تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 12:54
کد خبر : 35649

جزئیات گفت و گوی ملک سلمان و عمران خان

آرمان شرق:ولیعهد عربستان در گفت و گوی تلفنی با ‘عمران خان’ رهبر حزب پیروز انتخابات و کاندیدای نخست وزیری این کشور، این پیروزی را به وی تبریک گفت. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا از رسانه های پاکستان، ولیعهد عربستان در گفت و گوی تلفنی با ‘عمران خان’ رهبر حزب پیروز انتخابات و

آرمان شرق:ولیعهد عربستان در گفت و گوی تلفنی با ‘عمران خان’ رهبر حزب پیروز انتخابات و کاندیدای نخست وزیری این کشور، این پیروزی را به وی تبریک گفت.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا از رسانه های پاکستان، ولیعهد عربستان در گفت و گوی تلفنی با ‘عمران خان’ رهبر حزب پیروز انتخابات و کاندیدای نخست وزیری این کشور، این پیروزی را به وی تبریک گفت.
بر اساس اخبار منتشر شده، ‘محمد بن سلمان’ ولیعهد عربستان در این گفت و گوی تلفنی اعلام کرده است که کشورش، برای گسترش سرمایه گذاری در پاکستان آمادگی دارد.
‘عمران خان’ کاندیدای تصدی نخست وزیری پاکستان نیز در این گفت ‌و گو با تشکر از بن سلمان، بر تمایل خود برای گسترش روابط میان عربستان و پاکستان در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.
به گزارش ایرنا ‘سلمان بن عبد العزیز’ پادشاه عربستان نیز روز دوشنبه در تماس تلفنی با ‘عمران خان’ نخست وزیر جدید پاکستان انتخاب وی را تبریک گفته و جدیت در روابط دو کشور و تلاش برای تقویت و توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها را خواستار شد.
پادشاه عربستان همچنین، روز شنبه هفته جاری با ارسال تلگرافی برای عمران خان پیروزی او در انتخابات پارلمانی پاکستان را تبریک گفته بود.
عمران خان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از پادشاه عربستان، بر لزوم تقویت روابط دو کشور و تحقق منافع مشترک آنها تاکید کرد.
گفته می شود که ‘عمران خان ‘پس از پیروزی حزب’تحریک انصاف’ در انتخابات پارلمانی، ریاض و تهران را به عنوان دو کشور برای سفرهای رسمی خود برگزیده است.
عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، پس از پیروزی‌ در انتخابات پارلمانی این کشور با کسب ۱۱۵ کرسی از مجموع ۲۷۲ کرسی، ایران و عربستان را به عنوان اولین مقاصد خود برای سفر رسمی بعد از تشکل دولت انتخاب کرده است.
اعضای پارلمان جدید پاکستان دوشنبه هفته جاری در نخستین نشست پانزدهمین دور مجلس، سوگند یاد کردند و رئیس پارلمان و معاون وی نیز در جلسه امروز انتخاب می شوند.
روز بعد از انتخاب رئیس پارلمان نیز رهبر فراکسیون اکثریت پارلمان برای تشکیل دولت تعیین می‌شود.
پس از آنکه «اسد عمر» عضو ارشد حزب پیروز پاکستان و وزیر اقتصاد احتمالی دولت آتی پاکستان، از نیاز این کشور به ۱۲ میلیارد دلار سخن گفت، بانک توسعه اسلامی با حمایت ال سعود تصمیم گرفت تا وامی به مبلغ چهار میلیارد دلار به اسلام آباد اعطا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.