تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 اسفند 1400 - 8:39
کد خبر : 93924

جنگ بین روسیه و اوکراین آغاز شد؟

جنگ بین روسیه و اوکراین آغاز شد؟

آرمان شرق-گروه بین الملل:«فردریک پلیتگن» خبرنگار سی ان ان مدعی شد که «صداهایی شبیه به توپخانه و شلیک موشک» را از همان منطقه شنیده است و صدای جت بر فراز شهر شنیده شد. رسانه‌های محلی به نقل از یک مقام اوکراین گزارش دادند که مقرهای فرماندهی ارتش اوکراین در کی‌ف و خار‌کیف مورد حملات موشکی قرار گرفتند.وزیر امور خارجه کی‌ف ساعاتی پس از صدور دستور مسکو برای «عملیات ویژه» در منطقه جداشده دونباس اعلام کرد که جنگ بین روسیه و اوکراین آغاز شده است.

۰۷:۳۷ ۱۴۰۰-۱۲-۵
۰
۰
پوتین آغاز «عملیات ویژه» روسیه در «دونباس» را اعلام کرد+فیلم

رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دونباس را صادر کرد.
پوتین آغاز «عملیات ویژه» روسیه در «دونباس» را اعلام کرد+فیلم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که دستور داده نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، پوتین گفته این دستور پس از آن صادر شده که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش «تجاوزات اوکراین» شدند.

شبکه راشاتودی گزارش کرد، مجموعه ای از انفجارها در سراسر اوکراین گزارش شده است و شاهدان عینی می‌گویند که انفجارها در نزدیکی تعدادی از شهرهای بزرگ رخ داده است زیرا ولادیمیر پوتین دستوری مبنی بر مجوز «عملیات نظامی ویژه» در منطقه دونباس را امضا کرده است.

طبق این گزارش، «متیو چنس» خبرنگار سی‌ان‌ان، صبح پنج‌شنبه از پشت بامی در مرکز کی‌یف گزارش کرد که صدای چهار یا پنج انفجار را شنیده است که در شهر رخ داده است اما ادامه داد:«نمی‌توانم توضیح دهم که این‌ها چه چیزی هستند».

بر اساس این گزارش، این خبر لحظاتی پس از آن منتشر شده است که پوتین عملیات نظامی را به نمایندگی از جمهوری‌های جدا شده دونتسک و لوهانسک اعلام کرد؛ جایی که سال‌ها درگیری نظامی بین نیروهای جدایی‌طلب و دولت اوکراین در جریان است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، انفجارهای در «خارکیف» واقع در حدود ۴۰۰ کیلومتری شرق کی‌ف، نزدیک‌تر به مرز دونباس شنیده شده است. از طرف دیگر، خبرگزاری فرانسه به طور جداگانه از وقوع یک انفجار در شهر ساحلی «ماریوپل» بندر مهمی که نیروهای کی‌یف در منطقه دونتسک در اختیار دارند، خبر داد.

بنا بر گفته «جنیفر گریفین» خبرنگار امنیت ملی شبکه آمریکایی فاکس نیوز، یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، عملیات ویژه روسیه را،«آتش قبل از حمله» توصیف کرد که در پی آن حمله زمینی به وقوع خواهد پیوست.

بنا بر گزارش ها، این مقام آمریکایی در ادامه افزود که صدای انفجارها در شهرهای «اودیسه»، بندر اصلی دریای سیاه و ماریوپل، شهری در ساحل شمالی دریای آزوف نیز شنیده شد و گفت: «(جنگ) شروع شده است».

طبق گزارش راشاتودی، «ادریس علی» خبرنگار رویترز به نقل از یک شاهد محلی گزارش کرد که «یک سلسله انفجارها» در «بلگورود» روسیه شنیده شده است و این در حالی است که «فردریک پلیتگن» خبرنگار سی ان ان مدعی شده است که «صداهایی شبیه به توپخانه و شلیک موشک» را از همان منطقه شنیده است و سپس اضافه کرد که صدای جت بر فراز شهر شنیده شد.

حملات موشکی در کی‌یف و خارکیف

از طرف دیگر، رسانه‌های محلی به نقل از یک مقام در وزارت امور داخلی اوکراین گزارش کردند که مقرهای فرماندهی ارتش اوکراین در کی‌ف و خار‌کیف مورد حملات موشکی قرار گرفتند.

وزیر امور خارجه کی‌ف ساعاتی پس از صدور دستور مسکو برای «عملیات ویژه» در منطقه جداشده دونباس، اعلام کرد که جنگ بین روسیه و اوکراین آغاز شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.