روست.

وی گفت: کاش مسئولان ما مسئولان فرهنگ و دانشگاهیان و معلمان و اصحاب رسانه و خطیبان نماز جمعه و مبلغان به سیره پرنور رهبری اقتدا کنند. گاهی برخی مسایل از طرف ما بیان می‌شود که احساسی و گاهی برخی گفتار‌ها نفرت انگیز است. باید به روش و حکمت امام عزیز اقتدا کنیم.

وی ادامه داد: در هفته گذشته هیاتی را رهبری به سیستان و بلوچستان اعزام کردند و بنده هم بودم. با گروه‌های مختلف مردم به حمدالله دیدار کردیم و مطالب علما و نخبگان و بخش‌های گوناگون را شنیدیم و با توجه به حوادث اخیر در استان و در جریان ناآرامی‌ها که در زاهدان رخ داده بود بخشی ازهموطنان ما کشته شده بودند و رهبری علاوه بر تدابیر استانی ایشان فرمود که هیات به استان برود و مسایل را ببیند و تدابیر تکمیلی را ابلاغ کند و طی یک هفته این کار انجام شد.

وی افزود: باتوجه به حوادثی که در زاهدان رخ داده بود، بخشی از هم‌وطنان ما بی‌گناه کشته و مجروح شدند. این اتفاق برای امام عزیزمان رنج‌آور بود. نتایج محسوسی در ارتقای امنیت، آرامش و وحدت در سیستان به دست آمد. از میزبانی پر از مهر و محبت مردم، مسئولان، سران طوایف و نخبگان سیستان و بلوچستان تقدیر می‌کنم.

حاج علی اکبری ادامه داد: ابراز شوق و شکر به درگاه خداوند را داریم به خاطر بلوغ سیاسی مردم در جریانات اخیر که واقعا انسان نمی‌داند چه بگوید و شما مردم دوست و دشمن را شگفت زده کردید. رهبر عزیز پایان بشارت فتنه انگیزی را دادند و این فتنه انگیزی‌ها جمع خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.