تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 - 16:10
کد خبر : 67699

جهش تولیدات فولادی ماهان سیرجان

جهش تولیدات فولادی ماهان سیرجان

ارمان شرق- شرکت توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان در پایان سال مالی ۱۳۹۸، موفق به ثبت رکورد تاریخی استخراج سنگ آهن در میان ۱۲ شرکت معدنی مهم کشور شد. این مجموعه در سال ذکر شده یک میلیون و ۴۷ هزار و ۹۷۲ تن سنگ آهن استخراج و یک رکورد را برای خود ثبت کرد. در سال ۱۳۹۸ پس از شرکت ماهان سیرجان، مجموعه چادرملو با استخراج ۹۹ هزار و ۴۲۹ تن، سنگ آهن گهر زمین با ۹۳۷ هزار و ۳۰۰ تن و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۹۱۴ هزار و ۷۱ تن، رتبه‌های بعدی به دست آوردند.

جهش تولیدات فولادی ماهان سیرجان

شرکت توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان در سال گذشته عملیات معدن‌کاری خود را ۶۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش داده و به این ترتیب توانسته است تولیدات سنگ آهن خود را ۲۰ درصد افزایش دهد. در زمینه فروش نیز ماهان سیرجان در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۲۵۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان، مهدی بهرامی، مدیرعامل این شرکت، با اعلام خبر مذکور به این موضوع اشاره کرد که مجموع فروش این شرکت در سال مالی گذشته به میزان ۳۹ هزار میلیارد ریال بود.

به گفته بهرامی این مجموعه در بخش ایمنی و طبق نتایج ممیزی ایمیدرو و کسب امتیاز مناسب، سال گذشته رتبه چهارم را در بین ۴۴ شرکت تابعه ایمیدرو در سطح کشور کسب کرده و از این جهت نیز رشد ۱۵۵ درصدی داشته است.

با توجه به نخستین عرضه محصول ماهان سیرجان در بورس کالا در سال گذشته،مدیر عامل این مجموعه معتقد است انتشار اوراق سلف موازی توسط شرکت مراحل پایانی را می‌گذراند، ضمن اینکه روند پذیرش شرکت در بورس نیز به سرعت در حال انجام است.

این شرکت در نیمه دوم سال گذشته موفق به اخذ مجوز کنسانتره شد. به گفته بهرامی روند احداث کارخانه کنسانتره این مجموعه در سال جاری آغاز خواهد شد. به علاوه در بحث توسعه معادن، مطالعات برای خرید محدوده‌های معدنی و انجام اکتشافات در سال گذشته شروع شد. مهدی بهرامی اعلام کرد که هم اکنون انجام عملیات اکتشاف در یک محدود به وسعت ۲۰ کیلومتر مربع در حال انجام است.

ماهان سیرجان رکورد شکست

شرکت توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان در پایان سال مالی ۱۳۹۸، موفق به ثبت رکورد تاریخی استخراج سنگ آهن در میان ۱۲ شرکت معدنی مهم کشور شد. این مجموعه در سال ذکر شده یک میلیون و ۴۷ هزار و ۹۷۲ تن سنگ آهن استخراج و یک رکورد را برای خود ثبت کرد. در سال ۱۳۹۸ پس از شرکت ماهان سیرجان، مجموعه چادرملو با استخراج ۹۹ هزار و ۴۲۹ تن، سنگ آهن گهر زمین با ۹۳۷ هزار و ۳۰۰ تن و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۹۱۴ هزار و ۷۱ تن، رتبه‌های بعدی به دست آوردند.

شرکت توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان در سال ۱۳۹۴ به موجب اجرای مفاد قرارداد بین ایمیدرو و مجموعه مشارکت شامل شرکت‌های گسترش صنایع و معادن ماهان به عنوان لیدر، مجتمع فولاد صنعت بناب، راه سازی و معدنی مبین، فاطر کوثران جنوب و سرمایه گذاری آتیه صبا ایجاد شد. این شرکت به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان شناخته می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.